INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 22. rokem

kucvhBílá barva je nesmrtelná. Lidé ji milují nejen na oblečení, ale i ve svých domácnostech. Důvody mohou být různé. Roli může hrát strach z výstředností, minimalistický styl, pro někoho bílý interiér představuje ideální základ pro vytváření zajímavých a originálních kombinací.

Při zařizování domácnosti jsou Češi poměrně konzervativní, prim hraje stále bílá, kterou jako svou nejoblíbenější barvu označilo ve výzkumu NMS Market Research celých 57 % respondentů. Díky ní místnosti působí čistě a svěže. Je základní barvou skandinávského stylu, který je pro svou jednoduchost v posledních letech velmi populární po celém světě. Bílou volí i spousta designérů, kteří ji často kombinují se dřevem,“ komentuje výsledky Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.

Další dvě pomyslné příčky vítězů obsadily žlutá (24 %) a zelená (22 %). Světle žlutý odstín na zdech místnost krásně prozáří a dodá pocit tepla a útulnosti, sytě kanárková zase rozveselí i ten nejšedivější severně orientovaný pokoj. Zelená naopak vnáší do pokoje svěžest a podle mnoha odborníků má uklidňující efekt. Zelenou barvu lze do domácnosti kromě výmalby či doplňků zakomponovat také pomocí rostlin. Ostatně vytváření malých soukromých domácích „džunglí“ je také jedním z velmi populárních trendů současnosti.

Hnědé tóny v interiéru preferuje 18 % lidí. Hnědá je barvou přírody, barvou dřeva, kůže, kožešin – a proto nejlépe vypadá právě na nábytku a doplňcích z těchto materiálů. Skvěle se kombinuje s bílou či krémovou, zajímavé kontrasty ale vytváří například také s modrou, která se v žebříčku oblíbenosti umístila hned na dalším místě a kterou jako svou oblíbenou uvedlo 15 % dotázaných. Obdobné popularitě se těší i šedá (14 %). „Šedé barvy se lidé trochu bojí, přijde jim nudná a unylá. Pokud ale vyberete vhodný odstín, udělá vám větší službu než klasická bílá, se kterou mohou některé výraznější barvy vytvářet až moc ostrý kontrast,“ komentuje Molnárová.

Ve výrazných barvách si libuje zhruba každý desátý Čech. 11 % respondentů jako svou oblíbenou označilo fialovou. Právě fialová, konkrétně její mystický odstín Ultra Violet, byla vyhlášena barvou roku 2018. Červené pak fandí 10 % Čechů. V obou případech se jedná o barvy, se kterými je potřeba v prostoru nakládat velmi opatrně. „Zdi vymalované sytými odstíny mohou vypadat velmi efektně, po nějaké době ale začnou působit rušivým dojmem. Tmavá výmalba navíc pokoj opticky zmenší, což většinou není žádoucí. Lepší je proto výrazné barvy použít spíše v menším množství, například na doplňcích. Vhodným kompromisem může být také použití oblíbené barvy jen na jednu stěnu,“ uzavírá Molnárová.

O Raiffeisen stavební spořitelně

Raiffeisen stavební spořitelna poskytuje v České republice stavební spoření a výhodné úvěry na rekonstrukce, modernizace i pořízení bydlení. Na český trh vstoupila v roce 1993 jako první stavební spořitelna, ještě pod jménem AR stavební spořitelna a.s. Je součástí Raiffeisen, největší soukromé finanční skupiny působící na rakouském trhu, jejíž tradice sahá až do roku 1862.

Provozuje širokou síť poradenských míst na území celé České republiky a je spolehlivým partnerem pro řešení nejen bytových potřeb. Její finanční poradci klientům poskytují komplexní finanční poradenství v otázkách bydlení, zajištění života, majetku, rodiny i zabezpečení na stáří.

(tz)

Slovo ke dni

  • Rozmýšlíme se, mlžíme, ztrácíme důvěru

    Rozmýšlení se stalo módou. Spousty lidí místo toho, aby daly najevo, že chtějí to nebo nechtějí ono, raději řeknou, že si to rozmyslí. A když nastane čas, že by měli být už rozmyšleni, vymluví se, a sdělí, že je to těžké, ať jim dáme ještě pár dní, měsíců či neznámo jakou dobu. Domnívají se, že téma upadne v zapomnění, že vyšumí a že s ním nebudou mít tedy práci. Je to rozšířený styl komunikace, který však nikam nevede. Otázkou je, zda vést má nebo skutečně směřovat nikam.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2020

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtoczupv logo 56

Duševní vlastnictví

Vladimír Mařík kopie

Motivovaní lidé neznají překážek 3. červenec 2020

Český respirátor získal evropskou certifikaci Zdá se to až neuvěřitelné. Je to ale skutečnost. Znova se potvrdilo, jak velký je potenciál lidí, co všechno dokážou a jak významně mohou zasáhnout do dějin technologií nebo třeba organizace práce. Několik desítek českých firem za podpory Ministerstva průmyslu a obchodu se během pandemie koronaviru spojilo, vyvinulo a začalo sériově vyrábět masku RP95-M. Respirátor, který poskytuje nejvyšší míru ochrany, navrhli na CIIRC ČVUT pro 3D tisk. Data pro výrobu si lze stáhnout zdarma s volnou licencí, maska je tak dostupná už ve více než třiceti zemích světa. Ve fyzické podobě se tento český ochranný prostředek nyní může rozšířit ještě víc, nově má totiž evropskou certifikaci.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma 30 let Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3 

INZERCE