INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Tři čtvrtiny firem v České republice nemají speciální program na rozvoj a řízení svých talentů. Vyplývá to z výzkumu pro personální společnost Robert Half International, kterého se zúčastnilo 2 525 manažerů a manažerek z 11 zemí světa. Oproti ostatním zemím, kde výzkum probíhal, je v České republice suverénně nejmenší počet firem, které se aktivně zabývají řízením talentů. Nejvíce s talenty firmy pracují v Brazílii (50 %), Švýcarsku (46 %), Dubaji (45 %) a Francii (45 %). Podobně jsou na tom také v Lucembursku (44 %), Nizozemí (43 %), Belgii (42 %) a Itálii (40 %). Naopak méně se s talenty pracuje u našich nejbližších sousedů, tedy v Rakousku (38 %) a Německu (34 %).

„Aktivní vyhledávání talentů a práce s nimi je klíčová pro management každé společnosti. Z hlediska konkurenceschopnosti je totiž získání a udržení talentovaných zaměstnanců podmínkou dlouhodobého úspěchu firmy," řekl Aleš Křížek, ředitel společnosti Robert Half International pro Českou republiku.

Z výzkumu také vyplynulo, že více než tři čtvrtiny firem u nás (78 %) nezaznamenaly zvýšený zájem o práci s talenty. Opakem je Brazílie, kde naopak tři čtvrtiny respondentů ve svých firmách pozorují zvýšený zájem o práci s talenty. „Důvody, proč u nás firmy v porovnání se zahraničím aktivně nepracují s talenty, mohou být různé," řekl Aleš Křížek, ředitel společnosti Robert Half International pro Českou republiku. „Firmy se v současné době orientují spíše na krátko- až střednědobé cíle. Oproti tomu výsledky práce s talenty přicházejí až v dlouhodobém horizontu a jsou navíc podmíněny tím, že se jedná o kontinuální proces," dodal Aleš Křížek.

Pokud mají firmy program na řízení talentů, zaměřují se spíše na udržení a rozvoj stávajících zaměstnanců (64 %) než na nábor nových talentů (30 %). Podle oslovených manažerů a manažerek by měl být talent technicky zdatný (21 %), s inovačním způsobem myšlení (20 %), loajální (18 %) a vysoce produktivní (16 %). V České republice patří mezi nejčastější kritéria vysoká produktivita (29 %), inovační způsob myšlení (25 %) a technické dovednosti (18 %).

(tz)

Slovo ke dni

  • O zdravém stravování

    Na tohle téma se vedou spory. Jedni tvrdí, že maso do našeho jídelníčku nebude smět, druzí by je za taková tvrzení nejraději uškrtili. První to zdůvodňují tím, že naše planeta skomírá a z jisté části za to můžeme my, lidi masožravci, a nabádají nás k tomu, abychom se v jídle umírnili a více využívali na talíři zeleninu a ovoce. Což o to, to je určitě správná a potřebná cesta, zvýšit podíl kedlubů, mrkve, salátu nebo brokolice v našem žaludku. Zemědělci ale zase tvrdí, že bez hnoje, tedy chlévské mrvy, za chvíli budou pole neúrodná, že zkrátka hovězí dobytek, čuníky, ovce lidstvo potřebuje, aby bylo z čeho posléze produkovat obilí, řepu, brambory, okurky, rajčata. Protože řádně vyhnojené pole, tedy organicky, ničím nenahradíš. A že hydroponie lidstvo nezachrání. Myslím, že všichni máme kousek pravdy. A fakta, která k něčemu vedou, nejsou ani...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

INZERCE