INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

coinZisk téměř 410 tisíc korun za rok na jednoho zaměstnance vygeneruje firma, která podniká ve finančním zprostředkování. Z tohoto pohledu je tak finanční zprostředkování nejziskovějším oborem činnosti v České republice.

Přes stotisícovou hranici zisku na zaměstnance za rok se ještě dostanou společnosti, které podnikají v oblasti výroby a rozvodu elektřiny, plynu a tepla, ostatních finančních činností a výroby chemických látek. Takové závěry vyplývají ze studie poradenské společnosti Bisnode, která disponuje nejrozsáhlejší databází finančních výkazů v Čechách a na Slovensku.

Metodika: V analýze poradenská společnost Bisnode sledovala medián zisku sledovaných společností vztaženého na jednoho zaměstnance podle předmětu podnikání. Pro účely této analýzy bylo hodnoceno 61 oborů činnosti, ve kterých podniká alespoň 100 firem a jsou k dispozici finanční výkazy za rok 2016.

„Pokud bychom sledovaný vzorek firem rozšířili o další obory činnosti, ve kterých však podniká méně než 100 podnikatelských subjektů, vítězem by se stala výroba tabákových výrobků, kde se medián zisku na zaměstnance blíží hodnotě 1,4 milionu korun. Za výrobou tabáku následuje pojištění, zajištění a penzijní financování s 510 tisíci korunami a těžba ropy a zemního plynu s 438 tisíci korunami,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová s tím, že finanční zprostředkování by se tak odsunulo až na pomyslnou čtvrtou příčku.

„Mezi nejziskovějšími společnostmi v ČR podle mediánu zisku na zaměstnance jsou nejčastěji firmy, které podnikají v oborech s velkými bariérami vstupu do podnikání, jako například výroba elektřiny, chemických látek, telekomunikace nebo zdravotní péče a společnosti z finančního zprostředkování a ostatních finančních činností, které mají ve srovnání s jiným druhem podnikání nízké provozní náklady,“ dodala Petra Štěpánová z Bisnode.

(tz)

Ilustrační foto Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3