INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Zpráva společnosti IDC „Nákupní uvažování malých a středních firem při zefektivňování tisku", která byla v říjnu zveřejněna za podpory OKI Europe, ukazuje na důležitost enviromentálních aspektů tisku. Například pro 46 % dotázaných firem je podstatná spotřeba energie.

Zpráva zdůrazňuje, že podle posledního výzkumu společnosti IDC „SMB Hardcopy Survey" je spotřeba energie pro malé a střední podniky na prvním místě v oblasti ekologie. Dále je zajímá možnost recyklace hardwaru i spotřebního materiálu, využití recyklovaného papíru a také snižování spotřeby obalů.

„I přesto, že zvažování nákladů je v současné ekonomické situaci stále nadmíru důležité, není pochyb o tom, že malé a střední firmy chtějí tisknout s menšími dopady na životní prostředí. Současně se ale snaží i snižovat náklady," uvedl Miroslav Tyburec, ředitel Oki Systems pro Českou republiku a Slovensko. „Tento tlak se bude zvyšovat i v lednu 2013, kdy vstoupí v platnost nová směrnice Evropské unie. Ta vyžaduje, aby všechny tiskárny prodané po tomto datu disponovaly režimem automatického vypnutí, který vypne tiskárnu, nebyla-li po určitou dobu používána."

"Nižší spotřeba energie má i pozitivní finanční dopady na podnikání," dodal Miroslav Tyburec. „Oki, stejně jako další výrobci, pracuje na snižování vlivu tisku na životní prostředí. Hloubkové rozhovory s IT pracovníky s rozhodovací pravomocí, které byly provedeny v rámci výzkumu společnosti IDC, potvrzují, že novější produkty obvykle spotřebují o 30 % méně energie a spotřebují o 20 % méně toneru než starší zařízení. Výsledkem je, že investice do nového zařízení se v delším horizontu vrátí, protože dojde ke snížení nákladů na tisk."

Zelená politika v oblasti IT

Evropské malé a střední firmy považují ekologické vlastnosti produktů za nezbytné při pořizování IT hardwaru, přičemž 61 % z nich uvádí, že funkce jako duplexní tisk a nižší spotřeba energie je již součástí ekologické IT strategie jejich organizace. Malé a střední podniky pokládají za důležité také možnost recyklace kartridží, chování zaměstnanců a pověst nakupovaných značek. Potvrzují, že jejich zájmem je celkově pozitivní přístup ke zlepšení vlivu na životní prostředí.

Vzhledem k často omezenému prostoru v kancelářích malých a středních firem jsou důležitým nákupním kritériem také rozměry tiskárny. „Odpovědí na tento problém jsou dobře navržená zařízení formátu A3, která zabírají jen o málo více místa nežli tiskárny formátu A4. Tyto modely nabízí podstatně více funkcí, nové možnosti při tvorbě kancelářských materiálů a nízké provozní náklady," upozornil Tyburec.

Zabezpečený tisk

V průzkumu mezi evropskými podniky provedeném společností IDC v roce 2012 se v přehledu 10 IT aktivit plánovaných na příštích 12 měsíců umístila nejvýše ochrana dat. Mnoho evropských podniků kategorie SMB již využívá řadu softwarových nástrojů, které jim pomáhají spravovat tiskárny, včetně digitalizace a uložení dokumentů, sledování a reportování využití tiskárny. Téměř čtvrtina (23 %) uvádí, že v současné době používá software na zabezpečení dokumentů a identifikační kódy.

Pokročilé bezpečnostní softwarové balíčky zajišťují přísnou autentizaci a omezení přístupu, stejně jako ochranu prostřednictvím kódu PIN. Citlivé dokumenty tak lze vytisknout pouze po zadání PIN nebo ověření pomocí ID karty. Šifrování dokumentů také zaručuje, že dokumenty zaslané v rámci sítě jsou zabezpečeny až do doby, kdy jsou vytištěny.

„Otázka bezpečnosti v oblasti tisku se stává stále důležitější i s ohledem na nárůst práce na dálku, bezdrátový a follow-me tisk," řekl Tyburec. „Růst prodeje tiskáren odráží pokračující důležitost kvalitního tisku pro zachování konkurenceschopnosti podniků.

Nové produkty, které jsou díky nižší spotřebě energie ekologicky šetrnější, se stávají i přínosem pro podnikání díky nižším provozním nákladům i pořizovací ceně. Současně je pro nejlepší využití investice vhodné, aby byl model zapojen do sítě, využíval dostupných softwarových nástrojů ke správě a bezpečnosti tisku. To firmu ochrání před nekontrolovatelným růstem nákladů a možnou ztrátou citlivých informací."

(tz)

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3