INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Všeobecná zdravotní pojišťovna se úspěšně zapojuje do procesu elektronizace veřejné správy. Jejím klientům by to mělo v budoucnu usnadnit komunikaci s VZP. Pojišťovně by již například výhledově nemuseli hlásit, že se přestěhovali, změnili si po svatbě příjmení a podobně. Tyto údaje totiž bude mít VZP automaticky k dispozici z Informačního systému základních registrů, který spravuje ministerstvo vnitra.

V minulých dnech ukončila VZP pilotní provoz, v jehož rámci propojila vlastní informační systém s Informačním systémem základních registrů. U bezmála tří milionů klientů pojišťovna do poloviny ledna ověřila, že jejich údaje jsou v souladu s registrem obyvatel. V příštích týdnech budou data ověřena již u drtivé většiny z šesti milionů klientů VZP.

„Všeobecná zdravotní pojišťovna obdržela vůbec poprvé první certifikát do produkčního prostředí a v prosinci ověřila správnost a úplnost údajů u více než milionu lidí,“ dočkala se VZP pochvaly v lednové Zprávě o stavu provozu základních registrů. Ke konci loňského roku bylo k základním registrům připojeno celkem 1 905 orgánů veřejné moci, tj. 76,5 %. Jde například o 13 ministerstev, všechny krajské úřady a všechna statutární města nebo třeba bezmála 1 800 měst a obcí.

Systém základních registrů přitom zahrnuje registr obyvatel, registr osob či například registr územní identifikace, adres a nemovitostí.

V okamžiku, kdy VZP bude mít u všech pojištěnců ověřeno, že jejich údaje odpovídají skutečnosti, měla by se pro klienty usnadnit komunikace. Využití moderních technologií by mělo zajistit efektivní, bezpečnou a transparentní on-line výměnu přesných údajů mezi registry a pojišťovnou, což povede ke snížení byrokratické zátěže pro klienty.

Momentálně nicméně zákon nadále ukládá klientům povinnost oznámit zdravotní pojišťovně vyjmenované skutečnosti. V případě, že by tato zákonná úprava byla zrušena, VZP by nadále od svých pojištěnců již takové formální oznámení nevyžadovala.

Mgr. Oldřich Tichý, vedoucí tiskového oddělení a tiskový mluvčí

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3