INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Firmy se v posledních letech začaly při vybírání dárků nudit, nebaví je koloběh stále stejných nablýskaných psacích souprav, neosobních diářů či unifikovaných aktovek. Stále častěji hledají něco jiného, svěžího a neokoukaného. Nevšední, originální, designová a především recyklovaná – taková je firemní komunikace v 21. století.

Možná zpočátku převládala hlavně snaha velkých společností viditelně ukázat svoji společenskou odpovědnost, nebo to snad byla touha po originalitě, co firmy poprvé přivedlo k nápadu darovat produkty z recyklovaného materiálu. Dnes je to především moderní trend. Na rozdíl od typicky katalogových triček, mikin a tašek s logem, které obdarovaný raději schovával ve skříni nebo je nosil především doma, se za tyto produkty nestydí. Naopak! Rád se veřejně pochlubí, že má něco originálního. A kupodivu mu vůbec nevadí, že přestože si obvykle potrpí na drahé značkové oblečení, jeho taška, diář nebo obal na dokumenty už mají něco za sebou a jsou recyklované.  

Tašky, které závodily v rallye Paříž - Dakar

Jak je možné, že si nejen manažeři tolik potrpí na věci, které žijí svůj druhý život po životě? Nejenže se za ně nestydí, ale dokonce je i vyhledávají a chlubí se jimi. „Především proto, že recyklací se do světa firemní komunikace přináší vtip, nápady a navíc i určitý příběh. Předměty z reklamních katalogů byly možná lehce dosažitelné, ale zároveň poněkud bezduché a neosobní. Pod rukama našich designérů však vznikají produkty s vnitřní filozofií a navíc, jak jsem již uvedl, pokaždé s jiným zajímavým příběhem.“ Vysvětluje Jakub Chleboun, majitel společnosti Respiro. A jako typický a velmi úspěšný příklad uvádí nedávno dokončenou sérii reklamních tašek ušitých z plachty závodního speciálu Lopraisovy Tatrovky.

Jakub Chleboun k tomu dodává „každá série produktů je limitovaná, i kdybychom chtěli, nemůžeme vytvořit víc stejných kusů. Není to prostě fyzicky možné, každý materiál je unikátní, a jakmile jednou dojde, daná série končí. Tím jsou naše produkty zvláštní, proto jsou neopakovatelné a zároveň i žádané.“

 

Pozná je každý   

Pestrobarevné tašky, diáře, peněženky, kabelky, batohy, klíčenky a řada dalších předmětů vzniká z vysloužilých billboardů nebo plachet na auto. Na první pohled je poznáte a rozhodně si je nespletete s žádnou sériovou výrobou.

Neméně zajímavě působí tašky vyhotovené z použitých cykloduší. Černá barva, jemný plastický vzorek a řada nápaditě zpracovaných produktů dává tušit i zdroj materiálu, přesto působí jemně a elegantně. Zatímco spoustu žen doslova očarovaly šperky z plochých spojů s typickým zeleným podkladem, nejeden muž zase preferuje nezničitelné boty z pneumatik.

Znovu ožívají

Možnosti recyklace jsou nepřeberné. Každý kus je ručně zhotovený originál a díky tomu je neopakovatelný. „Je to příběh běžného života, který dává starým věcem nový význam a ve firemní komunikaci už hraje svoji nezastupitelnou roli.“ uzavírá Jakub Chleboun.

 

Zdroj: www.respiro.cz

 

 

 

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3