INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem

CzechOrganisationSizeGraphQ319 CZ kopieSpolečnost ManpowerGroup Česká republika dnes zveřejnila výsledky průzkumu „ManpowerGroup Index trhu práce“ pro třetí čtvrtletí roku 2019.

V rámci průzkumu ManpowerGroup Index trhu práce pro třetí čtvrtletí 2019 byla všem účastníkům vybraného reprezentativního vzorku 750 zaměstnavatelů v ČR položena otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti v následujícím čtvrtletí do konce září 2019 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?“

ManpowerGroup má pro Českou republiku k dispozici i sezonně očištěná data SAD (jelikož průzkum v ČR se provádí již více než pět let), která eliminují dopad sezonních výkyvů v datech týkajících se náborových aktivit. Tisková zpráva uvádí všechna data sezonně neočištěná.

Zaměstnavatelé v České republice hlásí pro třetí čtvrtletí 2019 pozitivní náborové plány. 5 % zaměstnavatelů očekává nárůst počtu pracovních sil, 0 % předpovídá snížení počtu pracovních sil a 94 % zaměstnavatelů nepředpokládají žádné změny. Na základě těchto údajů vykazuje Čistý index trhu práce pro Českou republiku pro třetí čtvrtletí 2019 hodnotu +5 %.

„3. kvartál roku bývá podle našeho průzkumu nejoptimističtějším obdobím na trhu, což se následně projeví v nejnižší míře nezaměstnanosti v září, říjnu a listopadu. 35 % velkých firem plánuje zvyšovat počty zaměstnanců a nadále tedy vznikají nová pracovní místa, a to i v regionech které dříve trpěly nedostatkem pracovních příležitostí. Více dostupných alternativ pro uchazeče o zaměstnání má dopad na rostoucí fluktuaci zaměstnanců, která se od konce krize více než zdvojnásobila, a na tlak na růst mezd. To ale neznamená, že všichni mohou mít práci snů. Roste nesoulad mezi představami zaměstnanců a zaměstnavatelů, a tak najít uchazeče o těžkou práci ve výrobě, skladech a stavebnictví, kde je nyní největší poptávka, je někdy náročnější než najít kvalifikované zaměstnance,“ řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup Česká a Slovenská republika.

Porovnání organizací podle velikosti

Zaměstnavatelé ve všech čtyřech kategoriích podle velikosti podniku očekávají nárůst počtu pracovních sil. Zaměstnavatelé velkých společností hlásí velmi optimistické náborové plány s Čistým indexem trhu práce +30 % (35 % bude zvyšovat a 5 % snižovat počty). U středních podniků také převažuje optimismus s Čistým indexem trhu práce +14 %, kde 15 % bude nabírat a pouze 1 % propouštět. Jedná se ale o průměrnou hodnotu za posledních 5 let a od roku 2015 jsme se setkali s několika indexy kolem 25 %. Malé podniky hlásí Index +10 % a zaměstnavatelé v mikropodnicích +3 %. Zajímavé je, že žádná z firem v této kategorii neuvedla, že bude propouštět zaměstnance.

Porovnání dle odvětví

Zaměstnavatelé v 9 z 10 odvětví předpovídají pro nadcházející čtvrtletí zvyšování počtu pracovních sil, což se v historii 46 průzkumů v ČR stalo pouze 5krát. Všech 10 pozitivních nebylo ani jednou. Nejsilnější náborové plány mají zaměstnavatelé v odvětví Doprava, skladování a komunikace s Čistým indexem trhu práce +23 % a jedná se v tomto odvětví o rekord. Následuje odvětví Ubytování a stravování s Indexem +15 %, které má v tomto období vrchol sezóny. Dále je Stavebnictví s Indexem +9 %, kde se v posledních letech sezónní výkyvy vyrovnávají a menší propady v zimě znamenají menší nárůsty v létě. Stagnující náborové aktivity předpovídají zaměstnavatelé v odvětví Státní správa, zdravotnictví a kultura, kde je hodnota Indexu -1 %.

Regionální srovnání v rámci ČR

Zaměstnavatelé ve všech třech regionech očekávají v příštím čtvrtletí nárůst počtu pracovních sil. Nejsilnější náborové prostředí hlásí Praha s Čistým indexem trhu práce +6 %, následují Čechy s Indexem +5 %. Nejslabší trh práce hlásí Morava s Indexem +2 %. V porovnání s předchozím čtvrtletím zaměstnavatelé v Čechách hlásí zlepšení náborového prostředí o 4 procentní body a v Praze o 3 procentní body, avšak Index na Moravě oslabil o 5 procentních bodů. Tento region má největší sezónní výkyvy, nicméně právě 3. čtvrtletí bývá nejsilnější s indexem mezi 10 a 15 %. Z tohoto pohledu se jedná o velmi podprůměrný rok pro východ Česka.

Globální pohled

V porovnání s předchozím čtvrtletím náborové plány pro třetí čtvrtletí posílily v 18 ze 44 zemí a oblastí, oslabily v 18 a zůstaly beze změny v osmi. Ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku je náborové prostředí příznivější ve 12 zemích a oblastech, oslabilo ve 26 a zůstalo beze změny v šesti. Nejsilnější náborové prostředí z globálního hlediska hlásí Japonsko, Chorvatsko, Tchaj-wan, Spojené státy, Řecko a Slovinsko, zatímco nejslabší předpověď přichází z Maďarska, Argentiny, Itálie a Španělska.

Další výsledky průzkumu ManpowerGroup Index trhu práce budou zveřejněny 10. září 2019.
O průzkumu „ManpowerGroup Index trhu práce“

Průzkum ManpowerGroup Index trhu práce se provádí každé čtvrtletí za účelem sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Česká republika je jednou ze 44 zemí a oblastí, ve které průzkum probíhá. V rámci projektu ManpowerGroup Index trhu práce pro 3. kvartál roku 2019 byli osloveni zaměstnavatelé reprezentativního vzorku 750 zaměstnanců v České republice a byla jim položena stejná otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti ve třetím čtvrtletí 2019 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?“

Průzkum „ManpowerGroup Index trhu práce“ se provádí každé čtvrtletí za účelem sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí.
Průzkum probíhá již více než 55 let a za tuto dobu se stal jedním z nejdůvěryhodnějších průzkumů náborové aktivity na světě. ManpowerGroup Index trhu práce je založen na dotazování více než 59 000 zaměstnavatelů z veřejného i soukromého sektoru napříč 44 zeměmi a je považován za vysoce důvěryhodný ekonomický indikátor.

Průzkum ManpowerGroup Index trhu práce nyní probíhá v těchto 44 zemích a oblastech světa: Argentina, Austrálie, Belgie, Brazílie, Bulharsko, Česká republika, Čína, Finsko, Francie, Guatemala, Hongkong, Chorvatsko, Indie, Irsko, Itálie, Izrael, Japonsko, Jihoafrická republika, Kostarika, Kanada, Kolumbie, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Norsko, Panama, Peru, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Singapur, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Tchaj-wan, Turecko, USA a Velká Británie. Projekt odstartoval ve Spojených státech a Kanadě v roce 1962 a v roce 1966 se zapojila také Velká Británie. V roce 2002 se připojují Mexiko a Irsko, o rok později pak dalších 13 zemí. Nový Zéland se přidává v roce 2004, Čína, Indie, Švýcarsko a Tchaj wan v roce 2005 a Argentina, Peru, Kostarika a Jihoafrická republika v roce 2006. V roce 2008 se do projektu zapojují i Česká republika, Guatemala, Kolumbie, Polsko, Rumunsko a Řecko, v roce 2009 Maďarsko a Brazílie, v roce 2010 Panama, pro rok 2011 Bulharsko, Izrael, Slovensko, Slovinsko a Turecko, v roce 2012 Finsko, v roce 2016 Portugalsko a v roce 2018 Chorvatsko.

Více informací o průzkumu a detailní výsledky všech zemí najdete na stránkách www.manpowergroup.com v sekci Research Center nebo na www.manpowergroup.cz/pruzkumy/ 

O společnosti ManpowerGroup

Společnost ManpowerGroup™ (NYSE: MAN) je téměř 70 let světovým lídrem v poskytování inovativních služeb a řešení na míru, které pokrývají životní cyklus zaměstnance a pomáhají jejím klientům dosáhnout svých cílů a zvýšit svoji konkurenceschopnost. Skupina společností ManpowerGroup, fungující pod značkami Experis™, Manpower®, ManpowerGroup™ Solutions a Right Management®, pomáhá 400 000 klientům v 80 zemích a oblastech zlepšit výkonnost jejich pracovníků a více než 600 000 uchazečům zajistí odpovídající práci. ManpowerGroup byla v roce 2018 již podeváté jmenována jednou ze světových nejetičtějších společností, a posílila tím svoji pozici jako nejdůvěryhodnější společnost ve svém oboru.

Více informací o tom, jak vám ManpowerGroup může pomoci uspět, najdete na www.manpowergroup.com
ManpowerGroup v České republice
V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 12 000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2018, díky své síti 35 poboček, ManpowerGroup našel pro 1 200 klientů 24 000 nových zaměstnanců.

Více informací o společnosti ManpowerGroup naleznete na www.manpowergroup.cz 

(tz)

Slovo ke dni

  • Vesnice, jak ji možná neznáte

    Lidé na vsi jsou prý konzervativní, zaostalí a možná i hloupí. Ano, tak o nich často smýšlí zejména město. Avšak mýlí se, jak ukázal i čerstvý průzkum Asociace malých a střeních podniků a živnostníků ČR. Vyšlo jim, že zemědělci jsou v digitalizaci dál než průmysl. K čemu nejmodernější technologie využívají? Například satelitní navigaci k zjišťování dat o svých pozemcích a pěstovaných plodinách. Sbírají informace všude tam, kde potřebují znát přesnou situaci online. Není pro ně ani neznámý pojem internet zvířat, i na venkově se daří umělé inteligenci... V rostlinné i živočišné výrobě se už bez systémů tzv. přesného zemědělství neobejdou. A to se venkované musí vyrovnat s překážkami, které v městských aglomeracích nemají, kupříkladu se špatným pokrytím vysokorychlostními internetovými službami nebo s horším přístupem k investičním...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Srpen 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Patentová ochrana v zahraničí prostřednictvím Smlouvy o patentové spolupráci 19. červenec 2019

České podniky si stále častěji (nebo spíše – stále ještě nedostatečně) uvědomují, že ochrana průmyslového vlastnictví představuje jeden z nástrojů, jak úspěšně rozvíjet a inovovat výrobu a stát se úspěšným na globalizovaném trhu. Jednou z možností, jak ochránit nové technické řešení – vynález, je patentová ochrana. Pokud se pro ni přihlašovatel rozhodne, zpravidla nejprve žádá o národní patentovou ochranu. Ta však sama o sobě nestačí, neboť český patent platí jen v České republice a jinde v zahraničí toto patentované řešení může kdokoliv využívat a prodávat. Proto je vhodné získat patentovou ochranu i v zemích, kde je předpoklad, že chráněné řešení má tržní potenciál.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE