INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

Foto-1Co s poškozenou platební kartou, kterou už banka nemůže vydat a čeká ji jedině skartace? Šance vdechnout odpadu nový život se chopili designéři projektu Trash Made, kteří navrhli prototypy dárků a ty pak vyrobili zaměstnanci chráněné dílny Modrý klíč. K výrobě využili 7 000 nepoužitelných platebních karet ČSOB a výsledkem je přes 6 000 výrobků – dárků v podobě náušnic, trsátek, záložek do knih a spon do vlasů. Dárky tak dělají radost nejenom klientům banky, ale také pracovníkům chráněné dílny, kteří mohou svým dílem přispět k obecně prospěšné recyklaci odpadu.

Místo znehodnocení nepoužitelných platebních karet oslovila ČSOB autory projektu Trash Made, aby z těchto plastů karet navrhli originální vánoční dárky. Výrobky Trash Made jsou designové předměty s příběhem, vyráběné z nepotřebných materiálů a součástek, které by standardně byly recyklovány nebo trvale zničeny. Designéři dostali k dispozici poškozené plasty karet, které není možné využít k výrobě funkční platební karty. Navrhli vánoční dárky a samotné technologické postupy jejich výroby vhodné pro chráněné dílny. Tento projekt vznikl ve spolupráci se společností MasterCard a také díky nápadu agentury Proximity.

„Předměty pro nás vyrobili zaměstnanci chráněné dílny Modrý klíč o.p.s., která již 22 let podporuje aktivní život lidí s mentálním a kombinovaným postižením. Nabízí sociální služby denního či týdenního stacionáře a odlehčovací péči. Rozvoj těchto forem je veden snahou o co největší přiblížení života lidí s postižením normálnímu životu jejich vrstevníků,“ říká Alena Králíková, manažerka Společenské odpovědnosti ČSOB.

„Pomoc a usnadnění života lidem, kteří to potřebují, je pro nás v MasterCard přirozené. Máme velkou radost, že jsme tímto projektem přispěli k aktivnímu životu lidí, kteří jsou tělesně nebo mentálně postižení. Tito lidé si zaslouží naši pozornost a také náš obdiv. Umějí zvládat život v mnohem složitějších podmínkách než zdraví lidé. Jsme rádi, že jsme jim podali pomocnou ruku. Vytvořili krásné věci,” doplňuje Martina Piskorová, marketing leader MasterCard Czech Republic and Slovakia.

ČSOB v rámci programu společenské odpovědnosti podporuje i sociální podniky, které zaměstnávají osoby se zdravotním postižením nebo osoby sociálně znevýhodněné. V letošním grantovém programu bylo podpořeno pět sociálních podniků, mezi které bylo rozděleno 400 tisíc korun. „Pomáhat může každý z nás, nejjednodušší je vybrat si jednu z prověřených organizací prostřednictvím portálu Modrý život nebo si stáhnout novou aplikaci Klikni a daruj a darovat tak prostřednictvím chytrého telefonu,“ uzavírá Alena Králíková.

(tz)

Slovo ke dni

  • Ochlazení z Bruselu

    Svět se dostal do bezprecedentní situace. Kdo by před rokem řekl, že Evropská unie bude firmám a lidem nakazovat, jak si mají zatopit. Kolik stupňů Celsia bude v pořádku, kolik ne a kdy si budou teplomilní hříšníci koledovat o trest. Vracíme se tak do časů direktivní ekonomiky, do dob, kdy strana a vláda nařizovala, co kdo smí a nesmí. V kapitalizmu přece měla místo nařízení a zákazů usměrňovat chování společnosti neviditelná ruka trhu. Jenže ani ta, jak se ukazuje, nezískala plnou důvěru vedení. Ano, zemního plynu, elektřiny i dalších energií se nebude dostávat, ale s jeho kritickým nedostatkem roste jejich cena. Kdo tedy bude moci příští zimu topit „pánu Bohu do oken“? Myslím si, že skoro nikdo. Omezovat se ve spotřebě a snižovat náklady se stane nutností, pokud mají firmy a domácnosti přežít krizové období. Tento ekonomický zákon...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Formulace zásad mediační dohody 10. srpen 2022

V předchozích příspěvcích jsme se seznámili s těmi fázemi mediace, ve kterých IP mediátor navozuje pocit vzájemné důvěry a pozitivního ovzduší pro mediační jednání, nastavuje základní pracovní a společenská pravidla, a také aktivně naslouchá stranám a pojmenovává předměty jednání. Strany konfliktu však nebyly zatím připraveny spolu efektivně komunikovat a vzájemně si na­slouchat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3