INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

Přibližně 85 % movitých lidí v Česku se pravidelně či příležitostně věnuje některé dobročinné aktivitě. Vyplývá to z průzkumu angažovanosti privátních klientů ČSOB v charitativní oblasti. Stejné procento respondentů považuje za nejdůvěryhodnější poskytnutí věcného daru. Pravidelnému přispívání na dobročinnost se věnuje zhruba třetina oslovených privátních klientů ČSOB. Díky nové platební kartě World Elite se toto číslo ještě zvýší. Část platby totiž půjde automaticky na charitu.

Když přispívat na charitu, tak jedině napřímo. Takový názor má celých 64 % klientů privátního bankovnictví ČSOB. Druhou oblíbenou formou je finanční podpora nadace nebo nadačního fondu. „Lidé se nejčastěji rozhodují podle toho, co jim doporučí jejich rodina, přátelé a známí. Velká část je také oslovována napřímo ze strany dobročinných organizací nebo zájemců o podporu,“ doplňuje způsob výběru charitativní činnosti Martin Kosobud, výkonný ředitel ČSOB Private Banking a dodává: „Klienti se při konečném rozhodování soustředí na zaměření projektu (36 %) a také na efektivitu využití darovaných prostředků (32 %).“

Mezi nejoblíbenější charitativní projekty patří pomoc ohroženým dětem a příspěvky do zdravotní oblasti. „Naši klienti do nich přispívají stejným dílem (26 %). Naopak menší zájem mají o kulturu nebo ochranu zvířat. Tento typ dobročinnosti si vybírá jen zhruba desetina oslovených,“ komentuje výsledky průzkumu Martin Kosobud. Samozřejmě vliv má také individuální vztah k danému projektu. Hodnotu věnované podpory si dárci neurčují předem, ale rozhodují se podle potřeby vybraného projektu a jeho závažnosti.

Téměř polovina bohatých lidí (konkrétně 40 %) souhlasí s tím, že dobročinné aktivity jsou potřebné, přičemž přibližně třetina z nich vnímá nezbytnost vlastního angažmá. ČSOB se proto rozhodla, že jim v tomto rozhodnutí pomůže. „Od příštího roku budou mít klienti ČSOB možnost platit speciální kartou World Elite, která bude z každé transakce odvádět 0,6 % na charitu,“ vysvětluje možnosti snadné pomoci dobročinným organizacím Tomáš Jelínek, ředitel teplické pobočky ČSOB Private Banking. Získané finanční prostředky budou rozděleny mezi Výbor dobré vůle, Nadaci charty 77, Nadační fond Českého rozhlasu, Nadaci VIA, a Člověka v tísni. Vybrané neziskové organizace respektují preference klientů ČSOB Private Banking. „Banka svými aktivitami společenské odpovědnosti dlouhodobě podporuje neziskový sektor. Možnost přispívat organizacím prostřednictvím každodenních platebních transakcí je však jedinečnou možností, jak na projektech spolupracovat s našimi klienty. To je, myslím, zajímavé pro všechny strany,“ komentuje Alena Králíková, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB.

Počet klientů ČSOB Private Banking za posledních pět let rostl průměrně ročně o 2 % a výše jejich aktiv za stejné období o 8 %. Největší skupinu tvoří majitelé společností (asi 35 %) a osoby samostatně výdělečně činné (přibližně 24 %). Mezi další kategorie movitých osob patří top manažeři, dřívější vlastníci společností, rodinní příslušníci a v menšině i sportovci a známé osobnosti.

V letošním roce ČSOB Private Banking obdržel významná ocenění. V rámci ankety časopisu Euromoney získalo privátní bankovnictví ČSOB ocenění ve třech kategoriích a také vítězství v této anketě. Dále na konci října si zástupci ČSOB Private Banking v Ženevě převzali cenu v soutěži Financial Times Group Private Banking Awards 2013. Posledním letošním získaným oceněním byla Privátní banka roku, kterou uděluje server motejlek.com v rámci soutěže Fincentrum Banka roku 2013.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3