INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 25. rokem

01 WindowUplynulé lockdowny z nás udělaly každodenní kuchaře. Dle údajů hypermarketů Globus se proto doba nesla ve znamení nákupů kuchyňského vybavení. Došlo tak k renezanci tlakových hrnců, podivná doba napomohla i prodeji remosek a na pomyslné výsluní se dostalo opět i smaltové nádobí. V mnohých domácnostech se poprvé ocitly horkovzdušné fritézy nebo pomalé hrnce. Výběr těchto pomocníků naznačuje, že Češi potřebovali vařit, přitom ale nechtěli u sporáků trávit dlouhé hodiny.

Pomyslným skokanem v prodejích posledních dvou let jsou horkovzdušné fritézy. „Jde stále ještě o novinku, ve které se dá zdravěji fritovat. A zákazníci si je pořizují čím dál častěji. V meziročním srovnání vidíme, že mezi dubnem a zářím loňského roku se prodalo o 86 % více těchto fritéz než rok předchozí a letos ve stejném období dále prodej narostl o dalších 64 %,“ řekla Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.

Český unikát

Hned v závěsu se drží v Česku populární remosky. Ty zažily renezanci již před osmi lety a poslední dva roky si lidé pořizují nové typy. „Remosky svým všestranným použitím posloužily evidentně v kuchyních jako velký pomocník při každodenním vaření a pečení. Zájem o ně loni stoupl proti předloňsku o čtvrtinu a letos opět narostl o dalších 20 %,“ řekla Aneta Turnovská. Zájem zákazníků potvrzuje i obchodní ředitel společnosti Remoska Jan Pešat. „Snažíme se vyjít vstříc potřebám našich zákazníků jejich postupným vylepšováním. Stále silnější je ale podíl modelu Remoska Tria, která přidává k tradičnímu pečení ještě dušení a vaření. Nově také budeme uvádět model Remoska Dua, který bude mít hrnec z nerezového materiálu. Přibližováním původní remosky nové době se snažíme především oslovovat mladou generaci,“ řekl.

Papiňáky – tlakové hrnce
se vracejí do kuchyní

Čas v kuchyni si krátili lidé také díky tlakovým hrncům. Předchozí generace v tzv. papiňáku vařily polévky i guláše. Hrnec pro výrazné zkrácení doby varu masa nechyběl kdysi snad v žádné domácnosti, v devadesátých letech minulého století ale zájem o ně opadl. Nyní se jeho popularita vrací. Nové typy tlakových hrnců totiž jsou praktičtější než jejich předchůdci. Mají snadné ovládání a díky dvěma dodávaným hrncům k jedné poklici nabízejí využití i jako klasické kastroly. Nezabírají ani příliš místa, protože je lze stahovat na sebe. „Nabídku tlakových hrnců jsme ve stálé nabídce posílili, protože zájem o ně citelně roste,“ potvrdila trend Aneta Turnovská. Podle jejích slov se dobře prodávají i multifunkční nebo pomalé hrnce, které teprve lidé objevují.

Hrnce s dekorem

Ač jsou mezi hrnci v současnosti stále nejoblíbenější v českých kuchyních ty nerezové nebo teflonové, i v tomto sortimentu došlo v posledních letech na retro trend. „Velká vlna zájmu ze strany zákazníků je nyní o smaltové nádobí. Poptávka je po motivech, které připomínají staré venkovské kuchyně. Může to souviset s tím, že vedle vybavení domácností se lidé věnovali i renovacím a novému vybavení svých chat,“ podotkla Aneta Turnovská.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Životní malichernosti: ach ta doprava!

    Také se snažíte dobře hospodařit s každou minutou? Je to někdy to jediné, co člověku zbývá k tomu, aby byl stále aktivní, aby stihl využít hodně z toho, co mu život nabízí. A aby rovněž oplácel v tom nejlepším slova smyslu těm, kteří si to zaslouží. Nechci být patetická, a už vůbec ne škarohlíd a remcal, ale stále častěji přemýšlím o tom, jestli to všechno snažení má vůbec cenu. Jestli má smysl podnikat, odvádět daně, být laskavý, vstřícný, zodpovědný člověk. Všechno může rázem pokazit třeba městská hromadná doprava. Bydlím v Praze a z jednoho místa se snažím jezdit víc než 30 let do centra. Škoda, že jsem si nevedla přehled o všech těch zpožděních, která mi znemožnila obchodní schůzku, včasné zahájení nejrůznějších akcí, účast na tiskových konferencích, zmeškání divadelního představení, cestu do zahraničí.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2023

INZERCE

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 4

O společensky užitečné činnosti v oblasti ochrany duševního vlastnictví 6. prosinec 2022

Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE