INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Komunikace se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí je pro obchodníky stále důležitější. Dokazují to výsledky ankety uspořádané v rámci ocenění GE Money Bank Obchodník roku 2011. Na Facebooku oceňují obchodníci především interakci a možnost dialogu se zákazníkem. Na druhou stranu pro cílenou a rychlou komunikaci aktuálních novinek a slevových akcí se obchodníkům nejvíce osvědčuje forma e-mailového newsletteru.

„Je jasné, že elektronická komunikace nabízí především rychlost a záruku aktuálnosti předávaných informací, ať už se jedná o slevové či jiné mimořádné akce typu spuštění zajímavých novinek. Velmi dobrou zkušenost máme například s e-mailovým newsletterem bene+. Jde o komunikační kanál se skoro okamžitou odezvou – pokud se po rozesílce téměř nikdo neodhlásí z odběru, víte, že se obsah i cílová skupina potkaly," řekl Josef Jehlík, manažer pro rozvoj obchodu GE Money Bank.

E-mailový newsletter si pochvalují i sami obchodníci: „Za největší přínos newsletteru považujeme možnost přímého oslovení vybrané cílové skupiny," uvádí Petra Křížová, web manažerka společnosti HUDYsport. Další obchodníci zase potvrzují přímý vliv na zvýšení obratu uvedeného zboží: „Monitorujeme zvýšený prodej promovaných kategorií či konkrétních produktů," říká Eva Kopečková, web marketing manager Sportisimo.

Naprostá většina obchodníků sociální sítě (nejčastěji Facebook) využívá a přibývá i specialistů, kteří se této specifické komunikaci s klientem věnují. Obchodníci Facebook oceňují především jako velmi rychlý a aktuální komunikační kanál. „Od Facebooku očekáváme komunikaci se zákazníky na denní bázi a ‚polidštění‛ společnosti z organizace na živý organismus, kde pracují lidé. Na Facebook přispíváme denně a také denně odpovídáme na dotazy zákazníků, ať se týkají čehokoliv," řekla Jana Doležalová, marketingová manažerka společnosti Pompo.

I ti obchodníci, kteří jsou již na sociálních sítích aktivní, se snaží svou pozici dále posilovat: „Sociální média hrají v naší celkové internetové komunikaci významnou roli. Loňský rok jsme vnímali jako zkušební, letos se této formě komunikace budeme věnovat naplno," řekla Martina Malcová, vedoucí oddělení marketingu SPAR Česká obchodní společnost a doplňuje: „V tuto chvíli také probíhá výběrové řízení na pozici marketingového specialisty pro oblast sociálních médií. Tato osoba se bude plně věnovat on-line aktivitám naší společnosti s hlavním důrazem právě na sociální média."

GE Money Bank Obchodník roku 2011

Vítězové oborových kategorií, Ceny veřejnosti a držitel titulu GE Money Bank Obchodník roku 2011 budou slavnostně vyhlášeni během gala večera 20. března 2012. Součástí gala večera bude také volba Osobnosti maloobchodu roku 2011. Nad oceněním GE Money Bank Obchodník roku 2011 převzal záštitu premiér Petr Nečas a ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba.

(tz)

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3