INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

kucvhBílá barva je nesmrtelná. Lidé ji milují nejen na oblečení, ale i ve svých domácnostech. Důvody mohou být různé. Roli může hrát strach z výstředností, minimalistický styl, pro někoho bílý interiér představuje ideální základ pro vytváření zajímavých a originálních kombinací.

Při zařizování domácnosti jsou Češi poměrně konzervativní, prim hraje stále bílá, kterou jako svou nejoblíbenější barvu označilo ve výzkumu NMS Market Research celých 57 % respondentů. Díky ní místnosti působí čistě a svěže. Je základní barvou skandinávského stylu, který je pro svou jednoduchost v posledních letech velmi populární po celém světě. Bílou volí i spousta designérů, kteří ji často kombinují se dřevem,“ komentuje výsledky Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.

Další dvě pomyslné příčky vítězů obsadily žlutá (24 %) a zelená (22 %). Světle žlutý odstín na zdech místnost krásně prozáří a dodá pocit tepla a útulnosti, sytě kanárková zase rozveselí i ten nejšedivější severně orientovaný pokoj. Zelená naopak vnáší do pokoje svěžest a podle mnoha odborníků má uklidňující efekt. Zelenou barvu lze do domácnosti kromě výmalby či doplňků zakomponovat také pomocí rostlin. Ostatně vytváření malých soukromých domácích „džunglí“ je také jedním z velmi populárních trendů současnosti.

Hnědé tóny v interiéru preferuje 18 % lidí. Hnědá je barvou přírody, barvou dřeva, kůže, kožešin – a proto nejlépe vypadá právě na nábytku a doplňcích z těchto materiálů. Skvěle se kombinuje s bílou či krémovou, zajímavé kontrasty ale vytváří například také s modrou, která se v žebříčku oblíbenosti umístila hned na dalším místě a kterou jako svou oblíbenou uvedlo 15 % dotázaných. Obdobné popularitě se těší i šedá (14 %). „Šedé barvy se lidé trochu bojí, přijde jim nudná a unylá. Pokud ale vyberete vhodný odstín, udělá vám větší službu než klasická bílá, se kterou mohou některé výraznější barvy vytvářet až moc ostrý kontrast,“ komentuje Molnárová.

Ve výrazných barvách si libuje zhruba každý desátý Čech. 11 % respondentů jako svou oblíbenou označilo fialovou. Právě fialová, konkrétně její mystický odstín Ultra Violet, byla vyhlášena barvou roku 2018. Červené pak fandí 10 % Čechů. V obou případech se jedná o barvy, se kterými je potřeba v prostoru nakládat velmi opatrně. „Zdi vymalované sytými odstíny mohou vypadat velmi efektně, po nějaké době ale začnou působit rušivým dojmem. Tmavá výmalba navíc pokoj opticky zmenší, což většinou není žádoucí. Lepší je proto výrazné barvy použít spíše v menším množství, například na doplňcích. Vhodným kompromisem může být také použití oblíbené barvy jen na jednu stěnu,“ uzavírá Molnárová.

O Raiffeisen stavební spořitelně

Raiffeisen stavební spořitelna poskytuje v České republice stavební spoření a výhodné úvěry na rekonstrukce, modernizace i pořízení bydlení. Na český trh vstoupila v roce 1993 jako první stavební spořitelna, ještě pod jménem AR stavební spořitelna a.s. Je součástí Raiffeisen, největší soukromé finanční skupiny působící na rakouském trhu, jejíž tradice sahá až do roku 1862.

Provozuje širokou síť poradenských míst na území celé České republiky a je spolehlivým partnerem pro řešení nejen bytových potřeb. Její finanční poradci klientům poskytují komplexní finanční poradenství v otázkách bydlení, zajištění života, majetku, rodiny i zabezpečení na stáří.

(tz)

Slovo ke dni

  • Klimatický balíček přijde draho

    Spotřeba energie z obnovitelných zdrojů stoupne během příštích deseti let na 22 procent. Letos má dosáhnout 15,6 % z veškeré spotřebované energie. Pro někoho je tento cíl málo smělý. Jenže, jak uvedl ministr průmyslu a obchodu ČR Karel Havlíček, každé procento nad hodnotu 20 % si vyžádá podporu 30 miliard korun. Odhaduje se, že z veřejných prostředků půjde na obnovitelné zdroje až 900 miliard Kč. Mám v dobré paměti ujišťování ekologů, že postupně se náklady na „čistou“ energii budou snižovat, až budou srovnatelné s ostatními. Zatím to vypadá, že daňový poplatník, podnikatel i běžný spotřebitel, bude obnovitelné zdroje dotovat čím dál víc. A pak je tu druhý problém: Už dlouho víme, že obnovitelné zdroje, například používání řepky v dopravě, může být spíš na škodu než ve prospěch přírody i lidí.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

opa tent 1

Další podrobné informace o Evropském patentu 17. prosinec 2019

V listopadovém vydání Prosperity jsme vás zasvětili do evropského patentového systému. V tématu jsme se rozhodli pokračovat také v prosinci. Rádi bychom totiž vzbudili ještě větší zájem firem a organizací o řádnou ochranu duševního vlastnictví s tím, že je vhodné znát i náležité procesní postupy. Věřím, že pro všechny, kteří si pozorně přečetli článek předchozí, může být toto pokračování užitečné.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE