INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

a lzaNouzový stav se odráží i na složení nákupního košíku. Firemní zákazníci i jednotlivci kupují ve velkém vybavení pro home office, Alza dodává hardware a náhradní díly i pro kritické informační systémy. Enormní poptávka panuje v oblasti hygieny, zábavy či potřeb pro domácnosti. Prodeje rostou ve stovkách procent.

Uzavření části kamenných prodejen a omezení veřejného života v ČR i SR se výrazně podepisuje na nákupním chování zákazníků. Češi i Slováci se intenzivně přesouvají do online prostředí a volí e-shopy jako bezpečnější variantu nákupu – obrat při meziročním srovnání stoupl v obou těchto zemích o více než 70 %, v Maďarsku o více než 100 %, v Rakousku přes 300 %. Provoz v Alze se začíná přibližovat předvánočnímu období. Všechna oddělení i systémy procházejí obrovským náporem, který zatím firma zvládá, neboť se na situaci dostatečně rychle adaptovala.

„Změny v nákupních zvyklostech jsou znatelné, vytížení e-shopu a našich provozů můžeme přirovnat k hlavní sezóně (listopad, prosinec). Na vzniklou situaci se snažíme pružně reagovat, průběžně posilujeme personál a neustále doplňujeme skladovou zásobu. Mezi nejžádanější patří vybavení pro práci z domova – prodeje notebooků a monitorů stouply meziročně o více než 100 %, tiskáren, počítačových komponent a příslušenství o více než 60 %, kancelářských potřeb o 78 %. Celý segment Alza pro firmy vyskočil o 66 %. Jsme připraveni zákazníkům nabídnout co nejširší sortiment věcí, které jim ulehčí zvládnutí mimořádných opatření, jako je karanténa, práce z domova nebo péče o děti, které nemohou do školy,“ říká obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena. Firma tak potvrzuje, že je klíčovým partnerem pro firmy a řešení jejich mimořádných potřeb díky široké nabídce zboží skladem. „V kontextu narušení výrobního řetězce a očekávaného výpadku dodávek v průběhu Q2, jsme v lednu a únoru navýšili skladové zásoby o více než 60 %. Proto jsme v současné situaci schopni vyřešit skokové navýšení poptávky ze strany firem při řešení jejich infrastruktury a nečekané práce z domova,“ dodává dále Bena.

Právě zmíněná opatření se výrazně promítají do nákupů. Drogistické zboží a potřeby pro psy a kočky zaznamenaly historicky nejsilnější týden, kdy celá řada produktových skupin jako např. potřeby pro nejmenší (dětské pleny a dětská výživa), výrobky na praní nebo desinfekční prostředky meziročně rostly o více než 200 %.

Významný nárůst firma zaznamenala i v oblasti trávení volného času. Zákazníci ve větší míře pořizují nejrůznější sportovní vybavení – nárůst více než 200 % (nejvíce elektrokola, koloběžky, běžecké pásy, cyklistické trenažéry) nebo papírové a elektronické knihy (+95 %). Hry a herní konzole, stavebnice a deskové hry narostly více než trojnásobně. Zajímavě pak narostly prodeje šicích strojů +301 %, čističky vzduchu, domácí pekárny a mrazáky pak vykázaly shodně nárůsty více než 700 %.

Velkým tématem pro zákazníky je také domácí vzdělávání dětí. Mezi knihy s největším nárůstem prodejů se aktuálně řadí publikace připravující žáky na přijímací zkoušky, na maturity a testy. Alza se v tomto snaží vyjít rodičům vstříc, proto pro nyní výrazně zlevnila stovky edukativních i populárních e-knih (např. 40% sleva na e-učebnice nakladatelství Edika), pro Slovensko zde a o 30-50 % zlevnila i audioknihy v Čechách i na Slovensku.

Po zkrácení zápůjčního programu AlzaNEO (v ČR i SR) přichází Alza s dalším mimořádným krokem v oblasti vlastních finančních služeb: minimálně po dobu trvání nouzového stavu navyšuje cenový rozsah pro nákup s odloženou splatností, tzv. na Třetinku. Zde firma rozšiřuje o 25 % množství produktů, v nabídce je nyní cca 15 tisíc kusů zboží již od 3 do 50 tisíc Kč. S Třetinkou zákazník uhradí jen 1/3 částky a zbytek bez navýšení a dalších poplatků doplatí kdykoliv do tří měsíců, což může významně pomoci v překlenutí krátkodobých výpadků v příjmech jednotlivců i domácností. Tato nabídka platí jen v ČR.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3