INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

EEG logo 1 colorV Praze byly slavnostně představeny nominované projekty jubilejního 10. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe. O vítězích pěti kategorií a celkovém vítězi soutěže bude nyní prostřednictvím online hlasování rozhodovat veřejnost.

Hlasující mohou tipovat, který projekt bude absolutním vítězem, a zařadit se do soutěže o auto ŠKODA Kodiaq Sportline na čtyři měsíce zdarma a řadu dalších zajímavých cen.

„Inovace a trvale udržitelný rozvoj patří mezi základní kameny našich společenských hodnot. Obě tyto kvality se v soutěži E.ON Energy Globe skvěle kombinují, a vznikají tak velmi zajímavé projekty na ochranu životního prostředí. Za 10 let se těch nápadů sešlo neuvěřitelných 2 387. Většina projektů je navíc postavena na jednoduché myšlence i provedení, tudíž se jimi můžou inspirovat další lidé, firmy nebo obce. Těší mě, že se to v praxi skutečně děje,“ vysvětluje Martin Záklasník, generální ředitel E.ON v České republice.
Foto 03 Pohled na zúčastněné novinářePohled na zúčastněné novinářeDo šesti kategorií soutěže se letos přihlásilo celkem 220 projektů. Odborná porota vybírala dva nejlepší projekty zaměřené na úsporu energií a ochranu přírody v kategoriích Obec, Kutil, Firma, Mládež a Stavba. Jednomu ze dvou nominovaných projektů v každé kategorii mohou nyní lidé poslat svůj hlas.
„Novinkou 10. ročníku je způsob volení celkového vítěze. Oproti loňsku, kdy o absolutním vítězi rozhodovala odborná porota Akademie věd ČR, letos necháme toto rozhodnutí na veřejnosti,“ říká koordinátorka celého projektu Vladimíra Glaserová ze společnosti E.ON.
I letos v soutěži figuruje kategorie Nápad, která patří všem nezrealizovaným projektům se zaměřením na úsporu energií či ochranu životního prostředí. „Nominace v této specifické kategorii budeme znát až koncem září. Vítěze kategorie Nápad vybíráme sami za pomoci odborníků, veřejnost pro něj nehlasuje,“ dodává.

Nominované projekty

V kategorii Obec odborníci nominovali město Litoměřice, které se dlouhodobě zabývá snížením energetické náročnosti městských budov, recykluje odpady v budovách městského úřadu a svým občanům poskytuje finanční příspěvek na pořízení solárního systému. Soupeřem je středočeská obec Jesenice, jejíž vedení se snaží snížit negativní účinky světelného smogu na lidský spánek a růst stromů. Obec proto upravila část veřejného osvětlení úsporným koridorovým svícením se speciálním modrým filtrem.
V kategorii Kutil porota ocenila ekologický dopravní prostředek TiltingVehicle. Jde o stabilní a bezpečnou tříkolku poháněnou velmi výkonným ekologickým elektromotorem. Konkurentem tohoto projektu je skupina studentů, která v rámci projektu Koruna z druhotných surovin vyrábí originální věnečky a čelenky z nevyužitých odpadů.

Foto 1 Martin Záklasník GŘ E.ON v ČRMartin Záklasník, generální ředitel E.ON v ČRPrvní projekt nominovaný v kategorii Firma podporuje myšlenku Zero Waste, tedy minima odpadu. Společnost MIWA (Minimum Waste) posunula tento koncept do úrovně zásobování a vyvinula vlastní kapsle, které lze opakovaně použít pro přepravu zboží od výrobce na prodejnu nebo z nich nakupovat. Druhou nominaci získal projekt INFRASET, který za pomoci vlastní technologie dokáže snadno a levně opravit nekvalitní silnice plné puklin.
V soutěžní kategorii Mládež komisi zaujaly ekologické aktivity MŠ Mateřídouška z Frýdku-Místku. Zdejší pedagogové už několik let aktivně vychovávají své žáčky k ekologickému cítění a organizují aktivity jako sběr a třídění odpadu, pěstování rostlin na školní zahradě nebo pečování o zvířata v živém koutku. Nominaci získala také ekologická soutěž CO2 liga pro základní a střední školy, jejímž cílem je vzdělávat žáky a studenty v ochraně životního prostředí v jejich každodenním životě.
V kategorii Stavba byla nominována energeticky úsporná ordinace praktického lékaře v Rožmitálu pod Třemšínem. Bezbariérová budova umožňuje snadnější spolupráci sester i lékaře a přes relativně malé investiční náklady na stavbu se podařilo snížit její energetickou spotřebu na minimum. O vítězství ve své kategorii bude bojovat s ekologickým slaměným domem, který si v Dobřejovicích u Prahy vlastnoručně postavil Jan Chvátal. Pasivní dům nezatěžuje své okolí, vytápí se dřevem, využívá dešťovou vodu i fotovoltaiku.

O vítězích jednotlivých kategorií mohou lidé hlasovat na webu soutěže www.energyglobe.cz až do 30. září 2018. Představitelé nejlepších projektů v každé kategorii získají úspornou pračku od Miele a plynový kondenzační kotel či tepelné čerpadlo Vaillant. Celkový vítěz vyhraje vůz ŠKODA Octavia Combi G-Tec a od organizátora soutěže v ČR, energetické společnosti E.ON, k tomu dostane tankování CNG na rok zdarma.
Hodnotné ceny čekají i na hlasující. „Kromě hlasování letos lidé mohou tipovat celkového vítěze soutěže. Hlavní výhru, tedy užívání vozu ŠKODA Kodiaq Sportline na čtyři měsíce zdarma, získá ten, kdo správně tipne celkového vítěze a zároveň se svým odhadem nejvíce přiblíží skutečnému počtu hlasujících,“ dodává Vladimíra Glaserová z organizačního týmu soutěže. Vítězové jednotlivých kategorií 10. ročníku soutěže E.ON Energy Globe budou představeni 16. října 2018 na slavnostním vyhlášení, které letos opět odvysílá televize ČT2.

Více informací o soutěži i hlasování je možné najít na webu www.energyglobe.cz.Foto 02 Na snímku vpopředí vpravo je desítka předkladatelů nominovaných finálních projektůVpravo je desítka předkladatelů nominovaných finálních projektů

O soutěži E.ON Energy Globe

Soutěž E.ON Energy Globe je nejvýznamnější české ocenění v oblasti ekologie. Jedná se o mezinárodní soutěž (Energy Globe Award), kterou v České republice již od roku 2008 pořádá energetická společnost E.ON. V rámci soutěže jsou oceňovány projekty a inovativní nápady v oblasti životního prostředí a úspor energií. Za dobu své existence soutěž přilákala přes 2 300 projektů. Řada z nich přitom ovlivnila životy stovek tisíc obyvatel České republiky: do iniciativy Ukliďme Česko se zapojují stovky tisíc lidí, ekologické programy TEREZA zase každoročně pomáhají vzdělávat přes 90 000 dětí. Více informací o soutěži a možnost přihlášení svého projektu najdete na webu www.energyglobe.cz.

O společnosti E.ON

Energetická skupina E.ON v České republice patří do skupiny E.ON SE, která je největším soukromým poskytovatelem energetických služeb v Evropě a zásobuje elektřinou a plynem na 15 milionů zákazníků. Česká energetická skupina E.ON zásobuje prostřednictvím své více jak 65 000 km dlouhé distribuční sítě elektřinou 1,2 milionu zákazníků, zejména v jižních Čechách a na jižní Moravě. Její tržní podíl v tomto sektoru činí 20 %. V oblasti plynu disponuje více jak 4 000 km dlouhou sítí a její podíl na trhu s plynem v České republice činí téměř 11 %.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3