INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

wheelJak ukázal průzkum personálně-poradenské společnosti Antal International mezi téměř 700 firmami ve čtyřech zemích střední Evropy, plánuje 85 procent českých firem v příštích šesti měsících nové investice. V porovnání s ostatními zeměmi jde o nejvyšší číslo.

Nejvíce se tyto plány týkají investic do nových technologií, na což plánují finanční prostředky vyčlenit tři čtvrtiny českých firem. V porovnání s Polskem a Maďarskem naopak méně peněz poputuje do dalšího rozvoje výrobků a služeb. Čtyři české firmy z pěti plánují v příštím půlroce vytvářet nová pracovní místa, což je daleko více než například na Slovensku.

„Vysoké procento českých firem plánujících v nejbližších měsících investice ukazuje, že firmám se daří a hledí do budoucnosti s optimismem. Vedle toho mě jako expertku na trh práce potěšilo, že celých 60 procent českých společností plánuje dát více peněz do rozvoje svých zaměstnanců, což je investice, která se vždy rychle vrátí,“ komentovala výsledky ředitelka Antal International pro Česko a Slovensko Anna Šefčíková.

Firmy v průzkumu také hodnotily kvalitu prostředí pro podnikání ve své zemi. Zde dopadlo celkově nejlépe Polsko, ostatní tři země měly nižší, vzájemně podobné výsledky. V Česku je stejně jako na Slovensku velkým problémem pro firmy nízká podpora ze strany státní a veřejné správy. V rámci Česka jsou s kvalitou prostředí pro podnikání zdaleka nejspokojenější firmy z Prahy, o něco méně v Brně, a zdaleka nejméně v Ostravě.

České firmy jsou nejpesimističtější z celé Visegrádské čtyřky  ohledně dostupnosti nových zaměstnanců na trhu, což je v souladu s velmi nízkými čísly české nezaměstnanosti v současné době. Nejhůře se podle firem shánějí méně kvalifikovaní zaměstnanci.

Firmy se v průzkumu rovněž vyjadřovaly k dostupnosti, ceně a kvalitě kancelářských prostor. České firmy tuto oblast hodnotí významně hůře než například polské a maďarské firmy, problémem je z jejich pohledu hlavně cena pronájmu kanceláří. K tomu přispívá i vysoká zaplněnost kancelářských prostor, která například v Praze nyní činí 91 procent.

Co se týče celkové kvality života v zemi působení, české firmy ji hodnotí jako vysokou (vyšší než v Polsku a Maďarsku), celkové průměrné číslo ale snižuje výsledek z Ostravy, kde je podle vyjádření tamních firem kvalita života výrazně nižší než v Praze a Brně. V rámci této odpovědi se hodnotily například místní zdravotní služby, kulturní vyžití, bezpečnost, kvalita životního prostředí, nákupní možnosti a podobně. Ostrava ostatně pokulhávala za Prahou a Brnem i v jiných zkoumaných faktorech, jako je například dopravní infrastruktura nebo kvalita vzdělávání z pohledu zaměstnavatelů.
Jeden z dotazů průzkumu byl na plány firem investovat do další regionální expanze v rámci své země. Takové plány má v příštích šesti měsících pětina českých firem, což je nejvíce z celé střední Evropy. V Polsku je to 16 procent, na Slovensku dokonce jen 9 procent firem. V Česku sídlící firmy své další investice kromě Prahy nejvíce plánují směřovat do ostatních tří největších měst, tedy do Brna, Ostravy a Plzně.

Průzkum společnosti Antal International probíhal v Česku, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku od července do září 2017, dotazováni byli majitelé firem, členové jejich vedení, vrcholní členové představenstva a dozorčích rad. V Česku společnost uskutečnila takto rozsáhlý průzkum poprvé, plánuje v něm pokračovat i v dalších letech.

(tz)

Slovo ke dni

  • Retro je v módě

    Lidé rádi vzpomínají na “staré dobré časy”, protože jim připomínají dětství a mládí, dobu bezstrarostnosti. A vše, co tuhle životní etapu evokuje, jim připadá milé. Platí to také o výrobcích, které jsme kupovali před listopadem 1989. Prodejci si toho jsou dobře vědomi a umožňují návrat do minulosti právě prostřednictvím retro nabídek. Ani já neodolal a když Kaufland přišel s “esíčky”, koupil jsem si celou krabici. Před půl stoletím, když jsem se učil v Lomnici nad Popelkou, jsem je s chutí baštil. V místním závodě se totiž tyhle sušenky vyráběly a zlomky za zlomkovou cenu nabízela prodejna potravin na náměstí. Hned jsem se cítil na okamžik jako šestnáctiletý. Proto ať žijí vzpomínky a retro výrobky!

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Nad přehledem vybraných elektronických služeb 2. červenec 2019

V minulém čísle jsem se na tomto místě pokusila popsat dvě nejdůležitější patentové databáze, které se českým uživatelům zdarma nabízejí na internetu. Dnes bych vám ráda přiblížila některé další informační zdroje a služby, které jsou vám v oblasti ochrany průmyslového vlastnictví online k dispozici.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE