INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem
Sdružení CZECH TOP 100 zveřejnilo již po sedmnácté výsledky žebříčku Největších vývozců České republiky. Své prvenství si v roce 2010 obhájila Škoda Auto a.s., druhou pozici si udržela společnost FOXCONN CZ s.r.o., na třetí příčku se probojovala společnost RWE Transgas, a.s. Výsledky za rok 2010 jasně ukazují, že se vývoz oklepal po složitém období finanční krize. Meziroční srovnání roku 2009 a 2010 ukázalo optimistický nárůst objemu vývozu o 30 % v hodnotě 192 mld. Kč.

Sdružení CZECH TOP 100 zveřejnilo pořadí Největších vývozců České republiky jako úvodní informaci k 17. ročníku žebříčku 100 nejvýznamnějších firem České republiky. I při dramatickém nárůstu objemu exportu si v loňském roce udržela své prvenství automobilka Škoda Auto a.s. a stala se tak největším exportérem za rok 2010. V roce 2010 zaznamenal vývoz Škody Auto a.s. nárůst na 198 mld. Kč oproti roku 2009, kdy dosahoval 166,5 mld. Kč.

Druhým největším exportérem se v loňském roce stala opět společnost FOXCONN CZ s.r.o., jeden z lídrů v oblasti IT řešení a produkce spotřební elektroniky. Její vývoz, stejně jako v případě Škody Auto a.s. zaznamenal znatelný nárůst a v loňském roce činil zhruba 110 mld. Kč.

Na třetí příčku dosáhla společnost RWE Transgas, a.s., s vývozem 68,5 mld. Kč, což představuje nárůst o více než polovinu ve srovnání s rokem 2009. Desítku největších vývozců stejně jako loni doplňují společnosti AGROFERT HOLDING, a.s., Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o., UNIPETROL, a.s., OKD, a.s. a MORAVIA STEEL a.s. Nově se mezi desítkou nejvýznamnějších exportérů prosadily společnosti Panasonic AVC Networks Czech, s.r.o. a ALPIQ ENERGY. Těsně pod hranicí nejvýznamnější exportérské desítky skončily společnosti BOSCH DIESEL s.r.o., SIEMENS Group ČR a ArcelorMittal Ostrava a.s.

„Žebříček exportérů za rok 2010 ukazuje nadějné oživení obchodu českých vývozců. Při porovnání prvních padesáti vývozců v roce 2010 a 2009, je zřejmý nárůst objemu exportu o 30 %, v celkové výši 192 mld. Kč, což je největší meziroční změna za posledních pět let," uvedl Jan Struž, předseda Sdružení CZECH TOP 100.

„První desítka exportérů dosáhla objemu vývozu 616 mld. Kč, oproti 464 mld. Kč v roce 2009. Z první desítky zaznamenala pokles exportu oproti minulému roku pouze společnost Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, s.r.o. Naopak pomyslným skokanem roku se stala firma ALPIQ ENERGY, která v minulém roce 8x navýšila svůj export," dodal Jan Struž.

Zdroj: Žebříček Sdružení CZECH TOP 100

Objem exportu 50 nejvýznamnějších vývozců vzrostl o rekordních 30 % na 832 mld. Kč. Zatímco v minulém roce bylo k umístění v první desítce potřeba minimálně 14 mld. Kč, letos hranice stoupla na 23 mld. Kč.

Vyhlášení kompletních výsledků žebříčku CZECH TOP 100

Výsledky kompletního žebříčku 100 nejvýznamnějších firem České republiky za rok 2010 (včetně kategorií dle tržeb, zisku atp.) zveřejní Sdružení CZECH TOP 100 na tiskové konferenci ve čtvrtek 16. června 2011. Kromě kompletního žebříčku CZECH TOP 100 bude letos oceněna i zemědělská firma Ministerstvem zemědělství a vyhlášena bude i Čekia Stability Award. Ve stejný den proběhne v Paláci Žofín také galavečer, na kterém budou předány trofeje oceněným firmám.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez okurek

    Zeptejte se podnikatele, jestli a kdy má „okurkovou sezonu“. Podívá se na vás s podezřením, že si z něho chcete utahovat. V podnikání a práci ve firmě totiž nenastanou časy, kdy si člověk může lehnout a usnout na vavřínech. Člověk zaznamená jen období prosperity a útlumu, ale snažit se o business musí tak jako tak. Letos to ani v novinách nevypadá na tu pravou „okurkovou sezonu“, kdy žhavá politická, ekonomická a společenská témata dojdou a redaktor, jak se říká, musí vařit z vody. Událostí přichází na redakční stůl stále dost a dost, a rozhodně nejsou marginální. A pokud jde o pěstitele okurek, to se teprve uvidí, kdy jim sezona začne naplno a jak se vydaří.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE