INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

kucvhBílá barva je nesmrtelná. Lidé ji milují nejen na oblečení, ale i ve svých domácnostech. Důvody mohou být různé. Roli může hrát strach z výstředností, minimalistický styl, pro někoho bílý interiér představuje ideální základ pro vytváření zajímavých a originálních kombinací.

Při zařizování domácnosti jsou Češi poměrně konzervativní, prim hraje stále bílá, kterou jako svou nejoblíbenější barvu označilo ve výzkumu NMS Market Research celých 57 % respondentů. Díky ní místnosti působí čistě a svěže. Je základní barvou skandinávského stylu, který je pro svou jednoduchost v posledních letech velmi populární po celém světě. Bílou volí i spousta designérů, kteří ji často kombinují se dřevem,“ komentuje výsledky Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.

Další dvě pomyslné příčky vítězů obsadily žlutá (24 %) a zelená (22 %). Světle žlutý odstín na zdech místnost krásně prozáří a dodá pocit tepla a útulnosti, sytě kanárková zase rozveselí i ten nejšedivější severně orientovaný pokoj. Zelená naopak vnáší do pokoje svěžest a podle mnoha odborníků má uklidňující efekt. Zelenou barvu lze do domácnosti kromě výmalby či doplňků zakomponovat také pomocí rostlin. Ostatně vytváření malých soukromých domácích „džunglí“ je také jedním z velmi populárních trendů současnosti.

Hnědé tóny v interiéru preferuje 18 % lidí. Hnědá je barvou přírody, barvou dřeva, kůže, kožešin – a proto nejlépe vypadá právě na nábytku a doplňcích z těchto materiálů. Skvěle se kombinuje s bílou či krémovou, zajímavé kontrasty ale vytváří například také s modrou, která se v žebříčku oblíbenosti umístila hned na dalším místě a kterou jako svou oblíbenou uvedlo 15 % dotázaných. Obdobné popularitě se těší i šedá (14 %). „Šedé barvy se lidé trochu bojí, přijde jim nudná a unylá. Pokud ale vyberete vhodný odstín, udělá vám větší službu než klasická bílá, se kterou mohou některé výraznější barvy vytvářet až moc ostrý kontrast,“ komentuje Molnárová.

Ve výrazných barvách si libuje zhruba každý desátý Čech. 11 % respondentů jako svou oblíbenou označilo fialovou. Právě fialová, konkrétně její mystický odstín Ultra Violet, byla vyhlášena barvou roku 2018. Červené pak fandí 10 % Čechů. V obou případech se jedná o barvy, se kterými je potřeba v prostoru nakládat velmi opatrně. „Zdi vymalované sytými odstíny mohou vypadat velmi efektně, po nějaké době ale začnou působit rušivým dojmem. Tmavá výmalba navíc pokoj opticky zmenší, což většinou není žádoucí. Lepší je proto výrazné barvy použít spíše v menším množství, například na doplňcích. Vhodným kompromisem může být také použití oblíbené barvy jen na jednu stěnu,“ uzavírá Molnárová.

O Raiffeisen stavební spořitelně

Raiffeisen stavební spořitelna poskytuje v České republice stavební spoření a výhodné úvěry na rekonstrukce, modernizace i pořízení bydlení. Na český trh vstoupila v roce 1993 jako první stavební spořitelna, ještě pod jménem AR stavební spořitelna a.s. Je součástí Raiffeisen, největší soukromé finanční skupiny působící na rakouském trhu, jejíž tradice sahá až do roku 1862.

Provozuje širokou síť poradenských míst na území celé České republiky a je spolehlivým partnerem pro řešení nejen bytových potřeb. Její finanční poradci klientům poskytují komplexní finanční poradenství v otázkách bydlení, zajištění života, majetku, rodiny i zabezpečení na stáří.

(tz)

Slovo ke dni

  • Představy a realita

    Inovují malé a střední firmy. V korporacích bývá silný byrokratický aparát, jenž se postará o to, aby dobré nápady nešly zavést do praxe, nebo se jejich implementace nekonečně táhla. Tvrdí to místopředseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Ing. Karel Dobeš, a má samozřejmě pravdu. A jak dodává jeho kolegyně Pavla Břečková, inovace je otázka přežití. Proto mohou menší podnikatelé konkurovat gigantům s obrovským kapitálem a dlouhou tradicí. Je zajímavé, že z nedávného průzkumu vyšlo zjištění, podle něhož 44 procent dotázaných nikdy nevyužije v podnikání robotizaci a digitalizaci. Ovšem v praxi se ukazuje, že nějakou formu digitálních technologií už uplatňují téměř všichni. Někdy, zdá se, sama realita překonává naše představy.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Visegrádský patentový institut a Smlouva o patentové spolupráci 28. srpen 2019

Jak získat patentovou ochranu v zahraničí za využití řízení podle mezinárodní Smlouvy o patentové spolupráci bylo naznačeno v článku, který byl na tomto místě uveřejněn minulý měsíc. Zdůrazněnými výhodami popsaného systému bylo zejména získání času na přípravu a rozhodování, zda, a ve kterých státech, usilovat na základě jediné podané patentové přihlášky o patentovou ochranu. 

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE