INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

amsung.jpgJiž 90 % z nás vlastní chytrý telefon. Trend, který začal teprve koncem minulého desetiletí, pohltil Česko s nebývalou silou. K čemu ale Češi v současné době své chytré telefony využívají? Je to stále volání či smskování, nebo je nahradilo něco jiného? A co Češi a práce s mobilním telefonem?

Umí si díky novým technologiím představit větší pracovní flexibilitu? Tyto a další otázky byly zodpovězeny v průzkumu, který na konci července realizovala společnost Samsung ve spolupráci s agenturou Ipsos na reprezentativním vzorku 1050 obyvatel ČR ve věku 18 až 65 let.

Jedna z hlavních otázek, kterou si Samsung položil, zněla: čemu vlastně mobily Čechům slouží? Devět z deseti uvedlo, že na mobilním telefonu využívají nejvíce telefonování, zde se žádné překvapení nekoná. Avšak na druhém místě už ano. O necelé procento posílání smsek předstihlo fotografování (85 % uživatelů využívá telefon ke smskování, 86 % k focení), což je trend a fakt, který výrobce telefonů neustále nutí k výrobě dokonalejších zabudovaných fotoaparátů. „Uvědomujeme si, že naši zákazníci chtějí mít co nejlepší a nejspolehlivější technologie pro zachycení těch skutečně důležitých okamžiků, a proto věnujeme inovacím fotoaparátů u našich chytrých telefonů výjimečnou pozornost a péči,“ vysvětluje Michal Forejt, Head of Product Marketing ze společnosti Samsung.

Češi své přístroje stále více využívají k surfování po internetu (75 %) či k online komunikaci (Messenger či Whatsapp). Tu využívají již takřka dvě třetiny uživatelů (66 %). Více než polovina Čechů, konkrétně 57 %, využívá svůj mobilní telefon k poslechu oblíbené hudby. Necelá polovina pak má smartphony k vyřizování mailů či vytváření a editaci nejrůznějších dokumentů. Díky neustále se zvětšujícím a kvalitním displejům pak čtyři z deseti Čechů využívají své telefony i ke sledování filmů či seriálů.

Svoboda práce odkudkoli a kdykoli

Toto číslo možná leckoho zaskočí. Více než dvě třetiny obyvatel České republiky totiž pracují mimo své obvyklé pracoviště, konkrétně 69 %. Nejčastěji pak pracují ze svého domova (49 %) či kaváren (12 %). Ostatní pak uvedli, že se práci věnují v parku (7 %) či v coworkingových centrech (1 %), které v poslední době nabírají na oblíbenosti i v České republice. Více než polovina (58 %) dotázaných vlastníků chytrého telefonu pak uvedla, že k práci svůj smartphone běžně využívají, což nabourává zažité představy o stolním počítači a nutnosti sedět celý den na židli a nehnout se od monitoru. Více než třetina respondentů pak uvedla, že si umí představit, že s odpovídající technikou by mohla pracovat odkudkoli. A odtud je už jen malý krok k tomu dodat si odvahu a vyzkoušet si život digitálního nomáda. Skoro čtvrtina (23 %) by byla rozhodně pro. Digitální nomádi běžně pracují odkudkoliv na světě a ve chvíli, kdy je potřeba, či kdy si sami stanoví svou pracovní dobu. Neodkladný úkol tak lze snadno a rychle vyřešit i z druhého konce světa z pláže, zatímco normálně bychom na něm museli pracovat ze své kanceláře. Vše, co je k této pracovní svobodě nutné, jsou spolehlivé a výkonné technologie.

Chytré hodinky a stylus 

Průzkum věnoval rovněž pozornost stylusům. Toto praktické elektronické pero, které supluje opravdové pero či prst, si Češi spojují především právě s ovládáním telefonu místo prstu. Tvrdí to více než třetina dotázaných, konkrétně 35 %. Dále Češi spoléhají na stylus jako na vhodného pomocníka k psaní (27 %), kreslení (20 %) a editaci dokumentů (18 %).

Samostatnou kapitolou jsou i chytré hodinky. Sedm z deseti vlastníků své chytré hodinky využívá především k měření životně důležitých funkcí, jako jsou tlak či srdeční tep. I když většina Čechů zatím chytré hodinky nevlastní, více než třetinu (34 %) láká na těchto zařízeních funkce měření tělesných funkcí. Další z funkcí, která je zajímá, je, že pomocí hodinek by mohli telefonovat (17 %). Naopak skoro 30 % současných majitelů chytrých hodinek tuto možnost již využívá. Třetina majitelů na svých hodinkách surfuje po internetu, sleduje počasí či zprávy. Lidé nevlastnící chytré hodinky nad touto možností stále váhají, k surfování po internetu by je využívalo pouze 15 % z nich. 13 % by pak hodinky užívalo k vyřizování korespondence, což je činnost, kterou v současnosti ráda využívá více než čtvrtina (26 %) majitelů chytrých hodinek.

(tz)

Slovo ke dni

  • Češi zelenají

    Je to hodně nebo málo? Průzkum tvrdí, že 17 procent Čechů, tedy asi každý šestý, jsou ochotni si připlatit za zelenou energii. Ostatní zřejmě vědí, že za elektřinu z obnovitelných zdrojů už dlouho platí „ekologickou daň“ a těží z toho například solární baroni. Tři čtvrtiny obyvatel ČR třídí odpad a používají úsporné spotřebiče. Jen se neví, jestli vědomě a dobrovolně, nebo proto, že jiné spotřebiče se už ani nedají koupit. Ochrana planety je jistě chvályhodná a nutná, nicméně by měli lidé mít při rozhodování, jaké prostředky k tomu volit, více svobody. Zřejmě by se ukázalo, že procenta „zelených“ Čechů by ještě stoupla a zejména by se zvýšila jejich spokojenost.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

upv logo

Ochrana duševního vlastnictví v kontextu Inovační strategie ČR na léta 2019–2030 31. leden 2020

Vláda České republiky schválila počátkem roku 2019 klíčový dokument Inovační strategie České republiky 2019–2030 (Country for the Future), který RVVI zpracovala v úzké spolupráci s týmem osobností z řad podnikatelů, vědců, akademiků a zástupců veřejné správy. Dokument vytyčuje nové priority, jejichž naplnění by mělo Českou republiku do roku 2030 zařadit mezi nejinovativnější země Evropy. 

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE