INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Čeští exportéři neočekávají od budoucí vlády žádné výraznější zlepšení a podporu českého vývozu. Vyplývá to z průzkumu, který Asociace exportérů provedla 14. listopadu na již XI. Exportním fóru, kam se sjeli přední čeští exportéři.Žádnou zásadní změnu od právě sestavované vlády neočekává 35 % tuzemských vývozců, mírně optimistických je 31 % oslovených exportérů. Výraznou změnu směrem k lepšímu předpokládá pouze 10 % z nich, naopak mírné zhoršení podmínek pro export předvídá 22 % exportérů, zásadní změny k horšímu pak 2 % vývozců.

Práce budoucí vlády? Na lepší trojku

„Výsledky šetření jasně ukazují, že exportéři nemají vůči budoucí vládě žádná přehnaná očekávání a predikují jen velmi mírné nebo vůbec žádné zlepšení co do jejího vlivu na podnikatelské prostředí. Předpokládají, že vláda bude pracovat v průměru na lepší trojku, pokud by ji hodnotili jako ve škole,“ říká Otto Daněk, místopředseda Asociace exportérů.

Podmínky nutné k podpoře exportu

Účastníci XI. Exportního fóra se zároveň shodli na 3 podmínkách, které pomohou českému exportu a současně souvisí s aktivitami budoucí vlády a dalších orgánů. „V prvé řadě bychom uvítali stabilní právní a daňové prostředí s minimálním množstvím legislativních změn a nezvyšování daňové zátěže pro podniky. Druhou podmínkou je vybudování a udržování antikorupčního prostředí a důsledné trestání jakýchkoliv nepravostí, protože dochází k fatálním ztrátám, a to nejen ve státním rozpočtu,“ shrnuje předseda Asociace exportérů Jiří Grund. „Třetí podmínkou je kurz koruny nad hranicí 26 korun za euro,“ dodává k nedávnému opatření centrální banky.

Očekávání exportérů od právě sestavované vlády:

10 % - očekává velké zlepšení proti minulé vládě

31 % - mírné zlepšení

35 % - neočekává žádnou změnu

22 % - očekává mírné zhoršení

2 %   - očekává výrazné zhoršení

 Vyjádření exportérů k intervenci ČNB:

41 % s intervencí ČNB na oslabení koruny souhlasí

41 % nemá vyhraněný názor

18 % s intervencí nesouhlasí

Aktivity Asociace exportérů

Asociace exportérů vznikla v roce 2002 s cílem zachovat a zvyšovat konkurenceschopnost tuzemských firem, zejména těch exportních. Zástupci Asociace sledují tendence a vývoj legislativy Evropské unie a upozorňují na možná rizika pro Českou republiku. Členové Asociace posilují komunikaci s vládou při přípravě proexportních opatření a upevňují i vztahy se zástupci České národní banky. Asociace spolupracuje rovněž se špičkovými analytiky na tvorbě ukazatelů, které vyjadřují vliv tuzemských exportních společnosti na ekonomiku České republiky. Sdružení exportních firem současně již devátým rokem pořádá pro firmy Exportní fórum.

www.asociaceexporteru.cz

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3