INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 24. rokem
Nákupní zvyklosti Čechů se mění a internetoví obchodníci se musejí přizpůsobovat. Platí to i pro slevové servery, které byly velkým hitem na internetu v loňském roce – několik slevových serverů v poslední době zaniklo, jiné musely změnit svou nabídku, aby se na trhu udržely. Čeští zákazníci podle odborníků stále častěji vyhledávají na internetu slevy na nákup módního zboží.

Nákupní preference českých zákazníků na slevových serverech byly v minulosti jednoznačné – největší zájem byl o slevy v restauracích a dalších gastronomických zařízeních a také o nejrůznější masáže a relaxační procedury. Populární byly rovněž slevy na nákup zboží a na rekreační či wellness pobyty.

V posledních měsících ale odborníci sledují, jak se nákupní zvyklosti Čechů mění – a slevové servery, které nestihly včas zareagovat, se ocitají v problémech. „Nešťastně skončil například slevový server DealLX.cz, po němž zůstaly milionové dluhy. Svou činnost ukončil také server Traveldiscount.cz, který se specializoval na zlevněné pobyty. Slevy už nenabízí ani jinak úspěšné Aukro.cz," shrnul Marek Numerato, odborník na nákupní chování uživatelů českého internetu.

Podle statistik se nyní do popředí zájmu na slevových serverech dostává móda. „Prodeje takzvaných „slev ve městě" jako různých tataráků, masáží nebo liposukcí nyní stagnují či klesají. Pryč je doba, kdy se vouchery na ně prodávaly po tisících," uvedl Numerato. „Teď sledujeme vzestup zájmu o módu, která se vedle zboží a pobytů stává novým hitem slevových serverů," dodal.

Jeho slova potvrzují i zástupci slevových srovnávačů. „Během posledních měsíců vzrůstají počty nákupů voucherů na slevy z oboru módy o desítky procent," vypočítal Michal Hardyn ze slevového srovnávače TopSleva.cz. Podle jeho odhadů letos čeští zákazníci za módu na internetu utratí astronomické částky: „Jedním z prvních slevových serverů prodávajících módu byl Slevomat, další servery ho následovaly. Momentálně se teď každý měsíc na internetu prodá móda a doplňky za více než 100 milionů korun. Pokud bude nastavený trend pokračovat, tak během letošního roku utratí Češi za online nákupy módy asi 1,5 miliardy korun," řekl zástupce srovnávače TopSleva.cz.

Oblibu slev na módu podporuje i fakt, že vznikají nové slevové projekty, zaměřené výhradně na módu. „Roste počet takzvaných privátních nákupních klubů, zaměřených na prodej značkové módy a doplňků, většinou se slevou 30 až 90 procent. Nakupují v nich zejména ženy a očekáváme, že tento segment se na celkových ročních prodejích módy bude podílet asi 400 miliony korun," popsal Jaromír Muchka z nového projektu ModniGuru.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Proč skončili živnostníci?

    Loni ukončilo činnost 1300 nejmenších podnikatelů. Asi není žádným překvapením, že řada z nich si spočítala, že ve stále těžších ekonomických podmínkách se prostě neuživí a „zavřeli krám“. Ale je tu ještě jeden významný faktor. Jen v mém okolí se rozhodly dvě osoby samostatně výdělečně činné zrušit živnostenský list z administrativních důvodů. Nechtěly si totiž otevřít datovou schránku, která je od nového roku 2023 k podnikání nutná. Pro někoho jen obvyklá operativa, pro jiného však další „papírování“ a možná až nepříjemný dohled státu. Uvidíme, zda je úbytek živnostníků jen mimořádný jev, který se v příštích letech nebude opakovat, nebo byl nastoupen nový dlouhodobý trend. Ti, co zůstali, brzy zjistí, že se vlastně nic podstatného nestalo, nebo naopak se s datovými schránkami nesžijí. Podle mého názoru převáží první skupina. Každá...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2023

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

karabec 4

O společensky užitečné činnosti v oblasti ochrany duševního vlastnictví 6. prosinec 2022

Povědomí o duševním vlastnictví, jeho významu v podnikání i celé ekonomice země, nutnosti je chránit a odpovídajícím způsobem usilovat o výhody, které nabízí, to jsou témata, která ne vždy rezonují ve strategiích firem či organizací. Je to škoda. Proto nejen Úřad průmyslového vlastnictví, ale také například IP mediační centrum Praha, zapsaný ústav, vyvíjí množství aktivit na podporu správného chápání nehmotného majetku a péče o něj. Hovořila jsem o tom s JUDr. Davidem Karabcem, MPA, LL.M., ředitelem centra a špičkovým odborníkem v tomto směru:

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3