Vyspělé akciové trhy si stejně jako v předchozím měsíci připsaly mírné zisky. K jemnému ekonomickému oživení dochází po celém světě, i když investory svazovaly obavy z ukrajinské krize. Vzestup v poslední době zaznamenává i zboží dlouhodobé spotřeby. Právě v tomto segmentu lze najít vhodné příležitosti. Za pozornost stojí především ty oblasti, kde zatím nevidíme uspokojivou ziskovost.
Zájem Čechů o výjezdy do zahraničí byl v loňském roce pod tíhou dlouhotrvající recese a absence růstu mezd nejnižší od roku 2006. Češi loni uskutečnili necelých 4.2 milionů zahraničních cest, což bylo meziročně o 4% méně a v porovnání s rekordním rokem 2008 to znamenalo snížení dokonce o 16%.
Společnost DHL, přední světový poskytovatel logistických služeb, zveřejnila druhé vydání studie Logistics Trend Radar s rozšířeným obsahem a v nové podobě. Aktuální zpráva vychází z prvního vydání. Líčí nedávné vývojové trendy identifikované již v roce 2013 a doplňuje obrázek představením trendů nových. Zpráva odborníkům nastiňuje budoucí podobu logistiky a výzvy, které je čekají, ale ukazuje také vyvíjená řešení, například maloobchodní prodej několika kanály či prediktivní nakupování.
Jak využívají české firmy public relations? To byla hlavní otázka výzkumu realizovaného agenturou Focus Agency, s.r.o. Průzkum byl proveden metodou CAWI s předchozím telefonickým oslovením respondentů a zapojilo se do něj celkem 404 společností od malých a středních podniků až po ty s více než 3000 zaměstnanci. 63 % z nich mělo v loňském roce obrat nad miliardu korun.
Český spotřebitel v uplynulých dvou letech výrazně šlápl na brzdu. Nárůst nezaměstnanosti a dva roky poklesu reálné mzdy v řadě se odrazily v historicky nejvýraznějším propadu české spotřeby. Hlavním viníkem špatné nálady na českém pracovním trhu byl prudký propad domácích investic, a to v soukromém i veřejném sektoru.
Češi touží mít svůj vlastní byznys a být nezávislými. To ukázal průzkum společnosti Shoptet, ve kterém 85 % dotázaných odpovědělo, že o vlastním podnikání přemýšlí nebo jej již mají. Tento fakt dokazují i statistiky, kdy na 1000 obyvatel připadlo ke konci minulého roku 223 podnikatelů.
Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...