INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Výsledky exkluzivního průzkumu DIRECT Pojišťovny ukazují, že tuzemské autoškoly řidičům poskytují dobré základy pro zvládnutí základů řízení, ale nenaučí je čelit složitějším situacím. Pouze 17 % oslovených si myslí, že absolvent autoškoly dokáže zvládnout vozidlo v případě smyku, mokré vozovky či náledí. Naopak pozitivně respondenti hodnotí výuku teorie (84 %) a výuku ovládání vozu při rozjíždění, řazení či parkování (72 %). Čtyři z 10 řidičů se v průzkumu přiznávají, že si po úspěšném získání řidičského průkazu nikdy nezopakovaly pravidla silničního provozu.

„Průzkum DIRECT Pojišťovny ukázal, že 39 % řidičů považuje zopakování pravidel silničního provozu za ztrátu času. Dodržování pravidel přitom dělá tuzemským řidičům problémy a k jejich občasnému porušování se přiznává 73 % z nich," řekl Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny.

O něco zodpovědnější jsou, co se týká opakování pravidel silničního provozu, muži než ženy. Zatímco si po úspěšném absolvování autoškoly nikdy pravidla nezopakuje 29 % řidičů mužů, v případě řidiček je to 47 % oslovených. Nejjistěji se cítí řidiči ve věku 20 až 29 let, pouze 43 % z nich si někdy zopakovalo teorii správné jízdy.

V autoškolách chybí více praxe

Respondenti průzkumu DIRECT Pojišťovny také vystavili pomyslné vysvědčení českým autoškolám. V rámci hodnocení 84 % řidičů za dostatečné označuje výuku teorie a 72 % je spokojeno s nácvikem ovládání vozidla (parkování, řazení, rozjezd do kopce apod.). Šest z 10 oslovených pozitivně hodnotí počet zkušebních jízd.

Nejméně času je pak v autoškolách věnováno nácviku zvládání rizikových situací, jako je jízda na mokré či zledovatělé vozovce, nebo zvládnutí vozidla při smyku. „Řidiči sice z autoškol odcházejí s bohatými teoretickými znalostmi, ale adekvátnímu rozhodování v krizové situaci je naučí až každodenní zkušenosti z provozu. Jen každý druhý řidič si myslí, že je na tyto situace připraven již z autoškoly," uvedl Ján Čarný, generální ředitel DIRECT Pojišťovny.

DIRECT Pojišťovna pro zodpovědné řidiče

Podpora bezpečnosti silničního provozu a zodpovědného řízení je jednou z priorit DIRECT Pojišťovny. V rámci realizovaných aktivit má pojišťovna na svých internetových stránkách speciální záložku Zodpovědný řidič. Motoristé zde najdou užitečné a praktické rady, zásady bezpečné jízdy v podobě desatera, statistiky nehodovosti a odkazy na další instituce, které se tématem zodpovědného řízení zabývají. Novou sekci zodpovědného řízení najdou zájemci na www.direct.cz/zodpovedny-ridic.

Všechny řidiče, kteří jezdí bez nehod, DIRECT Pojišťovna odměňuje výhodnější cenou a dalšími benefity. Aktuálně jde o pojištění čelního skla zdarma při uzavření pojistky do 31. července 2011.

Průzkum DIRECT Pojišťovny proběhl na vzorku 1000 řidičů z celé České republiky. Průzkum pro DIRECT Pojišťovnu provedla společnost TNS AISA.

(tz)

Slovo ke dni

  • O zdravém stravování

    Na tohle téma se vedou spory. Jedni tvrdí, že maso do našeho jídelníčku nebude smět, druzí by je za taková tvrzení nejraději uškrtili. První to zdůvodňují tím, že naše planeta skomírá a z jisté části za to můžeme my, lidi masožravci, a nabádají nás k tomu, abychom se v jídle umírnili a více využívali na talíři zeleninu a ovoce. Což o to, to je určitě správná a potřebná cesta, zvýšit podíl kedlubů, mrkve, salátu nebo brokolice v našem žaludku. Zemědělci ale zase tvrdí, že bez hnoje, tedy chlévské mrvy, za chvíli budou pole neúrodná, že zkrátka hovězí dobytek, čuníky, ovce lidstvo potřebuje, aby bylo z čeho posléze produkovat obilí, řepu, brambory, okurky, rajčata. Protože řádně vyhnojené pole, tedy organicky, ničím nenahradíš. A že hydroponie lidstvo nezachrání. Myslím, že všichni máme kousek pravdy. A fakta, která k něčemu vedou, nejsou ani...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy logo-kzps acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3 

INZERCE