INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Výzkumná agentura Market Vision realizovala sérii mystery shoppingů s cílem vyhodnotit, jakdobře rozumí prodavači ve sportovních obchodech nabízenému zboží. V konkurenci řetězců nabízejících sportovní vybavení Hervis, Sportisimo a Intersport si nejlépe vedl posledníjmenovaný. Dobře poradit zákazníkovi a doporučit mu správné sportovní zboží je přitom klíčové.

Vyškolení pracovníci agentury Market Vision provedli tzv. mystery shoppingy, kdy do vytipovaných prodejen sítí Intersport, Hervis a Sportisimo vyrazili jako běžní zákazníci koupit outdoorovou obuv či horské kolo. Veškerou aktivitu během svých 57 návštěv po celé ČR pak ponechali na samotných prodavačích.

„Z výsledků průzkumu nás zaujalo především to, jak velké rozdíly byly mezi jednotlivými řetězci v oblasti prodejních dovedností. Zde se mimo jiné hodnotí schopnost prodejců poskytnout zákazníkovi odborné poradenství o poptávaném sortimentu,“ vysvětlila hlavní analytička Jana Klusáčková z agentury Market Vision. „Například prodejny Sportisimo dosáhly úspěšnosti jen 56 %. O něco lépe si vedla síť Hervis se 77 %, nejlepší výsledky pak měla značka Intersport s 93 %.“

Fakt, že u zákazníků bodovali především prodejci Intersportu, ovšem pro odborníky tak velké překvapení není, protože jde často o aktivní sportovce. „V našem týmu je například bývalý reprezentant v pozemním hokeji Jiří Vodehnal, tenista Branislav Gálik, který hrál na okruhu ATP, nebo vrcholový lyžař Denis Gazdík. Sport má většina z nás doslova v krvi,“ řekl šéf firmy Vít Podešva. „Další kolega Michal Folkman, který má na starosti naše vzdělávání, zase pravidelně publikuje svůj blog na internetu a radí lidem, jaké vybavení vybírat, jak trénovat a podobně.“

Právě takové zkušenosti i dokládá samotný výzkum. „Prodejci Intersportu se neomezovali jen na suchý výklad faktů o daných výrobcích, ale připojovali i své vlastní praktické zkušenosti. Zákazníci se tak snadněji zorientovali v nabídce a měli pocit větší důvěryhodnosti prodejců,“ dodala Jana Klusáčková. „V jednom případě se nám dokonce stalo, že zákazníka – našeho mystery shoppera – výklad prodejce tak zaujal, že se po ukončení testovací návštěvy do prodejny vrátil a doporučované horské kolo si koupil.“

O tom, jaký pocit si zákazník odnáší z prodejny, ovšem rozhoduje daleko více faktorů. Podle výsledků výzkumu se například přivítání na prodejnách sítě Hervis dočká jen třetina zákazníků. Naopak v kvalitě exteriéru a interiéru prodejen uspěly řetězce prakticky stejně.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3