INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Méně chleba, více cereálních specialit a regionálních výrobků. Tak se vyvíjí trh s pekařskými produkty. Prodej základního pečiva trvale klesá, spotřebitelé žádají čerstvost, pestrost sortimentu a nakupují menší balení či gramáž.

Současně roste odbyt jemného pečiva a zájem o regionální výrobky. Pekaři se shodují na tom, že trh je v současnosti rozmanitý, a očekávají zlepšení své ekonomické situace. To jsou výsledky analýzy pekárenského odvětví v rámci ČSOB Indexu očekávání (malých a středních) firem.

Podle ČSOB v pekárenském odvětví převládají optimistické vyhlídky. Navzdory dlouhotrvajícímu poklesu tržeb a spotřeby základního pečiva, především chleba (z 60,6 kg na osobu v roce 1994 na 41,3 kg v roce 2012), většina pekařů věří v oživení segmentu. „Snížení spotřeby nemusí být důsledkem snížení kupní síly, nýbrž toho, že se spotřebitelé chovají racionálněji a nakupují menší balení či gramáž,“ upřesnil Petr Manda, výkonný ředitel útvaru Firemní bankovnictví ČSOB, a dodal: „Pozitivní je, že i přes dlouhodobý pokles tržeb hlásí už nyní některé firmy jejich meziroční nárůst."

Analyzovat trendy v pekárenství není jednoduché, ovlivňuje je řada faktorů jako sezónnost, změna životního stylu obyvatel, ceny obilnin na komoditní burze nebo chování řetězců, které prodávají dvě třetiny pečiva. Mezi spotřebou základních pekárenských výrobků a životní úrovní obyvatel existuje vazba – pokud mají lidé více peněz, přestávají je kupovat, a to i z důvodu častějších návštěv restaurací a omezování „úsporných svačin“. Výrobci pečiva vidí příležitost v rostoucím zájmu spotřebitelů, ale i řetězců o regionální výrobky, a naopak za rizikový faktor považují zvyšování podílu zmrazených potravin.

Přestože některé podniky už v návrat ke „zlatým rokům“, jež byly před rokem 2008, nevěří, jiné vnímají budoucnost příznivě. Pavel Meduna, který je odpovědný za prodej pečiva v Globusu, k tomu uvedl: „Prodává se více než vloni, obzvláště sezónního zboží. Lidé jsou ochotni za pečivo utrácet. Situace bude lepší, tím jsem si stoprocentně jist.“

Kvartální průzkum ČSOB Index očekávání firem probíhá mezi 500 středními a malými firmami napříč obory s cílem zjistit jejich sentiment v podnikání. Součástí průzkumu je analýza vybraného, tzv. indikativního oboru, na němž lze ilustrovat chování domácností. Ve druhé vlně průzkumu bylo zkoumáno pekárenství, následovat budou další obory jako například kadeřnictví nebo autoservisy.

(tz)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Květen 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3