INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Foto NÁHLED - paní ředitelka RezlerováVýsledky průzkumu „Manpower Index trhu práce“ ukazují, že zaměstnavatelé v příštím čtvrtletí, které je pro trh práce nejhorším obdobím roku, neočekávají žádné změny. Jedná se o nejoptimističtější 1. čtvrtletí od roku 2008.

Společnost  Manpower  Česká  republika  dnes  zveřejnila výsledky průzkumu „Manpower Index trhu práce“ pro první čtvrtletí roku 2014.

V rámci průzkumu Manpower Index trhu práce pro první čtvrtletí 2014 byla všem účastníkům vybraného  reprezentativního  vzorku  750  zaměstnavatelů  v  ČR  položena  otázka:   „Jak očekáváte,  že se změní  celkový počet zaměstnanců  ve  vaší  společnosti  v následujícím čtvrtletí do konce března 2014 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?“

Zaměstnavatelé v České republice očekávají pro první čtvrtletí 2014 stagnaci v náborových aktivitách. 4 %  zaměstnavatelů  očekávají nárůst počtu  pracovních  sil,  4  %  předpovídají snížení  počtu   pracovních  sil  a 91  %  zaměstnavatelů  nepředpokládá  žádné  změny.  Na základě těchto údajů vykazuje Čistý index trhu práce pro Českou republiku pro první čtvrtletí 2014 hodnotu 0 %.

„Prognózy  na   trhu  práce bývají  na   první   čtvrtletí  tradičně   nejslabší,  navíc   jsou  nyní poznamenané  rokem 2013, ve kterém rostl počet nezaměstnaných lidí a klesaly  obraty, zvláště v oborech maloobchodu, službách a průmyslové výrobě. Manpower index trhu práce na   1.  čtvrtletí  2014  předpovídá   stagnaci   v náborech  firem,  ale  i  tak  se   jedná   o nejoptimističtější Q1 od roku 2008. Pokud se podíváme na  sezonně očištěná data, vidíme, že  bude  nabírat  více  zaměstnavatelů,  než  je  pro  toto  období  obvyklé”  řekla  Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup Česká a Slovenská republika (na snímku).

Porovnání dle odvětví
Zaměstnavatelé  pouze  ve dvou z 10 odvětví předpovídají  pro nadcházející  čtvrtletí  nárůst počtu  pracovních sil.  Nejsilnější  hodnotu Čistého  indexu  trhu  práce +5 % hlásí  odvětví Finance,   pojištění,   nemovitosti   a   další   služby   podnikům.   Velkoobchod  a  maloobchod vykazuje hodnotu +3 %. Výrazný útlum náborových aktivit hlásí odvětví Doprava, skladování a komunikace, kde má Index hodnotu -12 % a Ubytování a stravování s Indexem -10 %.

Regionální srovnání v rámci ČR
Zaměstnavatelé na Moravě očekávají pro první čtvrtletí 2014 zvyšování počtu pracovních sil. Čistý indexu trhu práce dosáhl +1 %. V Praze se očekává stagnace s hodnotou Indexu 0 %. Naproti tomu zaměstnavatelé v Čechách  hlásí utlumený trh práce s hodnotou Indexu -2 %.

Globální pohled
Přestože ekonomické problémy a celková nejistota na světovém trhu práce stále přetrvávají, výsledky   průzkumu   pro první  čtvrtletí  nadcházejícího   roku   ukazují   na to,   že  většina zaměstnavatelů  plánuje  v různé  míře  zvyšovat  počet pracovních  sil.  Zaměstnavatelé  ve 34 ze 42 sledovaných zemí a oblastí předpovídají pozitivní náborové plány. Z celosvětového hlediska je nejsilnější předpověď v Indii, Tchaj-wanu a na Novém  Zélandu.  Oproti  tomu nejslabší a zároveň negativní náborové prostředí očekávají zaměstnavatelé v Itálii, Finsku, Španělsku,  na Slovensku  a v  Belgii. V porovnání  s předchozím  čtvrtletím  se optimismus zaměstnavatelů   zvýšil   ve  21  zemích   a  oblastech,   a  v  meziročním   srovnání   poklesl v 17 zemích a oblastech.


Další výsledky průzkumu Manpower Index trhu práce budou zveřejněny 11. března 2014.

O průzkumu „Manpower Index trhu práce“

Průzkum  Manpower Index  trhu práce se provádí každé  čtvrtletí za účelem sledování záměrů  zaměstnavatelů snížit nebo  zvýšit počet  zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Česká republika je  jednou  ze 42 zemí a oblastí,  ve které průzkum  probíhá. V rámci  projektu Manpower  Index  trhu  práce pro  1. kvartál  roku  2014 byli  osloveni zaměstnavatelé reprezentativního  vzorku 750 zaměstnanců v České  republice a byla jim položena  stejná otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti v prvním čtvrtletí 2014 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?“

Průzkum  „Manpower  Index  trhu  práce“ se provádí  každé čtvrtletí  za  účelem  sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Průzkum  probíhá  již  více než  50  let  a za tuto  dobu se stal  jedním  z nejdůvěryhodnějších průzkumů náborové aktivity na světě. Manpower Index trhu práce je založen na dotazování více než 65 000 zaměstnavatelů z veřejného i soukromého sektoru napříč 42 zeměmi a je považován za vysoce důvěryhodný ekonomický indikátor.

Průzkum  Manpower  Index  trhu  práce  nyní probíhá  v těchto 42 zemích  a  oblastech  světa: Argentina,  Austrálie,  Belgie,  Brazílie,  Bulharsko,  Česká  republika,  Čína, Finsko,  Francie, Guatemala, Hongkong, Indie, Irsko, Itálie, Izrael, Japonsko, Jihoafrická republika, Kostarika, Kanada, Kolumbie, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Norsko, Panama, Peru,  Polsko,  Rakousko,  Rumunsko,  Řecko,  Singapur,  Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Tchaj-wan,  Turecko,  USA  a Velká  Británie.  Projekt  odstartoval  ve Spojených  státech  a Kanadě  v roce 1962 a v roce 1966 se zapojila  také Velká  Británie. V roce 2002 se připojují Mexiko a Irsko, o rok později pak dalších 13 zemí. Nový Zéland se přidává  v roce  2004, Čína, Indie,  Švýcarsko  a  Tchaj-wan  v roce 2005 a Argentina, Peru, Kostarika a Jihoafrická republika v roce 2006. V roce 2008 se do projektu zapojují i Česká republika,  Guatemala,  Kolumbie,  Polsko,  Rumunsko  a Řecko,  v roce  2009  Maďarsko a Brazílie,  v roce  2010  Panama,  pro  rok  2011  Bulharsko,  Izrael,  Slovensko,  Slovinsko a Turecko, v roce 2012 Finsko.
Více  informací  o průzkumu  a detailní  výsledky  za všechny  země  najdete  na stránkách
www.manpowergroup.com v sekci Research Center nebo na  http://www.manpower.cz/index- trhu-prace.php

O společnosti ManpowerGroup
Společnost ManpowerGroup™ (NYSE: MAN) je světovým lídrem v poskytovaní inovativních služeb  a řešeni  na míru,  které pokrývají  životni  cyklus  zaměstnance a pomáhají  jejím klientům   dosáhnout   svých  cílů  a  zvýšit   svoji  konkurenceschopnost.  ManpowerGroup, společnost s obratem $22 miliard a s 65letou zkušenosti v oboru, nabízí komplexní nabídku řešeni v oblasti lidských zdrojů, která pomáhají klientům uspět  v nastupující éře „talentismu“. Tato řešeni pokrývají všechny potřeby zaměstnavatelů od vyhledání a náboru talentů, jejich hodnoceni,  trénink  a rozvoj,  řízeni  kariery,  po agenturní  zaměstnávaní a  outsourcing. ManpowerGroup  disponuje  největší  světovou  sítí v oblasti  lidských  zdrojů  s téměř  3900 pobočkami ve vice než 80 zemích světa. Vytváří tak dynamickou kombinaci bezkonkurenční globální působnosti se znalostmi a zkušenostmi na regionálních trzích práce, aby vyhověla potřebám svých 400 000 zákazníků ročně, k nimž se řadí jak menší a střední podniky všech odvětví, tak největší světové nadnárodní korporace. ManpowerGroup poskytuje svá řešení v rámci   svých  společnosti   ManpowerGroup™   Solutions,   Manpower,   Experis   a  Right Management.

Více informací o tom, jak vám ManpowerGroup může pomoci uspět, najdete na www.manpowergroup.com.

ManpowerGroup v České republice
V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 8000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2012, díky své sítí 25 poboček, ManpowerGroup našel pro 1000 klientů 19 000 nových zaměstnanců. Více informací o společnosti ManpowerGroup naleznete na www.manpowergroup.cz.

Aktuální  informace z trhu práce
ManpowerGroup  je  nejdůvěryhodnější  značkou  ve svém  oboru a opět   byla  jako  jediná společnost z oboru lidských zdrojů jmenována na seznamu Světových etických společností
2012 Institutem Ethisphere za svoje principy a závazky k etickému chování, včetně etického řízení a dodržování etických postupů a za svoji společenskou odpovědnost.

V lednu  2011 ManpowerGroup  upozornil  na Světovém ekonomickém  fóru  ve švýcarském Davosu na začátek  nové éry – doby Talentismu, kde mnohem  důležitější,  než  přístup ke kapitálu,  je schopnost vyhledat,  zaujmout  a rozvíjet  lidi správné „talenty“.  Lidí s potřebným profilem je na trhu práce stále méně a situace se bude jen zhoršovat. Koncept talentismu jako  nového kapitalismu se ujal a stal se hlavním tématem Světového  ekonomického fóra v Davosu      v roce       2012.      Více       informací       o       této       studii      najdete      na www.manpowergroup.com/humanage.

Na stránkách ManpowerGroup naleznete průzkumy a studie, které se zabývají současnými trendy na trhu práce, jako je např. každoroční průzkum Nedostatek lidí s potřebným profilem, Top10 nejhůře obsazovaných pozic, kvartální Manpower Index trhu práce a mnoho dalších.

Sledujte Jeffa Joerrese, generálního ředitele a předsedu představenstva ManpowerGroup na Twitter:  twitter.com/manpowergroupjj.  Joerres  je  jedním  z  šesti generálních  ředitelů uvedených na  seznamu Fortune 500, kteří využívají Twitter ke komunikaci svých sdělení. Naleznete zde aktuální informace z dění na trhu práce.

Novinky z českého trhu práce sledujte na našich stránkách na sociálních sítích http://www.linkedin.com/company/2970175?trk=tyah a https://www.facebook.com/pages/ManpowerGroup-Czech-Republic/113036102061900

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3