INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Přibližně 85 % movitých lidí v Česku se pravidelně či příležitostně věnuje některé dobročinné aktivitě. Vyplývá to z průzkumu angažovanosti privátních klientů ČSOB v charitativní oblasti. Stejné procento respondentů považuje za nejdůvěryhodnější poskytnutí věcného daru. Pravidelnému přispívání na dobročinnost se věnuje zhruba třetina oslovených privátních klientů ČSOB. Díky nové platební kartě World Elite se toto číslo ještě zvýší. Část platby totiž půjde automaticky na charitu.

Když přispívat na charitu, tak jedině napřímo. Takový názor má celých 64 % klientů privátního bankovnictví ČSOB. Druhou oblíbenou formou je finanční podpora nadace nebo nadačního fondu. „Lidé se nejčastěji rozhodují podle toho, co jim doporučí jejich rodina, přátelé a známí. Velká část je také oslovována napřímo ze strany dobročinných organizací nebo zájemců o podporu,“ doplňuje způsob výběru charitativní činnosti Martin Kosobud, výkonný ředitel ČSOB Private Banking a dodává: „Klienti se při konečném rozhodování soustředí na zaměření projektu (36 %) a také na efektivitu využití darovaných prostředků (32 %).“

Mezi nejoblíbenější charitativní projekty patří pomoc ohroženým dětem a příspěvky do zdravotní oblasti. „Naši klienti do nich přispívají stejným dílem (26 %). Naopak menší zájem mají o kulturu nebo ochranu zvířat. Tento typ dobročinnosti si vybírá jen zhruba desetina oslovených,“ komentuje výsledky průzkumu Martin Kosobud. Samozřejmě vliv má také individuální vztah k danému projektu. Hodnotu věnované podpory si dárci neurčují předem, ale rozhodují se podle potřeby vybraného projektu a jeho závažnosti.

Téměř polovina bohatých lidí (konkrétně 40 %) souhlasí s tím, že dobročinné aktivity jsou potřebné, přičemž přibližně třetina z nich vnímá nezbytnost vlastního angažmá. ČSOB se proto rozhodla, že jim v tomto rozhodnutí pomůže. „Od příštího roku budou mít klienti ČSOB možnost platit speciální kartou World Elite, která bude z každé transakce odvádět 0,6 % na charitu,“ vysvětluje možnosti snadné pomoci dobročinným organizacím Tomáš Jelínek, ředitel teplické pobočky ČSOB Private Banking. Získané finanční prostředky budou rozděleny mezi Výbor dobré vůle, Nadaci charty 77, Nadační fond Českého rozhlasu, Nadaci VIA, a Člověka v tísni. Vybrané neziskové organizace respektují preference klientů ČSOB Private Banking. „Banka svými aktivitami společenské odpovědnosti dlouhodobě podporuje neziskový sektor. Možnost přispívat organizacím prostřednictvím každodenních platebních transakcí je však jedinečnou možností, jak na projektech spolupracovat s našimi klienty. To je, myslím, zajímavé pro všechny strany,“ komentuje Alena Králíková, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB.

Počet klientů ČSOB Private Banking za posledních pět let rostl průměrně ročně o 2 % a výše jejich aktiv za stejné období o 8 %. Největší skupinu tvoří majitelé společností (asi 35 %) a osoby samostatně výdělečně činné (přibližně 24 %). Mezi další kategorie movitých osob patří top manažeři, dřívější vlastníci společností, rodinní příslušníci a v menšině i sportovci a známé osobnosti.

V letošním roce ČSOB Private Banking obdržel významná ocenění. V rámci ankety časopisu Euromoney získalo privátní bankovnictví ČSOB ocenění ve třech kategoriích a také vítězství v této anketě. Dále na konci října si zástupci ČSOB Private Banking v Ženevě převzali cenu v soutěži Financial Times Group Private Banking Awards 2013. Posledním letošním získaným oceněním byla Privátní banka roku, kterou uděluje server motejlek.com v rámci soutěže Fincentrum Banka roku 2013.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3