INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Nákupní zvyklosti Čechů se mění a internetoví obchodníci se musejí přizpůsobovat. Platí to i pro slevové servery, které byly velkým hitem na internetu v loňském roce – několik slevových serverů v poslední době zaniklo, jiné musely změnit svou nabídku, aby se na trhu udržely. Čeští zákazníci podle odborníků stále častěji vyhledávají na internetu slevy na nákup módního zboží.

Nákupní preference českých zákazníků na slevových serverech byly v minulosti jednoznačné – největší zájem byl o slevy v restauracích a dalších gastronomických zařízeních a také o nejrůznější masáže a relaxační procedury. Populární byly rovněž slevy na nákup zboží a na rekreační či wellness pobyty.

V posledních měsících ale odborníci sledují, jak se nákupní zvyklosti Čechů mění – a slevové servery, které nestihly včas zareagovat, se ocitají v problémech. „Nešťastně skončil například slevový server DealLX.cz, po němž zůstaly milionové dluhy. Svou činnost ukončil také server Traveldiscount.cz, který se specializoval na zlevněné pobyty. Slevy už nenabízí ani jinak úspěšné Aukro.cz," shrnul Marek Numerato, odborník na nákupní chování uživatelů českého internetu.

Podle statistik se nyní do popředí zájmu na slevových serverech dostává móda. „Prodeje takzvaných „slev ve městě" jako různých tataráků, masáží nebo liposukcí nyní stagnují či klesají. Pryč je doba, kdy se vouchery na ně prodávaly po tisících," uvedl Numerato. „Teď sledujeme vzestup zájmu o módu, která se vedle zboží a pobytů stává novým hitem slevových serverů," dodal.

Jeho slova potvrzují i zástupci slevových srovnávačů. „Během posledních měsíců vzrůstají počty nákupů voucherů na slevy z oboru módy o desítky procent," vypočítal Michal Hardyn ze slevového srovnávače TopSleva.cz. Podle jeho odhadů letos čeští zákazníci za módu na internetu utratí astronomické částky: „Jedním z prvních slevových serverů prodávajících módu byl Slevomat, další servery ho následovaly. Momentálně se teď každý měsíc na internetu prodá móda a doplňky za více než 100 milionů korun. Pokud bude nastavený trend pokračovat, tak během letošního roku utratí Češi za online nákupy módy asi 1,5 miliardy korun," řekl zástupce srovnávače TopSleva.cz.

Oblibu slev na módu podporuje i fakt, že vznikají nové slevové projekty, zaměřené výhradně na módu. „Roste počet takzvaných privátních nákupních klubů, zaměřených na prodej značkové módy a doplňků, většinou se slevou 30 až 90 procent. Nakupují v nich zejména ženy a očekáváme, že tento segment se na celkových ročních prodejích módy bude podílet asi 400 miliony korun," popsal Jaromír Muchka z nového projektu ModniGuru.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3