INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

01 WindowUplynulé lockdowny z nás udělaly každodenní kuchaře. Dle údajů hypermarketů Globus se proto doba nesla ve znamení nákupů kuchyňského vybavení. Došlo tak k renezanci tlakových hrnců, podivná doba napomohla i prodeji remosek a na pomyslné výsluní se dostalo opět i smaltové nádobí. V mnohých domácnostech se poprvé ocitly horkovzdušné fritézy nebo pomalé hrnce. Výběr těchto pomocníků naznačuje, že Češi potřebovali vařit, přitom ale nechtěli u sporáků trávit dlouhé hodiny.

Pomyslným skokanem v prodejích posledních dvou let jsou horkovzdušné fritézy. „Jde stále ještě o novinku, ve které se dá zdravěji fritovat. A zákazníci si je pořizují čím dál častěji. V meziročním srovnání vidíme, že mezi dubnem a zářím loňského roku se prodalo o 86 % více těchto fritéz než rok předchozí a letos ve stejném období dále prodej narostl o dalších 64 %,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.

Český unikát

Hned v závěsu se drží v Česku populární remosky. Ty zažily renezanci již před osmi lety a poslední dva roky si lidé pořizují nové typy. „Remosky svým všestranným použitím posloužily evidentně v kuchyních jako velký pomocník při každodenním vaření a pečení. Zájem o ně loni stoupl proti předloňsku o čtvrtinu a letos opět narostl o dalších 20 %,“ řekla Aneta Turnovská. Zájem zákazníků potvrzuje i obchodní ředitel společnosti Remoska Jan Pešat. „Snažíme se vyjít vstříc potřebám našich zákazníků jejich postupným vylepšováním. Stále silnější je ale podíl modelu Remoska Tria, která přidává k tradičnímu pečení ještě dušení a vaření. Nově také budeme uvádět model Remoska Dua, který bude mít hrnec z nerezového materiálu. Přibližováním původní remosky nové době se snažíme především oslovovat mladou generaci,“ řekl.

Papiňáky – tlakové hrnce
se vracejí do kuchyní

Čas v kuchyni si krátili lidé také díky tlakovým hrncům. Předchozí generace v tzv. papiňáku vařily polévky i guláše. Hrnec pro výrazné zkrácení doby varu masa nechyběl kdysi snad v žádné domácnosti, v devadesátých letech minulého století ale zájem o ně opadl. Nyní se jeho popularita vrací. Nové typy tlakových hrnců totiž jsou praktičtější než jejich předchůdci. Mají snadné ovládání a díky dvěma dodávaným hrncům k jedné poklici nabízejí využití i jako klasické kastroly. Nezabírají ani příliš místa, protože je lze stahovat na sebe. „Nabídku tlakových hrnců jsme ve stálé nabídce posílili, protože zájem o ně citelně roste,“ potvrdila trend Aneta Turnovská. Podle jejích slov se dobře prodávají i multifunkční nebo pomalé hrnce, které teprve lidé objevují.

Hrnce s dekorem

Ač jsou mezi hrnci v současnosti stále nejoblíbenější v českých kuchyních ty nerezové nebo teflonové, i v tomto sortimentu došlo v posledních letech na retro trend. „Velká vlna zájmu ze strany zákazníků je nyní o smaltové nádobí. Poptávka je po motivech, které připomínají staré venkovské kuchyně. Může to souviset s tím, že vedle vybavení domácností se lidé věnovali i renovacím a novému vybavení svých chat,“ podotkla Aneta Turnovská.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Zima s otazníkem

    Dříve trápilo vlekaře jen počasí. Teď jsou na tom hůř. Musí se navíc vyrovnat s omezeními v souvislosti s nepříznivou epidemickou situací. Zatímco podnikatelé musí plánovat a rozhodovat se s předstihem, totéž i hosté horských chat a milovníci zimních sportů, vláda vydává rozhodnutí ze dne na den a šmahem ruší předešlé sliby. Nikdo teď neví, zda vůbec dovolí lidem odjet do Krkonoš, Orlických hor, na Šumavu, do Jeseníků, Beskyd… a trávit tam společně vánoční svátky. Za takových podmínek, kdy vzniká mnoho neznámých a ubývá jistot, se vlastně ani úspěšně podnikat nedá. Avšak kdo odepíše celou zimní sezonu, odepíše značné investice, ten už se té další nemusí dožít. Co za této složité situace lidem poradit? Mít v rozhodování šťastnou ruku, nepropadat panice a věřit, že na to nejhorší nedojde.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2021

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 1 kopie

Porušování práv k duševnímu vlastnictví a IP mediace 19. listopad 2021

Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) v roce 2019 zveřejnil na svých webových stránkách studii, kterou provedl ve spolupráci s Evropským patentovým úřadem (EPO), a mimo jiné konstatoval, že vzhledem k vysoké hodnotě práv duševního vlastnictví představuje jejich porušování velmi lukrativní trestnou činnost, která má za následek značné náklady pro vlastníky práv a hospodářství obecně. 

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3