INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

ImageČeši a Slováci se novým technologiím přizpůsobují přibližně stejně. Rozdíl je však v tom, že do své peněženky v mobilu díky nim saháme dvakrát méně častěji než naši východní sousedé. Vyplývá to z analýzy interních dat digitální banky mBank zaměřených na službu Google Pay.

Právě mBank ji jako první banka na našem trhu integrovala do své mobilní aplikace. Klienti tak díky tomu mohou platit jednoduše a bezpečně pouze přiložením mobilu k platebnímu terminálu.
Zajímavé je sledovat, jakým tempem se Google Pay adaptuje v Čechách i na Slovensku. V průběhu prvních týdnů od uvedení služby na oba trhy si ji do svých smartphonů stáhl přibližně stejný poměr uživatelů aplikace mBank. Chování uživatelů nové služby v obou zemích se však výrazně liší. Zatímco v Čechách na jednu platební kartu přidanou do Google Pay připadá v průměru 6,36 transakcí, jeden Slovák realizoval během prvních dvou týdnů pouze 4,38 plateb.

Ještě větší rozdíl vidíme v objemu transakcí. Zatím, co 6 600 Čechů provedlo platby v objemu přibližně 19 925 000 KČ, o polovinu méně Slováků za stejné období zaplatilo 18 750 000 KČ. "Z těchto skutečností jasně vyplývá, že Češi využívají nové technologie častěji, a to především na nižší platby. Zatímco v Čechách se za dva týdny z jedné karty mobilem zaplatilo 2 275 KČ, na Slovensku to bylo v průměru až 5 550 KČ," upřesnil Kiac.

Do kapsy sahají hlouběji muži

V obou zemích utratily ženy z jedné karty zhruba stejně, a to přibližně 2 325 KČ. O mužích se to však říci nedá. Češi si více přitahují opasky, naopak Slováci sahají mnohem hlouběji do své kapsy. Během prvních dvou týdnů od uvedení na trh totiž vyždímali svou kartu v průměru o 2 750 KČ, zatímco průměrná výše transakce přes Google Pay u Slováků je více než dvojnásobná, a to 6 000 Kč. Nepoměr můžeme sledovat i mezi pohlavími navzájem. Na novou technologii totiž mnohem rychleji zareagovali muži. V obou zemích se jejich podíl ze všech uživatelů Google Pay blíží 90 %.

mBank mezi prvními

V Česku mBank představila ve své mobilní aplikaci novou funkci Google Pay již koncem roku 2017. Jde o plně integrovanou službu Google Pay, díky které mohou klienti pohodlně, rychle, a především bezpečně platit smartphonem s operačním systémem Android. Stačí ho jednoduše přiložit k bezkontaktnímu terminálu.

Jedinečnost integrované služby v mBank aplikaci tkví v tom, že klient si nemusí stahovat do svého smartphonu další aplikaci, do které by si přidal své platební či debetní karty. Vše pohodlně a pár kliknutími vyřeší přímo v aplikaci mBank. Pro klienty je k dispozici ke stažení aktualizace, po níž mohou své přidané karty využívat na bezkontaktní platby mobilem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3