INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Téměř polovina českých zaměstnanců je připravena vzdát se části své mzdy, pokud by se tím mohli vyhnout propouštění. To ukázal nejnovější průzkum Workmonitor personálně-poradenské společnosti Randstad. Z něho také vyplynulo, že výše platu přestala být pro spoustu lidí tím nejdůležitějším měřítkem. V dnešní době mnoho zaměstnanců upřednostňuje příjemný kolektiv a možnost dělat práci, která je baví.

Snižování stavů je v současnosti velkým strašákem. 28% českých zaměstnanců by bylo ochotno vzdát se části své výplaty, kdyby tím mohli zabránit propouštění ve společnosti, kde pracují. 47% by část platu oželelo, pokud by si tak pojistili svou vlastní pozici. Míra ochoty přistoupit k podobným kompromisům úzce souvisí s finančními výsledky a hospodařením zaměstnavatele.

A to je podle mínění většiny Čechů pod tlakem.

„Plošné snižování mezd je při realizaci úsporných opatření, která se týkají zaměstnanců,

až jednou z posledních možností – nejdříve společnosti přistupují k omezení nebo rušení firemních benefitů jako např. jazykových kurzů, 13. platů, služebních aut, příspěvku na pojištění nebo stravenek. Prozíravé firmy ale preferují přístup, který rozlišuje mezi výkonnými a méně výkonnými zaměstnanci a své úsporné aktivity nasměrují právě na ty pracovníky, s jejichž pracovními výsledky nejsou spokojeny," říká Lenka Nováčková, HR Director Randstad ČR.

Plat je důležitý, kolegové ještě víc!

Průzkum Randstad Workmonitor také ukázal, že pro velkou část Čechů nestojí práce na prvním místě v žebříčku jejich hodnot. Větší důraz kladou na jiné aspekty. 81% zaměstnanců

se shodlo, že chtějí pracovat proto, aby žili, a ne žít, aby pracovali.

Také už zdaleka neplatí, že by výše platu byla nejdůležitějším měřítkem spokojenosti. Polovina dotázaných uvedla, že je pro ně podstatnější dělat práci, která je baví. Nejzásadnější je ale pro české zaměstnance příjemný kolektiv. Více, než pěkné sumy na výplatní pásce, si totiž 68% dotazovaných cení milých kolegů. Důraz klademe i na možnost osobního rozvoje. Tři z deseti zaměstnanců by dokonce raději dali výpověď, než by dál pracovali na pozici, na které pro další vývoj nemají prostor.

***

O průzkumu Workmonitor společnosti Randstad:

Průzkum Workmonitor společnosti Randstad byl poprvé publikován v Nizozemsku v roce 2003, následovalo jeho uvedení v Německu a nyní již zahrnuje 32 zemí po celém světě, pokrývá Evropu, Asii i Ameriku. Randstad Workmonitor vychází čtyřikrát do roka a jeho výsledky odráží lokální i globální trendy v oblasti mobility. Ty je možné díky pravidelnosti průzkumu sledovat v průběhu času.

Workmonitor mobility Index měří postoj a očekávání zaměstnanců z hlediska změny zaměstnavatele nebo práce v průběhu následujících šesti měsíců. Kromě mobility sleduje spokojenost zaměstnanců a jejich osobní motivaci. Součástí každého průzkumu je i sada tématických otázek, které zkoumají současné trendy. Výsledná data tak poskytují komplexní vhled do aktuální situace na trhu práce.

Kvantitativní studie je prováděna prostřednictvím on-line dotazníku u populace ve věku 18-65 let, pracující minimálně 24 hodin týdně v placeném zaměstnání (nezahrnuje osoby samostatně výdělečně činné). Minimální velikost zkoumaného vzorku je 400 respondentů za každou zemi, pro průzkum je využíván Survey Sampling International (SSI) panel. Dotazování pro druhou vlnu Randstad Workmonitor průzkumu v roce 2012 proběhla v období 20. dubna - 7. května 2012.

O společnosti Randstad:

Společnost Randstad se specializuje na řešení v oblasti flexibility práce a poskytování personálně poradenských služeb. Její portfolio zahrnuje klasické agenturní zaměstnávání a vyhledávání pracovníků na hlavní pracovní poměr, in-house řešení, executive search a komplexní řešení v oblasti HR.

Po akvizici Vedioru v roce 2008 se skupina Randstad stala jedním z vedoucích poskytovatelů personálně-poradenských služeb na světě. Patří mezi top tři hráče na trhu v Argentině, Belgii, Lucembursku, Kanadě, Chile, Francii, Německu, Řecku, Indii, Mexiku, Nizozemí, Polsku, Portugalsku, Španělsku, Švýcarsku a Velké Británii. Významné podíly má rovněž na trzích v Austrálii, Japonsku a Spojených státech.

Randstad byl založen v roce 1960, se sídlem v Diemen v Nizozemí. Ke konci roku 2011 pracovalo ve 40 zemích po celém světě v jeho téměř 4700 pobočkách a zastoupení v sídle klientů přibližně 28.700 firemních zaměstnanců. Pro více informací navštivte www.randstad.com nebo www.randstad.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3