INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

dlPoslanecký návrh novely zákona o regulaci reklamy, který projednává vláda, není dle Hospodářské komory ničím jiným, než dalším populistickým zásahem do podnikatelské činnosti. Záměr může mít v konečném důsledku naprosto opačný efekt.

Pokud bude občanům odepřena možnost srovnání bankovních a nebankovních produktů na základě informací v mediálním prostoru, přijdou o současnou možnost se na trhu úvěrů a půjček snadno orientovat.

Současný poslanecký návrh navíc nevychází z jakékoliv analýzy současného trhu nebo výzkumu, který by negativní dopady reklamy na půjčky jakkoliv dokumentoval a dokládal. Oblast reklamy je navíc již v současné době regulována tak, aby nemohlo docházet ke klamavým praktikám, kdy na etickou nezávadnost reklamního obsahu dohlíží Rada pro reklamu.

Agentury ani samotné firmy navíc nemohou nést zodpovědnost za případné důsledky reklamních sdělení, pokud jejich účinek vychází z dobrovolné vůle každého občana. „Kdybychom přijali logiku tohoto návrhu, mohli bychom se v budoucnu dočkat zákazu reklam na automobily, protože v nich lidem prakticky denně hrozí smrtelné nebezpečí. Cesty, jak lidi ochránit před finančními problémy, vidím spíše v osvětě, než v další a další regulaci,“ řekl prezident Hospodářské komory ČR Vladimír Dlouhý.

Proti návrhu otevřeně vystoupila i Asociace komerčních agentur, začleněné společenstvo Hospodářské komory ČR. Dle názoru AKA by v případě přijetí návrhu mohl být v konečném důsledku poškozen i většinový, tedy nerizikový spotřebitel. „Zákazníci mají legitimní právo na informovanost o službách a produktech, které finanční trh nabízí. Navrhovaná úprava by jim tuto možnost odepřela a měla přímý vliv na omezení konkurenčního prostředí na tuzemském trhu. To by znamenalo spolu s vyššími cenami i vyšší riziko dluhové pasti,“ doplňuje předseda Asociace komunikačních agentur Marek Hlavica.

Ke snížení rizika pádu do dluhových pastí směřuje již novela zákona o spotřebitelském úvěru, která věřitelům ukládá přísně posuzovat schopnost dlužníka splácet. Zákon o reklamě pak striktně vylučuje klamavou reklamu bez ohledu na službu nebo zboží. Politici tak s další regulací přicházejí v době, kdy je riziko již legislativně ošetřeno, a chtějí vnést do podnikání další, na první pohled líbivé omezení.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Budeme moci zase stavět?

    Stavební právo v České republice je na straně těch, kteří nechtějí stavět. Komu může potenciálně vadit budoucí objekt, dokáže jakoukoli novou realizaci zpomalit, či dokonce úplně zastavit. Zejména infrastrukturní stavby mají tu smůlu, že vždy se střetávají se zájmy ohrožených druhů zvířat a rostlin, a jejich obhájci mají v podstatě u soudu právo veta. Proto můžeme považovat za malý zázrak, že i u nás přibývají další kilometry silnic, budovy a různé technologické objekty. Sice velmi pomalu, v méně než nutném rozsahu, ale přece. Situace by se však mohla zlepšit. Novela stavebního zákona, kterou připravuje MMR ČR, má po legislativní stránce přípravu staveb zjednodušit. Věřme, že pak zájmy lidí budou mít stejnou váhu jako právo syslů nebo konvalinek vegetovat kdekoli. A že rozumný kompromis se bude hledat snáz než dosud.

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Září 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

logo KOBTOSlogo 172

 

Partneři plus:

tsoft   EON EG 2017 107
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE