INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 20. rokem

nespolehlivíZájem o dětské smlouvy vzrostl o polovinuNespolehliví plátci DPH v ČR ubývají. Ke konci června jich poradenská společnost Bisnode ve svých databázích evidovala 9 721, což je nejméně za posledních dvanáct měsíců. Letos se jejich počet snížil téměř o 900.

Nespolehliví plátci přibývají jen mezi firmami, které vykazují tržby mezi deseti a šedesáti miliony korun za rok.

„Dlouhodobější statistiky naznačují, že počet subjektů, které nespolehlivě odvádí DPH dosáhl svého vrcholu, a začíná klesat. Důvodem je zřejmě příznivý vývoj tuzemské ekonomiky a fakt, že se firmy již přizpůsobily nově zavedeným pravidlům,“ říká analytička Bisnode Petra Štěpánová.

Nejvíc nespolehlivých plátců DPH je mezi společnostmi s ručením omezeným (7 896, tj. 81,2 procent z celkového počtu nespolehlivých plátců DPH) a živnostníky (1 161 tj. 11,9 procent). V obou případech se od začátku letošního roku jejich počet snížil. Mezi společnostmi s ručením omezeným, které jsou plátci DPH, je 3,7 procent nespolehlivých, zatímco v případě živnostníků to je půl procenta.

Nejpočetnější skupinu nespolehlivých plátců DPH tvoří subjekty s tržbami do 10 milionů korun. V průběhu prvních šesti měsíců tohoto roku právě v této kategorii ubylo nejvíce, přesně 727 nespolehlivých plátců DPH a aktuálně jich je 4 764. Druhý nejvyšší pokles, o 164 na 2 918, byl zaznamenán mezi subjekty, které dle klasifikace ČSÚ tržby neuvádí nebo nevykazují. Naopak mezi firmami, které vykazují roční tržby mezi deseti a šedesáti miliony korun, nespolehlivých plátců přibylo. Jejich počet se zvýšil o 43 na 1 632, což je historicky nejvyšší počet v této kategorii tržeb.

V první polovině letošního roku ve všech krajích, kromě Jihočeského, počet nespolehlivých plátců snižoval. K největšímu úbytku došlo Jihomoravském (-196), Středočeském (-134), Královéhradeckém (-130) a Olomouckém kraji (-128). V tradiční baště nespolehlivých plátců, hlavním městě Praze, jejich počet klesl o 40 na aktuálních 5 666 subjektů.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Výrobce nezůstane utajen

    Kdo nakupuje potraviny v nadnárodních obchodních řetezcích, dobře ví, že musí dobře vybírat, aby získal kvalitu za rozumnou cenu. Zatímco cenovka u nabízeného zboží bývá zpravidla na první pohled jasná, hodnota výrobku je skrytá. Hypermarkety sice tvrdí, že nic, co prodávají, není špatné, ale můžete se na jejich sliby opravdu spolehnout. Zákazník často věří určité značce, zemi původu, prověřenému dodavateli, ale na všech obalech takové označení nenajde. U tzv. privátních značek bývá uvedeno jen jméno obchodu, jenž si nechal zboží pro sebe vyrobit. Ministerstvo zemědělství chce tuto praxi změnit a připravuje zákon, podle něhož musí nést každá potravina i označení, kdo ji vyprodukoval. Proč ne, taková informace rozhodně má svou cenu pro toho, kdo chce např. nakoupit hezky česky. Dosud je totiž běžnou praxí, že stejnou privátní značku...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Říjen 2018

INZERCE

Partneři

Generální partner:

logo gc 2018

Vyšlo u nás

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 

 

Partneři plus:

logo KOBtsoft   EON EG 2017 107 icom
         

Partneři:

logo-grada3  ca2 logo-dtocz

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy svaz obchodu103 logo-kzps acto cma_web_iprosperita Sacm Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 cps vetsi 300

INZERCE