INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem
logo-tonermaniaRefilované nebo repasované tonery v 1. pololetí 2012 opět ovládaly český trh. Mezi důvody nákupu čím dál tím více dominuje i srovnatelná kvalita a především lepší dostupnost neoriginálních tonerů.

tonermania-do50

Tisková řešení v českých společnostech všech velikostí čím dál více operují s neoriginálními tonery a inkoustovými náplněmi. Jejich kvalita je přitom ve většině případů na srovnatelné úrovni, čímž odpadl pro české firmy hlavní důvod pro nákup originálních. Podle aktuálního průzkumu jednoho z největších serverů na prodej originálních i ostatních náplní tiskáren vyplynulo, že ty originální využívá méně než jedna pětina. Živnostníci a SMB firmy pak už jen z cca 16 %. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu serveru TonerMania.cz.

Prodeje originálních tonerů a náplní do tiskáren, kopírek a faxů meziročně opět poklesly ve prospěch těch nových kompatibilních a repasovaných. Nové výsledky průzkumu za I. pololetí 2012 serveru TonerMania hovoří o 3% poklesu ve srovnání se stejným obdobím za rok 2011.

tonermania-50az250

Které firmy preferují více originální tonery?

Odchylky v preferencích byly zjištěny především s ohledem na velikost firmy. Z výsledků například vyplývá, že velké firmy (nad 250 zaměstnanců) využívají programů na repasování svých vlastních použitých tonerů. Oproti průměru volí takovéto tiskové náplně o 8 % více velkých společností. Nemalá část velkých firem však razí zcela odlišnou filozofii a nakupuje výhradně nejdražší originální tonery a inkousty. Středně velké společnosti (50-250 zaměstnanců) nevykazují oproti zjištěnému průměru výraznější výkyvy. Trend u živnostníků a malých firem (do 50 zaměstnanců) jednoznačně ukazuje snahu uspořit náklady nákupem renovovaných a kompatibilních tonerů.

Velikost společnosti Originální Nové kompatibilní Renovované

Enterprise (nad 250 z.) 20,2 % 52,7 % 27,1 %

Medium (50 – 250 z.) 17,1 % 63,1 % 19,8 %

Živnostníci a malé firmy 15,3 % 60,7 % 24 %

* I. pololetí 2012, TonerMania.cz

Cena není jediným důvodem

Většina, kterou tvoří šedesát procent firemních zákazníků, nakupuje nové, leč neoriginální tonery a inkousty generických značek.

Trend preference nových kompatibilních, ale neoriginálních náplní do tiskáren, kopírek a faxů má rostoucí tendenci meziročně především díky své dostupnosti na trhu a kvalitativní zaměnitelnosti s originálními. Hlavním důvodem však zůstává cena, jež může zejména u tonerů dosáhnout až jedné třetiny oproti originálním výrobkům.

tonermania-nad250

O úzkostlivé šetření nejde

„Náklady za tisk tvoří pro většinu firem nezanedbatelnou položku. V mnoha společnostech mají celá interní nařízení a směrnice upravující hospodaření s tiskovými náplněmi. Není proto divu, že zvýšenou pozornost firmy věnují i jejich nákupu. Ač se může zdát pouze pětinový počet prodaných originálních náplní nízký, české firmy bych z úzkostlivého šetření nenařknul," komentuje výsledky průzkumu Roman Novotný ze společnosti TonerMania.cz.

„Je třeba si uvědomit, že nákupem neznačkového toneru či inkoustu uspoří často i dvojnásobek nákladů. Rozdíl oproti originálu přitom u produktů osvědčených výrobců není v běžném kancelářském využití postřehnutelný," dodává Novotný.

Komentáře k výsledkům a grafy viz níže:

Originální tiskové náplně (prodejnost 20,8 %)

Koupí nových tonerů a inkoustů stejné značky jako je tiskárna získá zákazník garantovanou kompatibilitu, kvalitu tisku a barevnou stálost. Někteří výrobci také podmiňují záruku na svou tiskárnu používáním výhradně originálních náplní.

„Originální tonery se hodí pro podniky, kterým záleží na stoprocentní tiskové kvalitě. Zákazníky jsou grafická a architektonická studia. Cena originálů je však oproti kompatibilním náplním a repasům často dvoj- i trojnásobná," uvádí Roman Novotný z TonerMania.cz.

Nové kompatibilní tiskové náplně (prodejnost 60 %)

Nové náplně v doposud nepoužitých obalech od jiného výrobce, než je značka tiskárny nabízí typicky jen nepatrně nižší tiskovou kvalitu než originál. Spolehlivost a životnost kompatibilních náplní je dnes však zpravidla na stejné úrovni. Riziko vadného kusu a možného poškození tiskárny je velmi nízké.

„Nové kompatibilní náplně tvoří většinu našich prodejů bez ohledu na velikost firmy. Z našich zkušeností vyplývá, že procento reklamovaných kusů je u těchto tonerů a inkoustů stejně nízké, jako u originálních výrobků," vysvětluje dále Roman Novotný.

Renovované/repasované tiskové náplně (prodejnost 19,2 %)

V případě renovovaných cartridgí resp. tonerů se jedná o použité obaly, do kterých je znovu doplněn prášek či inkoust. Kvalita tisku, stejně jako spolehlivost, u nich mohou být na různých úrovních. Solidní výrobci nabízí záruku kompatibility a kromě doplnění prachu či inkoustu také výměnu nejvíce namáhané součástky.

„Renovované náplně kupují jednak firmy, jež chtějí na tisku maximálně ušetřit, ale ve velké míře i naši stálí zákaznicí ze středních a velkých společností, kteří tiskové náplně vyměňují velmi často," dodává Roman Novotný z TonerMania.cz

O serveru TonerMania.cz

TonerMania.cz je jedním z největších specializovaných českých e-shopů s náplněmi do tiskáren, kopírek a faxů. Nabízí širokou škálu tonerů i inkoustů pro kancelářská zařízení všech nejběžnějších značek, zejména Hewlett-Packard, Canon, Samsung, Dell, Brother, Epson, Kyocera, Lexmark, Konica-Minolta, Oki, Sharp nebo Xerox. Prodejní portfolio doplňují vysoce kvalitní kompatibilní tonery značek TEKO a EKOTEC a inkoustové náplně ActiveJet. Svým zákazníkům nabízí TonerMania.cz odběr zboží na šesti místech po celé České republice, dále odbornou pomoc na speciální telefonní lince a také svoz použitých náplní a tonerů zdarma. Stálí odběratelé navíc mohou využít atraktivního věrnostního programu. Všechny prodávané výrobky jsou šetrné k životnímu prostředí a jsou vyrobeny z recyklovatelných materiálů. Zárukou kvality služeb e-shopu TonerMania.cz jsou oborové certifikáty kvality ISO 9001/14001. Více na http://www.TonerMania.cz

Slovo ke dni

  • Za prací k nám

    Rostoucí životní úroveň se může projevovat různým způsobem. Český statistický úřad zjistil, že přibývá cizinců, kteří k nám přijíždějí za prací. Láká je slušný plat a dobré pracovní i životní podmínky. Tradičně nejvíc zaměstnanců pochází ze Slovenska, víc než polovina, následují Poláci a Rumuni. Na tom by snad nebylo nic tak překvapivého. Ale naši republiku si oblíbili i mnozí Němci, Francouzi, Italové a Britové. Převažují samozřejmě občané z Evropské unie, co nepotřebují pracovní povolení. Také co se věkového složení týká, mezi zahraničními pracovníky najdeme všechny kategorie, studenty a seniory nevyjímaje. To považuji za docela příznivou zprávu. Zvláště v době, kdy česká ekonomika potřebuje každou šikovnou ruku a hlavu.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

upv logo

Ochrana duševního vlastnictví v kontextu Inovační strategie ČR na léta 2019–2030 31. leden 2020

Vláda České republiky schválila počátkem roku 2019 klíčový dokument Inovační strategie České republiky 2019–2030 (Country for the Future), který RVVI zpracovala v úzké spolupráci s týmem osobností z řad podnikatelů, vědců, akademiků a zástupců veřejné správy. Dokument vytyčuje nové priority, jejichž naplnění by mělo Českou republiku do roku 2030 zařadit mezi nejinovativnější země Evropy. 

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE