INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Malé a střední podniky v Česku představují celkem více než milion ekonomických subjektů. V řadě oborů je konkurence velmi vysoká a využití moderních on-line nástrojů může být pro podnikatele klíčová cesta k úspěchu. Ostatně, podle Googlu se po lokálních podnikatelích a jejich produktech dívá na internetu na 97 % zákazníků. A když je on-line většina vašich potenciálních klientů, neměli byste být i vy?

TIP č. 1: Začněte webem

Každá firma, nehledě na to, jak je velká nebo čím se zabývá, by měla mít vlastní webové stránky. Nemusí jít hned o grafický skvost, ale měly by vždy obsahovat základní informace o společnosti a jejích produktech, které by mohli jak její stávající, tak i ti potenciální zákazníci potřebovat. Typickým příkladem, kde se v tomto ohledu často chybuje, mohou být restaurace. Zvlášť u těch v menších městech a obcích se pravidelně setkáváme s tím, že vůbec nemají webové stránky s informacemi jako otvírací doba, kontakty nebo denní menu. Zbytečně tak přicházejí o zákazníky, kteří si často raději vyberou podnik, u něhož tyto informace on-line naleznou.

TIP č. 2: Optimalizujte vyhledávání

Máte-li svou vlastní webovou stránku, je pro vás stěžejní, aby se vůbec dala najít na webových vyhledávačích. Ze statistik totiž vyplývá, že až 90 % všech zákazníků používá ke zjišťování informací o produktech, službách nebo samotných firmách vyhledávací nástroje. „Abyste z tohoto faktu vytěžili co nejvíce, využijte nástrojů SEO, což znamená Search Engine Optimalization neboli optimalizace pro vyhledávače. Jedná se o vytváření a úpravu webových stránek takovým způsobem, abyste ve vyhledávačích přirozeně, organicky – na rozdíl od placené propagace webu nebo produktu – získali lepší pozici,“ říká Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež působí na poli podnikového poradenství. Základem pro dobré SEO je pak mít kvalitní a unikátní obsah webu. Ne nadarmo se dnes říká, že „Obsah je král.

TIP č. 3: Vstupte do světa mobilních aplikací

Už několik let neslouží k přístupu na internet a případným nákupům na e-shopech pouze PC a laptopy. Naopak, možností, jak si nakoupit on-line, je díky tabletům, chytrým telefonům a mobilnímu internetovému připojení velmi mnoho. Máte-li e-shop, restauraci nebo prodejnu s webem a možností on-line rezervace či nákupu, je dnes vhodné pořídit si též mobilní aplikaci. „Nejenže tak zákazníkům nabídnete další možnost, jak se mohou dostat k vašemu produktu – ať již ve formě nákupu na e-shopu, nebo rezervace místa na rodinnou večeři –, ale též získáte další komunikační nástroj se svými klienty. Prostřednictvím aplikace je můžete informovat o různých akcích nebo jim třeba zaslat slevový kupón,“ vysvětluje Jiří Jemelka.

TIP č. 4: Analyzujte chování zákazníků i stav firmy

Přítomnost firmy v on-line světě s sebou nese velkou řadu výhod. Jednou z těch hlavních je možnost zjistit si do detailu, jak se vaši zákazníci chovají, jaké mají zvyklosti a preference nebo jak si vaše podnikání stojí ve srovnání s přímými konkurenty. Analytické nástroje vám mohou ukázat, jak si stojíte ve vyhledávání na internetu, jakou úspěšnost má vaše placená kampaň i kolik času a kde na vašich webových stránkách uživatelé nejčastěji stráví. Zjistit si o svých zákaznících můžete v podstatě vše od jejich věku a pohlaví přes vzdělání až po koníčky a záliby. Všechna tato data, samozřejmě vhodným způsobem vyhodnocená, vám mohou pomoci v zacílení na konkrétní skupinu zákazníků, případně diverzifikaci vašich obchodních aktivit na více zákaznických skupin. Ze základních analytických nástrojů lze doporučit například Google Analytics, které jsou dostupné zdarma. Profesionální analýza dat vás pak může vyjít i na desítky tisíc korun.

TIP č. 5: Buďte sociální

Přítomnost na síti neznamená pouze to, že máte vlastní webové stránky, případně e-shop s produkty a službami. Důležitým rozměrem je samotná komunikace se stávajícími i potenciálními zákazníky. Firemní profily na sociálních sítích Facebook, LinkedIn, Twitter nebo Instagram vám to umožní. Navíc se vám díky nim otevírá zcela nový kanál, jímž můžete se svými klienty, často v reálném čase, komunikovat a zvyšovat povědomí o vaší značce a produktech. Stejně jako u webu a SEO i zde platí, že důležitý je kvalitní obsah. Svůj profil tak můžete plnit zajímavostmi z vašeho oboru, kvalitními fotografiemi či unikátním videem. V neposlední řadě se vám rovněž otevírá cesta pro další marketingové aktivity. Propagace vhodně zvoleného příspěvku na sociální síti Facebook může například za pár stokorun oslovit řadu potenciálních klientů. Cílení placených (ale i neplacených) příspěvků je navíc velmi přesné a můžete je tak snadno zaměřit jen na konkrétní cílovou skupinu.

O společnosti J.I.P. pro firmy, s. r. o.

J.I.P pro firmy, s. r. o., je společnost, která poskytuje klientům vysoce specializované služby v oboru podnikového poradenství se záběrem zejména na revitalizaci firem, generační obměnu a strategické řízení. Zabývá se vzděláváním a poradenstvím pro malé a střední podniky a jednotlivce ze sféry podnikatelů, manažerů a obchodníků. K tomuto záměru používá praktické rozvojové projekty, mentoring, koučink v praxi, vzdělávací programy a specializované individuální kurzy.

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3