INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem

01 WindowUplynulé lockdowny z nás udělaly každodenní kuchaře. Dle údajů hypermarketů Globus se proto doba nesla ve znamení nákupů kuchyňského vybavení. Došlo tak k renezanci tlakových hrnců, podivná doba napomohla i prodeji remosek a na pomyslné výsluní se dostalo opět i smaltové nádobí. V mnohých domácnostech se poprvé ocitly horkovzdušné fritézy nebo pomalé hrnce. Výběr těchto pomocníků naznačuje, že Češi potřebovali vařit, přitom ale nechtěli u sporáků trávit dlouhé hodiny.

Pomyslným skokanem v prodejích posledních dvou let jsou horkovzdušné fritézy. „Jde stále ještě o novinku, ve které se dá zdravěji fritovat. A zákazníci si je pořizují čím dál častěji. V meziročním srovnání vidíme, že mezi dubnem a zářím loňského roku se prodalo o 86 % více těchto fritéz než rok předchozí a letos ve stejném období dále prodej narostl o dalších 64 %,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.

Český unikát

Hned v závěsu se drží v Česku populární remosky. Ty zažily renezanci již před osmi lety a poslední dva roky si lidé pořizují nové typy. „Remosky svým všestranným použitím posloužily evidentně v kuchyních jako velký pomocník při každodenním vaření a pečení. Zájem o ně loni stoupl proti předloňsku o čtvrtinu a letos opět narostl o dalších 20 %,“ řekla Aneta Turnovská. Zájem zákazníků potvrzuje i obchodní ředitel společnosti Remoska Jan Pešat. „Snažíme se vyjít vstříc potřebám našich zákazníků jejich postupným vylepšováním. Stále silnější je ale podíl modelu Remoska Tria, která přidává k tradičnímu pečení ještě dušení a vaření. Nově také budeme uvádět model Remoska Dua, který bude mít hrnec z nerezového materiálu. Přibližováním původní remosky nové době se snažíme především oslovovat mladou generaci,“ řekl.

Papiňáky – tlakové hrnce
se vracejí do kuchyní

Čas v kuchyni si krátili lidé také díky tlakovým hrncům. Předchozí generace v tzv. papiňáku vařily polévky i guláše. Hrnec pro výrazné zkrácení doby varu masa nechyběl kdysi snad v žádné domácnosti, v devadesátých letech minulého století ale zájem o ně opadl. Nyní se jeho popularita vrací. Nové typy tlakových hrnců totiž jsou praktičtější než jejich předchůdci. Mají snadné ovládání a díky dvěma dodávaným hrncům k jedné poklici nabízejí využití i jako klasické kastroly. Nezabírají ani příliš místa, protože je lze stahovat na sebe. „Nabídku tlakových hrnců jsme ve stálé nabídce posílili, protože zájem o ně citelně roste,“ potvrdila trend Aneta Turnovská. Podle jejích slov se dobře prodávají i multifunkční nebo pomalé hrnce, které teprve lidé objevují.

Hrnce s dekorem

Ač jsou mezi hrnci v současnosti stále nejoblíbenější v českých kuchyních ty nerezové nebo teflonové, i v tomto sortimentu došlo v posledních letech na retro trend. „Velká vlna zájmu ze strany zákazníků je nyní o smaltové nádobí. Poptávka je po motivech, které připomínají staré venkovské kuchyně. Může to souviset s tím, že vedle vybavení domácností se lidé věnovali i renovacím a novému vybavení svých chat,“ podotkla Aneta Turnovská.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Vláda chce znovu znárodňovat

    Mimořádná situace žádá mimořádné činy. Bezprecedentní zdražování základních životních potřeb a růst výrobních nákladů nemůže zůstat bez pozornosti a zásahu vládního kabinetu. Proslýchá se, že se chystá základní energetický tarif, jenž by snížil cenu elektřiny pro odběratele s nízkou spotřebou. K tomu by však stát potřeboval mít na dodavatele elektrického proudu potřebnou páku. Jenže největší z nich, polostátní ČEZ, má soukromé vlastníky, a tak si politici s ním nemohou dělat, co chtějí. Nabízí se tedy řešení na znárodnění společnosti, respektive na její rozdělení – na část v majetku státu a část privátní. Ano, je to řešení, i když přichází se zpožděním a jistě vyjde draho. Bude zřejmě třeba akcionáře vyplatit, a to v době, kdy jsou na burze akcie hodně vysoko. Nabízí se i otázka, zda bylo správné dát ze státních rukou také plynárenskou...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč IP mediátor naslouchá stranám 10. květen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s první fází mediace, ve které se IP mediátor stranám představí, vysvětlí jim proces IP mediace a roli, kterou v rámci mediace zastává. Současně se také domluví se stranami na základních pravidlech, která budou při mediaci dodržovat.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3