INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Podle AIG Europe Limited až dvě třetiny firem v Evropě neznají míru environmentálního rizika spojeného s vlastním podnikáním a tím pádem nekladou dostatečný důraz na odpovědnost za škody na životním prostředí. Důvodem tohoto nedůsledného jednání evropských firem je především úspora finančních prostředků, která je často spojena s neznalostí rizik či možných následků, které mohou v případě větší ekologické havárie vzniknout. Ty však pro danou firmu mívají často až likvidační charakter.

Společností, které neznají environmentální rizika spojená s vlastním byznysem, je na trhu naprostá většina. Přesto se podařilo prokázat relativně vysokou schopnost firem odhadnout rozsah přímých nákladů ovlivňujících hospodaření firmy. Podle zjištění pojišťovny AIG Europe Limited totiž více než tři čtvrtiny společností vyčíslilo s vysokou přesností negativní dopad na zisk své firmy.

Pokud se zaměříme na Českou republiku, tak zde i přes legislativní změny v posledních dvou letech zůstává pojištění environmentálních rizik jedním z nejméně rozšířených pojištění. V některých státech Evropské unie (např. na Slovensku) je sjednání tohoto pojištění na rozdíl od  České republiky nařízeno zákonem. Z tohoto důvodu mnoho českých společností dosud odkládá nebo podceňuje sjednání tohoto typu pojištění. Jen v minulém roce udělila Česká inspekce životního prostředí celkem 2 289 pokut, přičemž nejvyšší z nich dosáhla výše 16 709 550 Kč. Dále padlo 366 rozhodnutí o opatření k nápravě a 36 rozhodnutí o zastavení či omezení provozu.

„I přesto, že v této oblasti Česká republika pokulhává za zahraničím, situace se v posledních měsících výrazně zlepšila. Oproti minulému roku stoupl zájem o pojištění škod na životním prostředí o celých 40%, ale stále nemůžeme hovořit o dostatečné propojištěnosti. Pozitivní je zájem o sjednání pojištění na straně obcí a společností, které poskytují pro samosprávu řadu činností - např. v oblasti nakládání s odpady nebo čištění odpadních vod,“ sdělil Libor Zych, vedoucí úpisu odpovědnostních rizik AIG Europe Limited.

Toto pojištění nabízí v Čechách pouze několik málo pojišťoven, přičemž AIG Europe Limited byla mezi prvními na trhu.

„Pojištění environmentálních rizik EnviroPro aktivně nabízíme již od roku 2008 a připravili jsme pro něj i specializované webové stránky. Jako pojišťovna s rozsáhlým mezinárodním působením se snažíme sledovat trendy v zahraničí a přinášet inovace na český trh. Musíme však konstatovat, že zahraniční firmy jsou k životnímu prostředí zodpovědnější než společnosti u nás v České republice. V AIG pevně věříme, že se to v nejbližších letech změní a jsme rozhodnuti pro to udělat maximum,“ dodává Zdeněk Prchlík, tiskový mluvčí AIG Europe Limited.

Environmentální pojištění EnviroPro: jedná se o specifický druh pojištění, který je vhodný pro každou společnost, která by při své činnosti mohla negativně ovlivnit některou ze složek životního prostředí a v případě provozního incidentu může zásadně ochránit nejen pojistný zájem klienta, ale profinancovat a účelově pomoci nahradit újmu na životním prostředí samotném. Více informací na www.aig.cz

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3