INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Direct_pojistovna_logoVzhledem k ohlasům, které vyvolala anketa* DIRECT Pojišťovny na téma alkoholu a lyžování, pokračovala pojišťovna ve zkoumání dalších podrobností. Zjistila nejen to, že 8 z 10 Čechů se na lyžích „posilňují" alkoholem, ale celá třetina z nich zároveň přiznává, že je to stejný prohřešek, jako řídit auto pod vlivem alkoholu. Alkohol na horách má zároveň podle každého třetího respondenta ankety DIRECT Pojišťovny negativní vliv na lyžařské schopnosti. Není divu, že se pak více než polovina lyžařů či snowboardistů opilých sjezdařů obává.

„Vliv alkoholu na sjezdovkách se u nás stále podceňuje. Zejména delší reakční časy představují zvýšené riziko kolize podobně jako při řízení vozidla. To si uvědomuje 93 % lyžařů, kteří se na horách alkoholu vyhýbají. Zarážející ovšem je, že toto srovnání chápe také třetina sjezdařů a snowboardistů, které to přesto od alkoholu na sjezdovce neodradí," řekla Kateřina Krásová, tisková mluvčí DIRECT Pojišťovny.

Také v hodnocení vlivu alkoholu na sportovní výkon se liší vyjádření těch, kteří jej při lyžování pijí, a ostatních, kteří si lihoviny dokáží odříci. Podle 80 % abstinentů má alkohol v krvi sjezdaře negativní vliv na jeho jízdní schopnosti, zatímco mezi „pijáky" to tak vidí jen každý pátý. Čtvrtina z nich místo toho dokonce tvrdí, že je alkohol ovlivňuje pozitivně, a 17 % věří, že má na ně jen velmi malý nebo žádný vliv, protože je zima. Ostatní (34 %) mu přikládají stejné účinky, jako ve městě. „Při vysokých rychlostech na svazích, které nezřídka dosahují až 50 km/h, můžeme prodlouženým reakcím a horší rovnováze těžko přikládat jiný než nepříznivý význam," dodala Kateřina Krásová.

Obavu ze střetu s opilým lyžařem potvrdila v anketě DIRECT Pojišťovny celkově více než polovina (52 %) milovníků sjezdování. Nebezpečí si přitom uvědomují spíše ti, kteří se alkoholu při lyžování vyhýbají (92 % z nich se obává kolize). Ovšem i sjezdaři, kteří sami během dne popíjejí, se ostatních podnapilých bojí ve 43 % případů. Kromě helmy navíc lyžaře nic nechrání, tudíž je obava ze srážky s vážnými následky rozhodně na místě.

Pojištění přeje střízlivým

Odměnou pro střízlivé lyžaře je ovšem nejen lepší výkon na sjezdovce, ale také jistota pojistného plnění, když už se jim něco stane. DIRECT Pojišťovna milovníkům zimních sportů nabízí cestovní pojištění s léčebnými výlohami až do výše tří milionů korun a náklady na záchrannou a pátrací činnost Horské služby v ceně. Samozřejmostí cestovního pojištění DIRECT Pojišťovny jsou asistenční služby. Součástí vybraných balíčků je také pojištění úrazu či odpovědnosti za škodu.

Bližší informace o pojištění od DIRECT Pojišťovny naleznou zájemci na stránkách www.direct.cz. Další doporučení, jak se správně chovat na sjezdovkách, najdou lyžaři i snowboardisté v brožuře Bezpečně na lyže (Průvodce pojištěním pro vaši zimní dovolenou) na stránkách České asociace pojišťoven www.cap.cz.

Je podle Vás stejný prohřešek řídit auto pod vlivem alkoholu jako lyžovat pod vlivem alkoholu?

*Anketa DIRECT Pojišťovny proběhla v pražských ulicích v prosinci 2011 na vzorku 321 respondentů.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3