CNG dokáže výrazně snížit emise dvou složek s nejhorším dopadem na lidské zdraví a životní prostředí, které produkují automobily. Český plynárenský svaz dnes novinářům představil dvě nové nezávislé studie, jež potvrzují pozitivní vliv CNG na snižování emisí oxidů dusíku (NOX) a oxidu uhličitého (CO2). Asi nejzajímavějším výsledkem analýzy zpracované českými univerzitami je možnost snížení emisí NOX o více než 90 % při provozu na CNG ve srovnání naftovými automobily. Mezinárodní vědecký tým zase upozornil na fakt, že ve srovnání s benzínovými motory vzniká spalováním CNG o téměř čtvrtinu méně CO2. Obě studie prokázaly, že i ty nejmodernější motory spalující benzin a naftu se emisím CNG přiblíží vždy pouze v jedné z měřených kategorií.
Společnost Bonett pokračuje v dalším posilování sítě vlastních plnicích stanic CNG. V následujících týdnech otevře další nové stanice, čímž svou síť rozšíří na více než tři desítky. Je to největší síť v rámci České republiky, žádný jiný provozovatel se nemůže pochlubit takovým počtem. „Červen a červenec pro nás bude opravdu rekordní, tolik plnicích stanic během tak krátké doby jsme nikdy neotvírali,“ přiznává Václav Holovčák, místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment. Bonett chce i nadále upevňovat pozici největšího prodejce zemního plynu pro dopravu a provozovatele největší sítě CNG stanic v České republice.
V minulém měsíci šla ručička barometru ukazující počet nabízených ojetých automobilů prudce dolů. Měsíc květen ji však velmi rychle vystřelil do vysokých hodnot. Zatímco v dubnu bylo inzerováno 76 000 automobilů, v květnu se na trhu s ojetinami objevilo až 84 000 vozů. Vyplynulo to z pravidelné analýzy společnosti AAA AUTO, která trh s ojetými automobily kontinuálně sleduje a provádí jeho hodnocení.
Legislativní vývoj na trhu s ojetými automobily za uplynulých 25 let zaznamenal mnoho změn. Od zavedení a pozdějšího zrušení zákazu dovozu starých aut, přes problematiku stáčení tachometrů až po právě aktuální novelu zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, která vejde v platnost již zítra, 1. června. Měla by usnadnit motoristům zejména registraci vozidel, která bude možná na kterémkoliv registru, ale také přinutit řidiče, aby registrační proces vždy řádně dokončili. AAA AUTO k této změně sestavila přehled zásadních legislativních úprav za uplynulých 25 let a zaměřilo se i na blízkou budoucnost. V plánu jsou totiž další změny regulace trhu ojetin.
„Pro každého se s narozením dítěte změní život od základů, a pak i ti nejotrlejší začnou více než na image dbát na bezpečí a praktičnost, obzvláště pak pokud jde o automobily. Proto i u nás prodeje rodinných vozů stabilně rostou, letos oproti loňsku již o téměř pět procent.
V letech 2012 – 2016 se vyšplhal zájem o ojeté vozy s hybridním pohonem na dvanáctinásobek. Tři čtvrtiny vozů prodaných v roce 2016 nejsou starší než 3 roky, polovinu ojetin tvořily auta s karoserií hatchback. Nejoblíbenější značkou se vloni stala jednoznačně Toyota, nejvyhledávanějším modelem pak Yaris. Vyplynulo to z analýzy společnosti AAA AUTO International.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...