INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Dle statistik společnosti APOGEO využívá v České republice stále více firem specializovaných společností k externí správě svých daňových povinností. V posledních měsících se s rostoucí aktivitou finančních úřadů (jež vybraly do poloviny října na DPH o 800 milionů korun více než vloni) dostávají podnikatelské subjekty stále častěji do problémů v průběhu daňové kontroly. „Klienti se na nás v rámci krizového daňového poradenství obracejí častěji, jde o cca 10 % nárůst oproti loňskému roku. Na řešení situace s finančním úřadem v rámci probíhající daňové kontroly není nikdy pozdě, ovšem čím dříve začneme vzniklý problém řešit, tím nižší je riziko dodatečných finančních nákladů na straně klienta," řekl Tomáš Pacovský, Tax Manager poradenské skupiny APOGEO.

Komplikovanost tuzemského daňového systému potvrzuje aktuální průzkum publikovaný v časopisu CFOworld, podle něhož je 59 % respondentů přesvědčeno, že daňová nejistota ovlivňuje nebo dokonce poškozuje jejich podnikatelské aktivity.

„Systém odvodů v České republice je skutečně složitý, nejde jen o samotný výpočet daňové povinnosti, přehlednost a správnost odvodu se snižuje také například tím, že firmy platí daně hned několika institucím. Proto přenechávají firmy daňovou agendu odborníkům, což jim z dlouhodobého hlediska přinese úsporu času a sníží reálně vynaložené náklady," potvrdil Tomáš Pacovský.

Neustálá novelizace daňových zákonů stále více stěžuje orientaci v daňové problematice, což významně zvyšuje nároky na účetní oddělení firem. Daňová legislativa dozná poměrně rozsáhlých změn i během příštího roku. „Již k 1. lednu 2013 dojde k řadě zásadních daňových změn, rozsáhlá je například novela DPH - jde o nová pravidla registrace, dojde také k úpravě oblasti daňových dokladů, podmínek vzniku ručitelského vztahu, atd.," dodal odborník na daňovou problematiku Tomáš Pacovský.

(tz)

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3