INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

Foto-1Co s poškozenou platební kartou, kterou už banka nemůže vydat a čeká ji jedině skartace? Šance vdechnout odpadu nový život se chopili designéři projektu Trash Made, kteří navrhli prototypy dárků a ty pak vyrobili zaměstnanci chráněné dílny Modrý klíč. K výrobě využili 7 000 nepoužitelných platebních karet ČSOB a výsledkem je přes 6 000 výrobků – dárků v podobě náušnic, trsátek, záložek do knih a spon do vlasů. Dárky tak dělají radost nejenom klientům banky, ale také pracovníkům chráněné dílny, kteří mohou svým dílem přispět k obecně prospěšné recyklaci odpadu.

Místo znehodnocení nepoužitelných platebních karet oslovila ČSOB autory projektu Trash Made, aby z těchto plastů karet navrhli originální vánoční dárky. Výrobky Trash Made jsou designové předměty s příběhem, vyráběné z nepotřebných materiálů a součástek, které by standardně byly recyklovány nebo trvale zničeny. Designéři dostali k dispozici poškozené plasty karet, které není možné využít k výrobě funkční platební karty. Navrhli vánoční dárky a samotné technologické postupy jejich výroby vhodné pro chráněné dílny. Tento projekt vznikl ve spolupráci se společností MasterCard a také díky nápadu agentury Proximity.

„Předměty pro nás vyrobili zaměstnanci chráněné dílny Modrý klíč o.p.s., která již 22 let podporuje aktivní život lidí s mentálním a kombinovaným postižením. Nabízí sociální služby denního či týdenního stacionáře a odlehčovací péči. Rozvoj těchto forem je veden snahou o co největší přiblížení života lidí s postižením normálnímu životu jejich vrstevníků,“ říká Alena Králíková, manažerka Společenské odpovědnosti ČSOB.

„Pomoc a usnadnění života lidem, kteří to potřebují, je pro nás v MasterCard přirozené. Máme velkou radost, že jsme tímto projektem přispěli k aktivnímu životu lidí, kteří jsou tělesně nebo mentálně postižení. Tito lidé si zaslouží naši pozornost a také náš obdiv. Umějí zvládat život v mnohem složitějších podmínkách než zdraví lidé. Jsme rádi, že jsme jim podali pomocnou ruku. Vytvořili krásné věci,” doplňuje Martina Piskorová, marketing leader MasterCard Czech Republic and Slovakia.

ČSOB v rámci programu společenské odpovědnosti podporuje i sociální podniky, které zaměstnávají osoby se zdravotním postižením nebo osoby sociálně znevýhodněné. V letošním grantovém programu bylo podpořeno pět sociálních podniků, mezi které bylo rozděleno 400 tisíc korun. „Pomáhat může každý z nás, nejjednodušší je vybrat si jednu z prověřených organizací prostřednictvím portálu Modrý život nebo si stáhnout novou aplikaci Klikni a daruj a darovat tak prostřednictvím chytrého telefonu,“ uzavírá Alena Králíková.

(tz)

Slovo ke dni

  • Nefoukalo, tak se přiložilo pod kotlem

    Zelená energie prý dostala ránu. V Německu totiž letos museli opět sáhnout ke spalování uhlí, protože větrné elektrárny nemohly dodat potřebné množství energie do sítě. Smutné číslo 27 představuje procento elektřiny z tepelných elektráren, tedy nejvyšší podíl z energetického mixu. Loni, kdy foukalo dostatečně, vítězily lopatky větrných elektráren. Ještě štěstí, že si naši severní sousedé nechali uhlí v rezervě, protože jinak by odsávali elektriku od nás a výpadky by nás neminuly. Co se bude dít, až bude odstaveno i jádro, si každý dokáže domyslet. Obnovitelné zdroje jsou sice IN, ale jejich slabinou je nevyrovnanost a nespolehlivost. EU tlačí na elektrifikaci individuální osobní dopravy, ale až dojde elektromobilům „šťáva“, bude šlapat jen na bicyklech a nebo prostě sedět doma. No, nechme se překvapit.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2021

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

Malým a středním podnikům chybí strategie v oblasti ochrany duševního vlastnictví Pomůže dotační program COSME FUND? 13. září 2021

O ochraně duševního vlastnictví musí každý malý či střední podnik uvažovat především jako o investici. Měl by proto zahrnout do svých úvah celý proces existence MSP počínaje jeho založením přes rozvoj, včetně případné zahraniční expanze, až po jeho předání následovníkům nebo prodej třetím osobám. To platí i pro rodinné podniky.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE