INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Pryč je doba, kdy si podnikatel nebo člověk na manažerské pozici vystačil se základními slovíčky ve stylu „Hi, how are you? I am fine.“ Udržovat alespoň jeden cizí jazyk na dobré úrovni se dnes považuje za samozřejmost. Měli jste však tušení, že jazykové kurzy lze zahrnout do daňově uznatelných nákladů firmy?

Daňový poradce Ing. Michal Markvart vám poradí jak na to. Dozvíte se také jaké destinace a ubytování volí manažeři při studiu jazyka v zahraničí nejčastěji a jakými doprovodnými aktivitami si vyplňují volný čas. Právě zahraniční studium jazyka přináší nejlepší výsledky. Své zkušenosti s ním vám popíše z pohledu zkušeného manažera Martin Malkus.

 

Jazykové vzdělávání jako takové je daňově uznatelným nákladem bez ohledu na to, zda se koná v ČR nebo v zahraničí. Daňový poradce Ing. Michal Markvart ze společnosti ESCAPE CONSULT s.r.o. vysvětluje: „Při posuzování výdajů na vzdělávání z daňového hlediska je podstatné, zda vzdělávání souvisí s předmětem činnosti poplatníka, a zda konkrétní vzdělávací kurz slouží k zajištění a udržení zdanitelných příjmu. Pro posuzování daňové účinnosti není proto rozhodující, kde se daný kurz koná. Pokud tedy bude manažer společnosti, který je odpovědný za komunikaci se zahraničními partnery, vyslán na jazykový kurz do zahraničí, lze výdaje s kurzem spojené, včetně např. cestovních náhrad, považovat za daňově účinné náklady. Je pochopitelně nutné umět účelovost jazykového kurzu prokázat - náplň kurzu, osobu lektora, studijní materiály, výstupní hodnocení, apod.“

 

Studium jazyka v zahraničí se stává čím dál více oblíbenější. Důvodem je zejména možnost celodenního používání jazyka i mimo učebnu a odlišná národnost žáků ve vyučovací třídě, kde se komunikuje pouze v cizím jazyce. V řadě zahraničních škol nenaleznete v učebně více jak 2% Čechů ročně. Školy se soustředí totiž na to, aby měly dobrý mezinárodní mix žáků a umožnily tak nabýt studentům co nejvíce vědomostí. „Nespornou výhodou studia v zahraničí je i získání profesních kontaktů a jejich následné využití v zaměstnání, což se hodí zejména manažerům a podnikatelům. Ti pro studium volí z anglicky mluvících zemí výhradně USA (Fort Lauderdale, Miami, Hawaii, NY, Califonii - San Diego) a pak UK (Londýn, Cambridge, Oxford, Bournemouth). Naopak málo kdy se setkáte s  požadavky na Nový Zéland, Austrálii, Jižní Afriku či Maltu. Oblíbeným ubytováním manažerů a podnikatelů je pak ubytování executive v hostitelských rodinách, kde mají vlastní sociální zařízení, wifi, žehlící servis, stravu na odpovídající úrovni atd.,“ říká Přemysl Piskač, jeden z majitelů společnosti Czech-us, která jazykové zahraniční kurzy nabízí již řadu let.

 

Samotná volba destinace je odlišná dle motivace manažera či podnikatele. Čím více je zapotřebí posunout se v jazykových znalostech, tím méně je důležité samotné místo. Záleží především na referencích dané školy, individualizaci výuky, její intenzitě a velikosti studijní skupiny. Zásadní je také zaměření na určitou oblast, jako je například angličtina pro obchodní komunikaci, prezentace produktů v AJ, jazyk pro letectví, energetiku, farmacii,  apod. Pokud si manažer či podnikatel "nadělí" jazykový kurz jako dárek za dobře vykonanou práci, pak zpravidla volí destinace, kde může kombinovat jazykovou výuku s aktivním odpočinkem - golfem, tenisem, potápěním, surfováním atd. Zajímají je také víkendové poznávací výlety pořádané jazykovými školami a v zimním období je oblíbená kombinace jazykové výuky a lyžování.

 

Na jazykové kurzy vyráží do zahraničí pravidelně i zkušený manažer Martin Malkus, sales director ve společnosti Effectix.com, s.r.o. a dříve account director ve společnosti Centrum Holdings s.r.o. „Pro jazykové kurzy v zahraničí jsem se rozhodl poté, co jsem vyzkoušel hodiny angličtiny v Čechách, ale výsledky byly dost mizivé. Tamní výuka je jednoznačně lepší než u nás. Vyučující jsou jednak rodilí mluvčí a navíc umí mnohem lépe pracovat s kolektivem i s jednotlivci. Jde jim o tom, abyste se opravdu něco naučili. Oblíbil jsem si britskou školu Anglo-Continental School of English, kterou mi doporučila agentura Czech-us. Tato škola má největší kampus ze všech jazykových škol angličtiny ve Velké Británii a za dobu studia na ní se mi podařilo získat řadu profesních kontaktů. Co se týče ubytování, mohu vřele doporučit ubytování v hostitelské rodině. Poznáte tak reálný život v dané zemi a navíc si jazyk procvičujete i „doma“. Pokud bych měl zhodnotit, co mi doteď kurzy přinesly a přinášejí, je to zejména ztráta ostychu v komunikaci s klienty a porozumění mluvené angličtině.“

 

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3