V roce 2016 bylo v České republice založeno celkem 28 837 nových firem. 14 procent z nich (4 038) v prvním roce své existence změnilo majitele. Ve většině případů se jednalo o ready-made společnosti, tedy firmy, které nikdy nepodnikaly a byly založeny za účelem následného prodeje. Informace vyplývají z databází a výpočtů poradenské společnosti Bisnode.
Téměř dvě třetiny rodičů v Česku si podle výzkumu agentury Data Collect přejí, aby se jejich dítě začalo učit cizí jazyk už před nástupem na základní školu. Největší zájem je přitom tradičně o angličtinu. Aby byla výuka efektivní, měl by ji podle odborníků ideálně zajišťovat rodilý mluvčí a měla by probíhat formou her, nepřímého učení a rozvíjení představivosti.
Černý pátek, i tak by se dal nazvat den, kdy v České republice konči svoji činnost většina podnikatelských subjektů. Naopak nejvhodnějším dnem pro založení firmy je středa. Pátek třináctého, celosvětově označovaný jako nešťastný, přitom neznamená pohromu a den, kdy firmy zavírají své brány. Analýzu mnohdy jepičích životu subjektů zveřejnila nejobsáhlejší on-line databáze českých firem Merk.cz.
Společnost Česká distribuční zpracovala analýzu, která ukazuje, jak se v nabídce a prezentaci zboží v letácích projevila nová pravidla o označování potravin českého původu. Při srovnání údajů z letáků publikovaných v prvních 10 týdnech roku 2016 a ve stejném období roku 2017 byl zaznamenán pokles zastoupení potravin označených logem evokujícím jejich český původ z 29 % na 14 %.
V České republice žije aktuálně 406 tisíc lidí starších 61 let, kteří mají oprávnění podnikat jako fyzické osoby. Jde o pětinu všech lidí v této věkové kategorii. V Praze má přitom oprávnění k podnikání jako fyzická osoba 30 % všech lidí ve věku 61 a více let a dokonce 43 % mužů v této věkové kategorii. Vyplývá to z analýzy, kterou provedla analytická společnost CRIF na základě dat portálu www.informaceofirmach.cz.
Český marketingový trh se nachází ve zvláštní až patové situaci. Jeho pravá podstata a význam zůstala mnoha firmám stále nebo ještě utajena. A tak není divu, že si pojem marketing získal v poslední době přezdívku „noční můra českých firem“. A nejen těch českých. Stává se neoblíbenou firemní dírou na peníze, místo toho, aby byl nedílnou součástí růstu, nalezení dalšího potenciálu a návratnosti investic.
Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....
Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.
Pokračování ...