INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 23. rokem
V roce 2010 došlo na trzích ke zvýšení poptávky v segmentu středních a velkých lehkých užitkových vozů. Divize Mercedes-Benz Vans (dodávkové vozy) navýšila celosvětový prodej o 35% na celkových 224 200 vozidel, dosáhla obratu 7,812 miliardy eur a úspěšně obhájila své vedoucí postavení na trhu. Provozní zisk dosáhl částky 451 milion eur (v předešlém roce to bylo 26 milionů eur). Poptávka se zvýšila v Evropě o téměř 9% a nejvýrazněji v Latinské Americe o více než 41%.

Volker Mornhinweg, vedoucí divize Mercedes-Benz Vans, komentuje současný vývoj: „Divize Mercedes-Benz Vans dosáhla v účetním roce 2010 vynikajících výsledků. Se ziskovostí 5,8% stanovujeme nové měřítko v segmentu lehkých užitkových vozidel. Chceme být v rámci koncernu Daimler motorem globálního růstu. Proto důsledně realizujeme celosvětovou růstovou strategii podle motta: Mercedes-Benz Vans goes global!"

Strategický cíl divize je proniknout z Evropy do celého světa. V Číně je Mercedes-Benz Vans dosud jediným výrobcem lehkých užitkových vozů s vlastní výrobou. Kromě již úspěšných dodávek Vito a Viano se tam budou vyrábět také vozy Sprinter. Prodejní síť v Číně nyní čítá přibližně 35 prodejních míst. Mercedes-Benz učinil také první krok k proniknutí na ruský trh lehkých užitkových vozů. Daimler podepsal v prosinci 2010 s ruským výrobcem automobilů GAZ memorandum o shodě, které deklaruje cíl spustit zakázkovou výrobu lehkých užitkových vozů Mercedes-Benz v závodě GAZ.

V dubnu 2010 se společnosti Daimler a Renault-Nissan dohodly na spolupráci a společně nově vyvíjený lehký městský dodávkový vůz doplní produktovou paletu divize v segmentu malých dodávkových vozů. První vozidla mají být dodána zákazníkům již v roce 2012.

Nové investice do produktů a inovací

V uplynulém roce byly uvedeny na trh nové vozy Vito a Viano. Do dalšího vývoje obou modelových řad investovala divize v uplynulých čtyřech letech více než 250 milionů eur. Od začátku dubna 2011 usiluje o přízeň zákazníků nové Viano „Avantgarde Edition 125". Velkoprostorový osobní vůz byl uveden na trh u příležitosti 125. narozenin automobilu.

Všechny lehké užitkové vozy Mercedes-Benz jsou vybaveny technologií BlueEFFICIENCY. Mercedes-Benz Vans uvedla jako vůbec první na trh sériově vyráběný dodávkový vůz s plně elektrickým pohonem s označením Vito E-CELL, a získala tak vedoucí postavení v oblasti „zelené mobility". Od roku 2011 bude zákazníkům dodáno celkem 2 000 těchto vozidel.

A jaký je krátkodobý cíl pro rok 2011? „Letos chceme s divizí Mercedes-Benz Vans dosáhnout v celosvětovém měřítku dvouciferného nárůstu prodeje. Základ k tomu již máme: naše skvělé produkty a správnou strategii. V roce 2013 hodlá divize zvýšit svůj prodej na 325 000 jednotek," dodává Volker Mornhinweg.

(tz)

Slovo ke dni

  • Smrt ze zoufalství

    Ztratili práci, smysl života, začali pít nebo nadměrně brát antidepresiva a předčasně zemřeli. V USA dospěli vědci k závažnému poznání. V posledních dekádách čekala předčasná smrt na 600 tisíc lidí, uvádějí zprávy na Seznam.cz. Týká se bílých Američanů bez vysokoškolského vzdělání, kteří nenašli odpovídající uplatnění na pracovním trhu. Byli z něj vytlačeni roboty, umělou inteligencí, digitálními technologiemi. A nebo se jejich pracovní pozice odstěhovaly do regionů s nízkými mzdovými náklady. Nám Čechům zatím toto nebezpečí nehrozí. Domácí ekonomika stále poptává mnoho talentů, a to z řad především technických profesí. Uplatnění v České republice najde každý, kdo chce a má potřebné kvalifikační schopnosti. Nezaměstnanost se u nás dlouhodobě pohybuje na velmi nízkých hodnotách. Věřím, že s vyspělými technologiemi z USA si nedovezeme i...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červen 2022

Partneři

Hlavní partner:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

oslavy 2022 razitko modre 2 copy eon eg logo short  
         

Partneři:

logo-grada3   ca2 logo-dtocz upv logo 56 dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

judr karabec ip mediace

Proč si strany v IP mediaci naslouchají 15. červen 2022

V minulém příspěvku jsme se seznámili s druhou fází mediace, ve které IP mediátor aktivně naslouchá stranám. V rámci této fáze mediace je cílem IP mediátora zjistit skutečné potřeby a zájmy stran konfliktu.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300AVLOGOM3