INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

Firmy se v posledních letech začaly při vybírání dárků nudit, nebaví je koloběh stále stejných nablýskaných psacích souprav, neosobních diářů či unifikovaných aktovek. Stále častěji hledají něco jiného, svěžího a neokoukaného. Nevšední, originální, designová a především recyklovaná – taková je firemní komunikace v 21. století.

Možná zpočátku převládala hlavně snaha velkých společností viditelně ukázat svoji společenskou odpovědnost, nebo to snad byla touha po originalitě, co firmy poprvé přivedlo k nápadu darovat produkty z recyklovaného materiálu. Dnes je to především moderní trend. Na rozdíl od typicky katalogových triček, mikin a tašek s logem, které obdarovaný raději schovával ve skříni nebo je nosil především doma, se za tyto produkty nestydí. Naopak! Rád se veřejně pochlubí, že má něco originálního. A kupodivu mu vůbec nevadí, že přestože si obvykle potrpí na drahé značkové oblečení, jeho taška, diář nebo obal na dokumenty už mají něco za sebou a jsou recyklované.  

Tašky, které závodily v rallye Paříž - Dakar

Jak je možné, že si nejen manažeři tolik potrpí na věci, které žijí svůj druhý život po životě? Nejenže se za ně nestydí, ale dokonce je i vyhledávají a chlubí se jimi. „Především proto, že recyklací se do světa firemní komunikace přináší vtip, nápady a navíc i určitý příběh. Předměty z reklamních katalogů byly možná lehce dosažitelné, ale zároveň poněkud bezduché a neosobní. Pod rukama našich designérů však vznikají produkty s vnitřní filozofií a navíc, jak jsem již uvedl, pokaždé s jiným zajímavým příběhem.“ Vysvětluje Jakub Chleboun, majitel společnosti Respiro. A jako typický a velmi úspěšný příklad uvádí nedávno dokončenou sérii reklamních tašek ušitých z plachty závodního speciálu Lopraisovy Tatrovky.

Jakub Chleboun k tomu dodává „každá série produktů je limitovaná, i kdybychom chtěli, nemůžeme vytvořit víc stejných kusů. Není to prostě fyzicky možné, každý materiál je unikátní, a jakmile jednou dojde, daná série končí. Tím jsou naše produkty zvláštní, proto jsou neopakovatelné a zároveň i žádané.“

 

Pozná je každý   

Pestrobarevné tašky, diáře, peněženky, kabelky, batohy, klíčenky a řada dalších předmětů vzniká z vysloužilých billboardů nebo plachet na auto. Na první pohled je poznáte a rozhodně si je nespletete s žádnou sériovou výrobou.

Neméně zajímavě působí tašky vyhotovené z použitých cykloduší. Černá barva, jemný plastický vzorek a řada nápaditě zpracovaných produktů dává tušit i zdroj materiálu, přesto působí jemně a elegantně. Zatímco spoustu žen doslova očarovaly šperky z plochých spojů s typickým zeleným podkladem, nejeden muž zase preferuje nezničitelné boty z pneumatik.

Znovu ožívají

Možnosti recyklace jsou nepřeberné. Každý kus je ručně zhotovený originál a díky tomu je neopakovatelný. „Je to příběh běžného života, který dává starým věcem nový význam a ve firemní komunikaci už hraje svoji nezastupitelnou roli.“ uzavírá Jakub Chleboun.

 

Zdroj: www.respiro.cz

 

 

 

Slovo ke dni

  • Klimatický balíček přijde draho

    Spotřeba energie z obnovitelných zdrojů stoupne během příštích deseti let na 22 procent. Letos má dosáhnout 15,6 % z veškeré spotřebované energie. Pro někoho je tento cíl málo smělý. Jenže, jak uvedl ministr průmyslu a obchodu ČR Karel Havlíček, každé procento nad hodnotu 20 % si vyžádá podporu 30 miliard korun. Odhaduje se, že z veřejných prostředků půjde na obnovitelné zdroje až 900 miliard Kč. Mám v dobré paměti ujišťování ekologů, že postupně se náklady na „čistou“ energii budou snižovat, až budou srovnatelné s ostatními. Zatím to vypadá, že daňový poplatník, podnikatel i běžný spotřebitel, bude obnovitelné zdroje dotovat čím dál víc. A pak je tu druhý problém: Už dlouho víme, že obnovitelné zdroje, například používání řepky v dopravě, může být spíš na škodu než ve prospěch přírody i lidí.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

opa tent 1

Další podrobné informace o Evropském patentu 17. prosinec 2019

V listopadovém vydání Prosperity jsme vás zasvětili do evropského patentového systému. V tématu jsme se rozhodli pokračovat také v prosinci. Rádi bychom totiž vzbudili ještě větší zájem firem a organizací o řádnou ochranu duševního vlastnictví s tím, že je vhodné znát i náležité procesní postupy. Věřím, že pro všechny, kteří si pozorně přečetli článek předchozí, může být toto pokračování užitečné.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE