INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Zajištění konkurenceschopnosti a úbytek přírodních zdrojů potřebných k výrobě produktů jsou hlavními důvody k rapidně rostoucí aktivitě firem v oblasti udržitelnosti. Zároveň jasně cítí zodpovědnost vůči životnímu prostředí i budoucím generacím. Téměř dvě třetiny z nich proto hodlají do aktivit udržitelného rozvoje v nejbližší době navýšit investice.

Vyplývá to z unikátního průzkumu k udržitelnému rozvoji, který realizovala společnost Henkel ČR ve spolupráci s agenturou GfK Czech. Její hlavní zjištění byla zveřejněna v rámci konference Fórum pro udržitelné podnikání 2012.

„Henkel po celém světě implementuje novou strategii udržitelnosti do roku 2030. Jako společnost aktivně se angažující v oblasti udržitelnosti nás proto zajímalo, jaký názor na celosvětově aktuální téma mají firmy působící v naší zemi," vysvětlila Jaroslava Haid-Járková, generální ředitelka společnosti Henkel ČR, proč se společnost Henkel rozhodla iniciovat průzkum.

Aktivní firmy a nedostatečná podpora politiků

Celkem 71 % firem působících v ČR má dlouhodobou strategii v oblasti udržitelného rozvoje. Dokonce 91 % respondentů uvedlo, že pro nejvyšší vedení jejich firmy je to vysoce aktuální téma. „Udržitelnost je na pořadu dne už i v České republice. Dle průzkumu je to především zásluhou mateřských centrál českých poboček. V zahraničí jsou hlavními hybateli vývoje zákazníci a politici," říká Hana Říhová, ředitelka pro obchod a marketing GfK Czech. A dodala: „Čeští politici jsou naopak dle šetření k udržitelnosti vyloženě rezervovaní a nevyvíjí dostatečnou aktivitu." To potvrzuje i skutečnost, že největší překážkou při realizaci strategií udržitelnosti uváděli dotazovaní nejčastěji nedostatečná vládní opatření.

Navýšení aktivit i investic

Celkem 79 % firem změnilo v posledních třech letech postoj k udržitelnosti. „Výsledky ukazují, že motorem aktivit jsou obecně finanční důvody. Firmy si chtějí udržet konkurenceschopnost a být stále atraktivní pro zákazníky. Právě v aktivitách udržitelného rozvoje vidí příležitost," řekla Hana Říhová.

Mezi hlavními faktory, které ovlivňují chování organizace z hlediska udržitelného rozvoje, respondenti nejčastěji zmiňovali konkurenceschopnost (77 %), rostoucí cenu surovin (55 %) a vyčerpatelnost zdrojů (52 %).

Zvýšené aktivitě odpovídá i rostoucí objem financí pro tuto oblast. V uplynulých třech letech navýšilo své investice do projektů udržitelného rozvoje celkem 58 % českých firem. S výhledem do budoucna je to podobné. Navýšení objemu financí plánuje 55 % firem, 19 % ho nezmění, dalších 19 % zatím nedokáže odhadnout vývoj a pouze 7 % firem plánuje snížení.

Firmy si zároveň uvědomují svou odpovědnost vůči budoucím generacím a životnímu prostředí. Na prvních místech interních definic a vnímání tématu se jasně objevilo širší pojetí udržitelnosti, z čehož vyplývá snaha řešit aktuální i budoucí problémy. Dle průzkumu se firmy v otázce udržitelnosti nejvíce zaměřují na snižování spotřeby energie (77 %), snižování produkce odpadu (70 %) a zdůrazňování vztahu udržitelnosti k firmě a jejím produktům (59 %) společně se zdůrazňováním tématu ve vztazích se zákazníky a dodavateli (59 %).

„Udržitelnost pro nás především znamená kvalitní život lidí bez využívání zdrojů planety nad její limity. K tomu chceme přispět inovacemi a vývojem moderních produktů při stálé snaze efektivnějšího využívání menšího množství zdrojů a snižování ekologické stopy," řekla Jaroslava Haid-Járková, generální ředitelka Henkel ČR. „Výsledky průzkumu dobře vystihují současnou realitu. České firmy se chtějí udržitelností zabývat více, než tomu bylo v předchozích letech, mapují své možnosti a snaží se integrovat myšlenku udržitelnosti do svých obchodních strategií. To je určitě velké povzbuzení a pozitivní trend," dodala.

Henkel je celosvětová společnost, jejíž silné značky a technologie působí ve třech oblastech: prací a čisticí prostředky, kosmetika a lepidla a technologie. Od založení v roce 1876 zaujímá firma Henkel vedoucí postavení na globálním spotřebitelském i průmyslovém trhu, a to zejména se známými značkami, jako je Persil, Schwarzkopf a Loctite. Společnost Henkel má přes 48 000 zaměstnanců a v účetním roce 2010 dosáhl její obrat částky 15,092 milionů eur a upravený provozní zisk 1,862 miliónů eur. Preferenční akcie společnosti Henkel jsou zařazeny do indexu DAX na německé burze cenných papírů a společnost patří mezi 500 světových firem v žebříčku časopisu Fortune.

V České republice působí společnost Henkel ve všech třech strategických oblastech již od roku 1991. Na českém trhu prodává firma Henkel ČR produkty více než 50 značek a zaměstnává 250 zaměstnanců.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3