INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem
Včera se odehrálo slavnostní předání cen FM Awards za rok 2011 a speciální ocenění za Počin roku udělila odborná porota publikaci Retail Book. Poprvé v historii udílení cen byla oceněna kniha. „Věděli jsme, že českému a slovenskému trhu chyběl komplexní přehled o shopping centrech a retailu. Proto jsme se rozhodli vydat publikaci, která by tato data zpřístupnila odborné i široké veřejnosti," uvedla autorka celé myšlenky Pavlína Hajnová, CEO skupiny Centers.

Co bylo hlavním cílem vydání Retail Booku?

PH: Bohužel se na trhu občas setkáváme s přemrštěnými cenami za analýzy a průzkumy v této oblasti, i přesto že to jsou vlastně veřejné informace. Chtěli jsme tedy zpřístupnit komplexní souhrn informací – mapy, seznamy a detailní informace o každém existujícím i plánovaném shopping centru, retail parku, velkoformátové prodejně či obchodních sítí.

Jaké jsou přínosy publikace?

PH: Všichni mohou lépe mapovat trh - subdodavatelé služeb či nájemci mohou například lépe stanovit své tržní podíly, developeři snadněji poznají svoji konkurenci a zástupci měst uvidí i za hranice svého katastru. Publikace je vhodná i pro studenty, kteří z ní mohou čerpat například údaje o vývoji obchodních stezek a obecně obchodu od první republiky až do současnosti.

Byl sběr dat náročný?

PH: Statistická data byla sbírána v průběhu celého jednoho roku. Neodborně řečeno, náš tým opravdu osobně navštívil a prozkoumal každé české a slovenské město nad 10 000 obyvatel a hledal zde stávající objekty, volné pozemky, zkoumal, kam lidé chodí nakupovat a proč.

Co chystáte dál?

PH: Na základě ohlasu na Retail Booku vzniká Office Book, seznam velkých kancelářských budov, průmyslových a logistických parků doplněný například o statistická data přepravy, mezd apod. Všemi očekávané je však překlopení databáze nemovitostí a firem do elektronické podoby. Na stránkách www.centers.cz bude od března příštího roku spuštěn v evropském kontextu naprosto unikátní portál shromažďující veškeré informace o realitním trhu v ČR a SR.

(tz)

Slovo ke dni

  • Vesnice, jak ji možná neznáte

    Lidé na vsi jsou prý konzervativní, zaostalí a možná i hloupí. Ano, tak o nich často smýšlí zejména město. Avšak mýlí se, jak ukázal i čerstvý průzkum Asociace malých a střeních podniků a živnostníků ČR. Vyšlo jim, že zemědělci jsou v digitalizaci dál než průmysl. K čemu nejmodernější technologie využívají? Například satelitní navigaci k zjišťování dat o svých pozemcích a pěstovaných plodinách. Sbírají informace všude tam, kde potřebují znát přesnou situaci online. Není pro ně ani neznámý pojem internet zvířat, i na venkově se daří umělé inteligenci... V rostlinné i živočišné výrobě se už bez systémů tzv. přesného zemědělství neobejdou. A to se venkované musí vyrovnat s překážkami, které v městských aglomeracích nemají, kupříkladu se špatným pokrytím vysokorychlostními internetovými službami nebo s horším přístupem k investičním...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE