INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

V roce 2012 u nás došlo k mírnému meziročnímu nárůstu cen ojetých vozidel, ne však vozů Škoda, jejichž ceny naopak v průměru poklesly. Vyplývá to z analýzy české pobočky společnosti LeasePlan, která je největším poskytovatelem operativního leasingu automobilů. V České republice má ve flotile více než 17 tisíc vozů a v loňském roce prodala na tuzemském trhu ojetin přibližně 4 tisíce aut starých dva až pět let, která zákazníci vrátili po skončení leasingu.

Ceny vozidel starších 42 měsíců podle analýzy v podstatě stagnovaly – během roku vzrostly přibližně o 1 %. Oproti tomu ceny vozů mladších 42 měsíců narostly o více než 5 %. „Potvrzuje to dlouhodobý trend zvyšujícího se zájmu o velmi zachovalá mladší ojetá vozidla. Za taková jsou zákazníci ochotni zaplatit více,“ řekl autor analýzy Daniel Prostějovský.

Celkový růst zůstatkových cen táhly zahraniční značky. Z vozů Škoda zaznamenala mírné navýšení odcházející generace octavie, ovšem pouze v kategorii do 42 měsíců. Starší vozy naopak postihl pokles, takže celkově zůstala úroveň zůstatkových cen Škody Octavia stejná jako v roce 2011. Hůře se vedlo ostatním mladoboleslavským modelům: průměrná zůstatková cena superbu poklesla o více než 7 % a fabie o více než 5 %. „Fabie táhnou dolů především dieselové varianty, které měly vyšší pořizovací cenu, ale na trhu ojetin se prodávají prakticky za stejnou sumu jako benzinové verze,“ vysvětlil Daniel Prostějovský.

Z nejčastěji poptávaných zahraničních ojetin se nejvíce dařilo Volkswagenu Passat, jehož průměrná zůstatková cena vzrostla o 5 %. „Je ale pravda, že Volkswagen Passat se v předchozím období propadl, takže nárůst vidíme spíše jako návrat do původních pozic,“ upozorňuje Daniel Prostějovský. Polepšil si také Opel Astra, a to o necelá 2 %. Nejprudší pokles mezi zahraničními vozy zaznamenala odcházející generace Fordu Mondeo a také Ford Focus, ten však pouze ve skupině aut starých méně než 42 měsíců. Starší focusy se loni držely na stejných cenách jako v roce 2011.

„V posledních letech je patrné postupné smazávání rozdílu mezi prodejností tuzemské značky a zahraničních značek. Domácí vozidla přitom na trhu ojetin vždy dominovala. Jednoznačně lepší zůstatková cena škodovek je však už minulostí a navíc se stále přibližují procentní hodnoty vztažené k ceníkové ceně. Tento trend očekáváme i do budoucna. V letošním roce předpokládáme stabilní situaci. S příchodem nové generace octavie a jejím postupným vstupem na trh ojetin dojde, tak jako před lety, ke zrychlenému propadu ceny odchozí generace. Ani fabii nečeká růst. Současná generace totiž bude mít nového nástupce už v příštím roce. Ve firemních flotilách jsou navíc velmi silně zastoupeny naftové varianty. Lidé poučení servisní náročností starších dieselů s technologií PD nebo Common Rail dávají v kategorii malých vozů přednost benzinovým verzím. Oživení by mohlo nastat u fabií vybavených čtyřválcovou variantou naftového motoru, neboť kultivovanost chodu je u ní přece jen na vyšší úrovni. Škodu Rapid čeká z pohledu zůstatkových cen teprve křest ohněm. O její prodejnosti na trhu nových vozidel definitivně rozhodne až uvedení karosářské verze kombi. Právě podle zájmu o ni budeme moci odhadnout budoucí vývoj ceny rapidů na trhu ojetin,“ prognózuje Daniel Prostějovský ze společnosti LeasePlan Česká republika.

(tz)

 

 

 

 

           

 

 

 

 

 

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3