INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Novosad Krivska„Navíc na tým uvnitř firmy to působí jako hnací motor,“ říká Karel Novosad, personální ředitel Crocodille ČR. Česká rodinná firma, která podniká už 26 let, nedávno získala od yourchance o.p.s. ocenění Bílá vrána v kategorii Zaměstnavatel. V rozhovoru s ním mluvíme nejen o tom, jaké benefity může firmě zaměstnávání mladých z dětských domovů přinést.

Proč jste se rozhodli dávat šanci i mladým lidem z dětských domovů?

Jsme ryze česká rodinná firma, pro kterou je dávat šanci mladým lidem přirozené bez rozdílu, jestli pocházejí z dětských domovů, nebo odjinud. Je to naše zodpovědnost, kterou dlužíme všem, kteří mají zájem naše hodnoty sdílet.

Jak se vám s nimi pracuje?

Velmi příjemně. Je to tak trochu slavnostní pocit pozorovat mladé lidi, jak se chopí postoji k práci a životu samotnému. Důležité je dát nejen šanci, ale také poskytnout podmínky, přátelské prostředí a vzory, které jim pomohou na startu kariéry.

Na jaké problémy nejčastěji narážíte, co vás naopak příjemně překvapilo?

Problémů se snažíme vyvarovat díky bezprostřednímu přístupu ze strany našich zkušenějších kolegů přímo na pracovišti, kteří jim radí nejenom v práci, ale také v normálním životě. Pozitivním překvapením je jejich chuť do života v civilním prostředí.

Přináší vám to nějaké výhody?

Nesmírnou výhodou pro nás je samotná možnost s těmito lidmi spolupracovat. Nabíjí nás jejich energie. Zodpovědnost, kterou vůči nim máme je pro nás milou povinností.

Co plánujete do budoucna? Bude vaše strategie v této oblasti stále stejná?

Naše firemní hodnoty a principy podnikání jsou pevné. Dávat šanci všem, co o ni stojí, patří do naší firemní kultury. Bez ohledu na ocenění, které jsme obdrželi, budeme v této činnosti stále aktivnější. V současné době poskytujeme jakémukoliv mladému člověku z dětského domova možnost osobního setkání, během kterého jej informujeme o kariérních možnostech nejen v naší firmě, ale ohledně orientace na trhu práce všeobecně. Dále pomoc při jeho začlenění do nového kolektivu a poskytnutí osobního trenéra, který jej vše naučí. Nonstop služby Hot-line s pracovníky personálního oddělení, kteří jim poskytují rady a informace včetně jejich životních i pracovních otázkách. Také dohled nad jejich působením v práci a poskytování zpětné vazby a nastavením kariérního rozvoje s ohledem na jejich zájmy a schopnosti. Samozřejmě nechybí lidský přístup ze strany vedení společnosti při řešení jejich problémů.

Plánujete nějak vaše aktivity v této oblasti rozšiřovat?

Ano, chceme začít do dětských domovů jezdit a informovat mladé lidi o našich možnostech pomoci. A pak také pomáhat v ubytování díky projektům zabývajícím se startovacím bydlením a máme také v plánu vybudovat speciální tréninkové centrum. Uvidíme, na co nám budou síly stačit…

V oblasti společenské odpovědnosti jste dost aktivní. Působí to nějak na prostředí uvnitř vaší společnosti a na tým zaměstnanců?

Všichni naši zaměstnanci jsou hrdí na svou firmu, která je pro ně stabilní, rozvíjí se do světa a oni se mohou rozvíjet s ní. Příkladný přístup majitele společnosti Petra Cichoně, který firmu před 26 lety zakládal, a dodnes ji řídí, je zárukou zodpovědného chování vůči všem zaměstnancům. A spousta dalších věcí, které odlišují, naše pevné zásady od ostatních působí na celý tým jako hnací motor. Řídíme se heslem: „Cokoli děláme našima rukama, vychází z našich srdcí“.
Co byste poradil firmám, které se rozhodnou také zaměstnávat mladé lidi z dětských domovů?

Moje rada zní: Chovejte se k nim, jako k vlastním.

Na snímku:
Karel Novosad, personální ředitel Crocodille ČR a Anna Křivská, personalistka, koordinátorka projektu zaměstnávání mladých lidí z dětských domovů

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3