INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 19. rokem

amsung.jpgJiž 90 % z nás vlastní chytrý telefon. Trend, který začal teprve koncem minulého desetiletí, pohltil Česko s nebývalou silou. K čemu ale Češi v současné době své chytré telefony využívají? Je to stále volání či smskování, nebo je nahradilo něco jiného? A co Češi a práce s mobilním telefonem?

Umí si díky novým technologiím představit větší pracovní flexibilitu? Tyto a další otázky byly zodpovězeny v průzkumu, který na konci července realizovala společnost Samsung ve spolupráci s agenturou Ipsos na reprezentativním vzorku 1050 obyvatel ČR ve věku 18 až 65 let.

Jedna z hlavních otázek, kterou si Samsung položil, zněla: čemu vlastně mobily Čechům slouží? Devět z deseti uvedlo, že na mobilním telefonu využívají nejvíce telefonování, zde se žádné překvapení nekoná. Avšak na druhém místě už ano. O necelé procento posílání smsek předstihlo fotografování (85 % uživatelů využívá telefon ke smskování, 86 % k focení), což je trend a fakt, který výrobce telefonů neustále nutí k výrobě dokonalejších zabudovaných fotoaparátů. „Uvědomujeme si, že naši zákazníci chtějí mít co nejlepší a nejspolehlivější technologie pro zachycení těch skutečně důležitých okamžiků, a proto věnujeme inovacím fotoaparátů u našich chytrých telefonů výjimečnou pozornost a péči,“ vysvětluje Michal Forejt, Head of Product Marketing ze společnosti Samsung.

Češi své přístroje stále více využívají k surfování po internetu (75 %) či k online komunikaci (Messenger či Whatsapp). Tu využívají již takřka dvě třetiny uživatelů (66 %). Více než polovina Čechů, konkrétně 57 %, využívá svůj mobilní telefon k poslechu oblíbené hudby. Necelá polovina pak má smartphony k vyřizování mailů či vytváření a editaci nejrůznějších dokumentů. Díky neustále se zvětšujícím a kvalitním displejům pak čtyři z deseti Čechů využívají své telefony i ke sledování filmů či seriálů.

Svoboda práce odkudkoli a kdykoli

Toto číslo možná leckoho zaskočí. Více než dvě třetiny obyvatel České republiky totiž pracují mimo své obvyklé pracoviště, konkrétně 69 %. Nejčastěji pak pracují ze svého domova (49 %) či kaváren (12 %). Ostatní pak uvedli, že se práci věnují v parku (7 %) či v coworkingových centrech (1 %), které v poslední době nabírají na oblíbenosti i v České republice. Více než polovina (58 %) dotázaných vlastníků chytrého telefonu pak uvedla, že k práci svůj smartphone běžně využívají, což nabourává zažité představy o stolním počítači a nutnosti sedět celý den na židli a nehnout se od monitoru. Více než třetina respondentů pak uvedla, že si umí představit, že s odpovídající technikou by mohla pracovat odkudkoli. A odtud je už jen malý krok k tomu dodat si odvahu a vyzkoušet si život digitálního nomáda. Skoro čtvrtina (23 %) by byla rozhodně pro. Digitální nomádi běžně pracují odkudkoliv na světě a ve chvíli, kdy je potřeba, či kdy si sami stanoví svou pracovní dobu. Neodkladný úkol tak lze snadno a rychle vyřešit i z druhého konce světa z pláže, zatímco normálně bychom na něm museli pracovat ze své kanceláře. Vše, co je k této pracovní svobodě nutné, jsou spolehlivé a výkonné technologie.

Chytré hodinky a stylus 

Průzkum věnoval rovněž pozornost stylusům. Toto praktické elektronické pero, které supluje opravdové pero či prst, si Češi spojují především právě s ovládáním telefonu místo prstu. Tvrdí to více než třetina dotázaných, konkrétně 35 %. Dále Češi spoléhají na stylus jako na vhodného pomocníka k psaní (27 %), kreslení (20 %) a editaci dokumentů (18 %).

Samostatnou kapitolou jsou i chytré hodinky. Sedm z deseti vlastníků své chytré hodinky využívá především k měření životně důležitých funkcí, jako jsou tlak či srdeční tep. I když většina Čechů zatím chytré hodinky nevlastní, více než třetinu (34 %) láká na těchto zařízeních funkce měření tělesných funkcí. Další z funkcí, která je zajímá, je, že pomocí hodinek by mohli telefonovat (17 %). Naopak skoro 30 % současných majitelů chytrých hodinek tuto možnost již využívá. Třetina majitelů na svých hodinkách surfuje po internetu, sleduje počasí či zprávy. Lidé nevlastnící chytré hodinky nad touto možností stále váhají, k surfování po internetu by je využívalo pouze 15 % z nich. 13 % by pak hodinky užívalo k vyřizování korespondence, což je činnost, kterou v současnosti ráda využívá více než čtvrtina (26 %) majitelů chytrých hodinek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Horko přeje on-line obchodu

    Říká se o hrozném počasí, že bys ven ani psa nevyhnal. Letošní léto, co se počasí týče, je jako z katalogu cestovní kanceláře. Ale až moc. Slunce nemilosrdně žhne a už třetí měsíc nepřichází vysvobození. Většina lidí už má horka plné zuby a volí nejrůznější obrannou strategii, včetně nakupování. Někdo, jako já, vyhledává klimatizované prostory hypermarketů. Jiný nevytáhne paty z domu, kde odpočívá ve stínu. Kdo má navrch, nevím, ale e-shopy si už pochvalují růst obratu v letních měsících. Když nemůže zákazník k obchodníkovi, musí zboží ke spotřebiteli. Různé doručovací a kurýrní služby se teď musí hodně činit. Doufejme, že se neozvou politici nebo obory, aby označili práci v takové výhni jako porušování základních lidských práv – a vymyslí novou regulaci.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

gascontrol

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

logo KOBTOSlogo 172

 

Partneři plus:

tsoft   EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE