INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Ve středu 26. září uplyne jeden rok od okamžiku, kdy na trh v České republice vstoupil první dálkový soukromý dopravce ve střední Evropě – společnost RegioJet, člen skupiny Student Agency. Na české koleje přinesl zcela novou kvalitu cestování, která si okamžitě získala zájem ze strany zákazníků.

Za první rok provozu cestovalo vlaky IC RegioJet přibližně 900 tisíc cestujících. Průměrná obsazenost vlaků přitom za celou dobu činí 84 %, minulý týden to bylo aktuálně 86 %. Denně dnes RegioJet vypravuje na trase Praha – Ostravsko – Žilina celkem 18 spojů a počet přepravených cestujících je průměrně 3932 cestujících denně.

26 září 2011 přitom RegioJet začínal celkem se šesti spoji a počet cestujících tehdy denně činil průměrně 1289. Rok od zahájení provozu tedy RegioJet více než ztrojnásobil počet přepravovaných cestujících a ještě tento měsíc překročí hranici 4000 denně.

Od prosince, kdy vstoupí v platnost nový jízdní řád, RegioJet nově posílí spojení s Třincem a Českým Těšínem (o 6 spojů denně) a zvažuje rozšíření svých aktivit na Slovensku.

„Nastavili jsme zrcadlo Českým drahá. Za rok jsme dokázali přesvědčit stovky tisíc zákazníků o tom, že ochotný a usměvavý personál, servis na palubě a čistá toaleta jsou věci, které mohou při cestování vlakem být samozřejmostí," říká Radim Jančura, majitel společnosti RegioJet a skupiny Student Agency.

RegioJet si velmi rychle získal na svou stranu řadu zákazníků, kteří dříve využívali například spojů SC Pendolino (podle průzkumu cca 62 % cestujících). Od jarních měsíců posilují počty cestujících RegioJet také ve velké míře cestující, kteří dříve využívali ostatní spoje ČD – zejména vlaky Ex a EC.

RegioJet přinesl na trh zcela nový koncept služeb na železnici. Každý cestující v rámci zaplacené jízdenky automaticky získává následující služby:

• Bezplatná rezervace místa - nepřepravujeme stojící cestující, vždy mají nárok na sezení
• Bezplatné občerstvení - káva (cca 5 druhů dle libosti množství), mátový čaj, voda; možnost nákupu špičkového občerstvení za nízkonákladové ceny (sushi za 80 Kč, saláty v cenách do 60 Kč, snídaňová menu za 9 Kč apod.)
• Bezplatné připojení k wifi a internetu ve všech vozech, navíc speciální produkt vozu - internetové kavárny určený k práci a studiu a s instalovaným počítačem s volným přístupem pro cestující k internetu
• Bezplatná nabídka denního tisku a dalších tiskovin
• Člen palubního personálu v každém voze starající se o servis pro cca 50 cestujících
• Možnost využití zvýhodněných služeb určených pro cestující RegioJet: nákup jízdenek na pražskou a ostravskou MHD přímo na palubě vlaku, možnost parkování ZDARMA v parkovacím domě Koma ve stanici Ostrava Svinov, možnost zvýhodněné cesty taxi Tick Tack po Praze.

Vstup RegioJetu se stal motorem pro zlepšení služeb na železnici. Pod tlakem konkurence dominantní a do té doby monopolní dopravce České dráhy musel přistoupit k celé řadě změn, kterými se inspirovaly u RegioJetu a, které bezesporu vedly ke zvýšení kvality služeb v železniční dopravě. Na druhou stranu České dráhy přistoupily také k nezákonnému jednání a to nastavení podnákladových cen, které již téměř rok bez výsledku řeší antimonopolní úřad (ÚOHS).

Informace o společnosti v ČR:

RegioJet aktuálně zaměstnává cca 210 zaměstnanců. Z toho je přibližně 20 strojvedoucích a 130 členů palubního personálu. Dalších cca 50 lidí jsou prodejci, zaměstnanci údržby, dispečinku a dalších logistických a podpůrných činností. Společnost vedou ředitel provozu Jiří Schmidt a ředitel prodeje a zákaznického servisu Aleš Ondrůj.

RegioJet úspěšný i na Slovensku

Před půl rokem, 3 března 2102, začal RegioJet jezdit také na Slovensku, na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Počet cestujících zde za půl roku činil cca 670 tisíc s tím, že měsíčně aktuálně přepravujeme cca 115 tisíc cestujících. Je to výrazně více než dvojnásobek, než na trase přepravoval předchozí dopravce ZSSK.

Díky takto velkému zájmu o přepravu vlaky RegioJet se silniční komunikaci zejména mezi Dunajskou Stredou a Bratislavou ušetřilo denně až 1000 osobních automobilů, což je výrazné odlehčení na této vytížené trase.

Za úspěchem vlaků RegioJet stojí zejména následující faktory:

• nový koncept jízdního řádu - intervalový jízdní řád, pravidelná nabídka spojů po celý den
• nová vozidla s novými službami - například wifi, nabídka denního tisku
• další modernizace - zastávkový mobiliář, interiéry stanic apod.
• aktivní marketing a nabídky zákazníkovi, které přitáhly na železnici úplně nové cestující.

Společně s vlaky IC RegioJet tak žluté vlaky přepravily v ČR a SR od 26. září 2012 celkem 1,57 milionů cestujících.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3