INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem
Loňský propad cen hotelových služeb pokračoval i v prvním čtvrtletí letošního roku, kdy se průměrná dosahovaná cena za tří- až pětihvězdičkový hotelový pokoj meziročně snížila o dalších 6 procent na 1 027 korun. V březnu dokonce průměrná cena za pokoj klesla pod 900 Kč, což je nejméně od roku 2009, kdy společnost KPMG Česká republika zahájila průzkum TLT benchmark, v jehož rámci monitoruje aktuální poptávku po ubytovacích a konferenčních službách v ČR.

Pokles ceny za pokoj byl v prvním čtvrtletí tohoto roku mírně vyvážen vyšší obsazeností pokojů, která byla na úrovni 42 procent. Ve stejném období minulého roku dosahovala obsazenost pokojů 39,6 procenta. Tento trend pokračoval i v dubnu, kdy sice cena za pokoj ve srovnání s dubnem 2010 klesla o více než sto korun, z 1 254 korun v dubnu 2010 na 1 144 korun v dubnu 2011, pozitivní je však zvyšující se obsazenost pokojů z 53,7 procent v dubnu 2010 na 60,6 procenta v dubnu 2011. Souběžně se zvyšuje i tržba za disponibilní pokoj (RevPAR) na 726 korun.

Ceny rostou hlavně v Praze a okolí, jinde naopak výrazně klesají

„Zatímco ceny pražských hotelů se po výrazném propadu ze začátku roku začínají znovu pomalu zvedat vlivem přicházející sezóny, například hotely v Královéhradeckém nebo Libereckém kraji šly s cenou výrazně dolů, což souvisí s ukončením zimní sezóny v Krkonoších," komentoval situaci Ondřej Špaček, Senior Advisor, KPMG Česká republika.

Průměrná cena za pokoj v Praze v prvním čtvrtletí činila 973 korun za noc, v dubnu to však už bylo 1 254 korun za noc. Na druhé straně ale například v Libereckém kraji jsou hoteliéři svědky neustále postupujícího propadu cen – jestliže v prvních třech měsících roku 2011 zde stála noc v průměru 879 korun, v dubnu to bylo už jen 704 korun za noc.

Duben je však teprve začátkem turistické sezóny, který letošní zájem o hotelové služby odstartoval. Například letošní velikonoční svátky již čeští hoteliéři hodnotí velmi pozitivně. Klíčové budou pro tržby ubytovacích a konferenčních zařízení v České republice nadcházející měsíce.

O průzkumu TLT benchmark

Průzkum vychází z dat, která v letech 2009 a 2010 poskytla ubytovací zařízení. Celkem se do projektu již zapojilo více než 180 subjektů. TLT benchmark monitoruje aktuální poptávku po ubytovacích a konferenčních službách v České republice a to, jak na ni provozovatelé těchto zařízení reagují. Zpráva se opírá také o údaje z interních studií a analýz společnosti KPMG Česká republika, které se zabývají cestovním ruchem v ČR. Od letošního roku jsou do projektu zapojeny i hotely a konferenční centra ze Slovenska.

Partnery projektu TLT benchmark jsou Czech Tourism, Asociace hotelů a restaurací České republiky, Česká golfová federace, Vysoká škola ekonomická v Praze a Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez okurek

    Zeptejte se podnikatele, jestli a kdy má „okurkovou sezonu“. Podívá se na vás s podezřením, že si z něho chcete utahovat. V podnikání a práci ve firmě totiž nenastanou časy, kdy si člověk může lehnout a usnout na vavřínech. Člověk zaznamená jen období prosperity a útlumu, ale snažit se o business musí tak jako tak. Letos to ani v novinách nevypadá na tu pravou „okurkovou sezonu“, kdy žhavá politická, ekonomická a společenská témata dojdou a redaktor, jak se říká, musí vařit z vody. Událostí přichází na redakční stůl stále dost a dost, a rozhodně nejsou marginální. A pokud jde o pěstitele okurek, to se teprve uvidí, kdy jim sezona začne naplno a jak se vydaří.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE