INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 21. rokem
1_motocyklSpolečnosti Schneider Electric a Orange Country Choppers společně experimentálně vyvinuly a vyrobily první hybridní motocykl na světě s dvouválcovým motorem do V, známým pod označením V-Twin. Koncem března byl vystaven také v Praze.

Do jeho konstrukce byla zařazena řada progresivních prvků - od interaktivní dotykové přístrojové desky, přes biometrické startovací tlačítko (biometrické senzory na startéru určí zda na stroj usedá správná osoba) až po miniaturní kamery nahrazující zpětná zrcátka.

Společnosti Schneider Electric a OCC se tak zařadily mezi výrobce motorek či skútrů s alternativními pohonnými jednotkami, které kombinují elektromotor se spalovacím motorem. Cílem však nebyl sériově vyráběný stroj, ale především experimentální ověření různých konceptů, které by v budoucnu mohly posloužit k dalšímu vývoji v této oblasti.

„Hlavní směr naší pozornosti nyní především směřujeme k nabíjecím stanicím, v nichž vidíme významnou perspektivu, neboť jsou bezpečné, jednoduše použitelné, ekonomické a účinné. Jedná se o významný krok, který vychází ze stále se zvyšující zodpovědnosti k životnímu prostředí a k energetickým úsporám.„Nástupem elektrických pohonů získává využití obnovitelných energií v oblasti silniční dopravy na významu. Elektrická vozidla včetně motocyklů mají potenciál ke snížení jak emisí škodlivin, tak hluku, což je velkou výhodou především v městských oblastech. Díky využití obnovitelných zdrojů bude individuální mobilita nezávislá na zdrojích fosilních paliv a šetrná ke klimatu", uvádí v této souvislosti generální ředitel společnosti Schneider Electric ČR, Olaf Körner.

Motocykl díky spolupráci obou firem je schopen na jedno nabití včetně natankování ujet více, než kterýkoliv jiný motocykl vyrobený předtím známým americkým výrobcem exkluzivních motorek na zakázku Orange Country Choppers (OCC). Ujede celkem 644 kilometrů na jednu nádrž. Pro toto zadání spojily své síly týmy projektového manažera společnosti Schneider Electric Riche Weinera a týmu návrhářů OCC, vedenému hlavním inženýrem firmy Jimem Quinnem.

K výbavě hybridní motorky patří řada progresivních prvků, které dodaly jednotlivé dceřiné divize společnosti Schneider Electric Od zmíněné interaktivní dotykové přístrojové desky, která řidiči v reálném čase operativně poskytuje různé informace, přes biometrické startovací tlačítko, přední světla společnosti Juno Lightning Group, zpětné a přední kamery Pelco nahrazujících funkci zpětných zrcátek, speciální nabíjecí baterie, přepínače světelných obvodů Square D, nouzový bezpečnostní vypínač, mřížku NetShelter od APC by Schneider Electric či programovatelný logický automat (PLC) Twido Extreme. Ten je "mozkem" inteligentního dobíjení baterií. Plynule řídí spotřebu i ukládání energie (dobíjení) a podle aktuálně požadovaného režimu. Díky tomu dosahuje kombinovaný pohon (benzín – elektřina) úctyhodné energetické účinnosti.

Technické parametry:

Podle nově zveřejněných údajů činí špičkový výkon jednoho ze dvou elektrických motorů bez podpory spalovacím motorem 48 koňských sil. (Výkon o velikosti jedné koňské síly odpovídá 745,7 wattu, jedná se tedy v převodu podle jednotek SI o výkon 35,8 kilowattu). Spalovací motor přidává dalších 100 HP a pak motocykl disponuje celkovým výkonem přibližně 196 koňských sil (146 kilowattů). Výkon dvou elektrických motorů je naprosto dostačující k podpoře 1,8 litrového spalovacího motoru, který tak dosahuje spotřeby pouhých 3,1 litru na 100 kilometrů.

Provoz v těchto různých režimech umožňuje získat maximum z výkonu 1,8 litrového spalovacího motoru, který tak dosahuje spotřeby pouhých 3,1 l/100 kilometrů. Benzínový motor – obdobně jako v případě i jiných hybridů - pohání generátor, který dobíjí baterii, napájecí elektromotory. Přesněji řečeno, čistě benzinový motor může pohánět motorku a zároveň dobíjet baterie pro druhý, čistě elektrický pohon, (Twin elektrický motor).

Fotografie:

1 - Hybridní motocykl společností Schneider Electric a Orange Country Choppers. (Celkový pohled).

2 - Boční pohled na sérioparalelní usazení spalovacího motoru a připojeného elektrického motoru.

3 - Dotykový ovládací panel Magelis pro sledování aktuálního stavu. Včetně možnosti ovládání, přepínání mezi režimy serioparalelního zapojení motorů.

4 - Spínače od americké firmy Square D, která je součástí Schneider Electric. Slouží k ovládání LED nasvícení včetně předních halogenů.

5 - Záběr na umístění ovládání nasvícení, pod palivovou nádrží na liniemi výfukového potrubí spalovacího motoru.

6 - Výklopný kryt battery packu, průhled krytu zvýrazňuje perforovaný materiál APC, který se využívá pro odvětrávané rackové systémy datových center od APC by Schneider Electric.

Uvnitř bočního blatníku je vidět jeden ze dvou bateriových zásobníků.

7 - Pohled na zadní část blatníku motorky, na které je pod kulovým krytem umístěna kamera PELCO, jejíž pohled nahrazuje zpětná zrcátka.

8 - Zadní linie blatníku s pohledem na otevřené odvětrávané kryty baterií s vyčnívající kamerou PELCO na zadním blatníku nahrazující zpětná zrcátka.

9 - Detailní pohled na jeden ze dvou téměř 23 kg bateriových zásobníků.

10 - Další záběr na zadní sedadlovou část s vyklopeným krytem bateriového zásobníku.

11 - Boční pohled na kompozici elektromotoru a spalovacího motoru, usazených pod lemující křivkou palivové nádrže. Na fotografii je zachycen i brzdový pedál.

O společnosti Schneider Electric

Společnost Schneider Electric, světový expert na ovládání energie, patří k průkopníkům úsporných energetických řešení. Podniká ve více než 100 zemích. Nabízí integrovaná řešení napříč různými segmenty trhu. Zaujímá přední pozici v energetice a infrastruktuře, automatizovaných systémech pro průmysl a budovy a datových centrech. Silnou pozici má také v domovních elektroinstalacích.

Firma má více než 100 000 zaměstnanců. V roce 2010 dosáhla obratu 19,6 miliardy eur.

Více informací lze získat na www.schneider-electric.cz, www.schneider-electric.com

(tz)

Slovo ke dni

  • Představy a realita

    Inovují malé a střední firmy. V korporacích bývá silný byrokratický aparát, jenž se postará o to, aby dobré nápady nešly zavést do praxe, nebo se jejich implementace nekonečně táhla. Tvrdí to místopředseda představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Ing. Karel Dobeš, a má samozřejmě pravdu. A jak dodává jeho kolegyně Pavla Břečková, inovace je otázka přežití. Proto mohou menší podnikatelé konkurovat gigantům s obrovským kapitálem a dlouhou tradicí. Je zajímavé, že z nedávného průzkumu vyšlo zjištění, podle něhož 44 procent dotázaných nikdy nevyužije v podnikání robotizaci a digitalizaci. Ovšem v praxi se ukazuje, že nějakou formu digitálních technologií už uplatňují téměř všichni. Někdy, zdá se, sama realita překonává naše představy.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2019

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Duševní vlastnictví

upv logo

Visegrádský patentový institut a Smlouva o patentové spolupráci 28. srpen 2019

Jak získat patentovou ochranu v zahraničí za využití řízení podle mezinárodní Smlouvy o patentové spolupráci bylo naznačeno v článku, který byl na tomto místě uveřejněn minulý měsíc. Zdůrazněnými výhodami popsaného systému bylo zejména získání času na přípravu a rozhodování, zda, a ve kterých státech, usilovat na základě jediné podané patentové přihlášky o patentovou ochranu. 

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300 cps vetsi 300AVLOGOM3

INZERCE