INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

kucvhBílá barva je nesmrtelná. Lidé ji milují nejen na oblečení, ale i ve svých domácnostech. Důvody mohou být různé. Roli může hrát strach z výstředností, minimalistický styl, pro někoho bílý interiér představuje ideální základ pro vytváření zajímavých a originálních kombinací.

Při zařizování domácnosti jsou Češi poměrně konzervativní, prim hraje stále bílá, kterou jako svou nejoblíbenější barvu označilo ve výzkumu NMS Market Research celých 57 % respondentů. Díky ní místnosti působí čistě a svěže. Je základní barvou skandinávského stylu, který je pro svou jednoduchost v posledních letech velmi populární po celém světě. Bílou volí i spousta designérů, kteří ji často kombinují se dřevem,“ komentuje výsledky Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.

Další dvě pomyslné příčky vítězů obsadily žlutá (24 %) a zelená (22 %). Světle žlutý odstín na zdech místnost krásně prozáří a dodá pocit tepla a útulnosti, sytě kanárková zase rozveselí i ten nejšedivější severně orientovaný pokoj. Zelená naopak vnáší do pokoje svěžest a podle mnoha odborníků má uklidňující efekt. Zelenou barvu lze do domácnosti kromě výmalby či doplňků zakomponovat také pomocí rostlin. Ostatně vytváření malých soukromých domácích „džunglí“ je také jedním z velmi populárních trendů současnosti.

Hnědé tóny v interiéru preferuje 18 % lidí. Hnědá je barvou přírody, barvou dřeva, kůže, kožešin – a proto nejlépe vypadá právě na nábytku a doplňcích z těchto materiálů. Skvěle se kombinuje s bílou či krémovou, zajímavé kontrasty ale vytváří například také s modrou, která se v žebříčku oblíbenosti umístila hned na dalším místě a kterou jako svou oblíbenou uvedlo 15 % dotázaných. Obdobné popularitě se těší i šedá (14 %). „Šedé barvy se lidé trochu bojí, přijde jim nudná a unylá. Pokud ale vyberete vhodný odstín, udělá vám větší službu než klasická bílá, se kterou mohou některé výraznější barvy vytvářet až moc ostrý kontrast,“ komentuje Molnárová.

Ve výrazných barvách si libuje zhruba každý desátý Čech. 11 % respondentů jako svou oblíbenou označilo fialovou. Právě fialová, konkrétně její mystický odstín Ultra Violet, byla vyhlášena barvou roku 2018. Červené pak fandí 10 % Čechů. V obou případech se jedná o barvy, se kterými je potřeba v prostoru nakládat velmi opatrně. „Zdi vymalované sytými odstíny mohou vypadat velmi efektně, po nějaké době ale začnou působit rušivým dojmem. Tmavá výmalba navíc pokoj opticky zmenší, což většinou není žádoucí. Lepší je proto výrazné barvy použít spíše v menším množství, například na doplňcích. Vhodným kompromisem může být také použití oblíbené barvy jen na jednu stěnu,“ uzavírá Molnárová.

O Raiffeisen stavební spořitelně

Raiffeisen stavební spořitelna poskytuje v České republice stavební spoření a výhodné úvěry na rekonstrukce, modernizace i pořízení bydlení. Na český trh vstoupila v roce 1993 jako první stavební spořitelna, ještě pod jménem AR stavební spořitelna a.s. Je součástí Raiffeisen, největší soukromé finanční skupiny působící na rakouském trhu, jejíž tradice sahá až do roku 1862.

Provozuje širokou síť poradenských míst na území celé České republiky a je spolehlivým partnerem pro řešení nejen bytových potřeb. Její finanční poradci klientům poskytují komplexní finanční poradenství v otázkách bydlení, zajištění života, majetku, rodiny i zabezpečení na stáří.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3