INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
PayPass_hodinkyJiž od roku 2008 je na Slovensku využívána unikátní technologie bezkontaktních plateb - MasterCard PayPass. Ta výrazně urychluje platby kartou. Celá platba trvá okamžik. Držitel karty vybavené technologií PayPass jednoduše přiblíží kartu ke čtečce, která je schopna si data přečíst bez dotyku. Díky této technologii je možné nakoupit bez potřeby zadání PINu nebo vkládání karty do čtecího zařízení.

MasterCard úspěšně rozvíjí PayPass na slovenském trhu již několik let a získané zkušenosti z podobného trhu jako je český umožní v brzké době rychlý nástup PayPass i v ČR. Na Slovensku bylo nejprve možné využít technologii MasterCard PayPass v tradičních platebních kartách. Od roku 2009 mohou klienti platit pomocí MasterCard PayPass i prostřednictvím speciálních hodinek. Inovativním platebním PayPass produktem, který se objevil na Slovensku v roce 2010, je tzv. dárková karta ve formě nálepky, která je nabitá na 25 EUR nebo 50 EUR. Tuto platební novinku mohou Slováci používat při platbách za produkty a služby u obchodníků akceptujících MasterCard PayPass po celém světě.

Počet obchodníků, kteří akceptují bezkontaktní technologii MasterCard PayPass, na Slovensku stále roste. Na slovenském trhu bylo nainstalováno již více než 2000 terminálů akceptujících tento typ plateb a PayPass svým klientům poskytují 4 slovenské banky (VOLKSBANK Slovensko, OTP Banka, VÚB, UniCredit Bank Slovensko). Společnost MasterCard je rovněž partnerem projektu Bratislavské městské karty. Díky spolupráci se společností MasterCard plní Bratislavská městská karta i funkce běžné platební karty včetně použití při mezinárodním platebním styku. Významný benefit této karty představuje také možnost využívání bezkontaktní technologie MasterCard PayPass, která je do této karty zabudována.

Technologie MasterCard PayPass v České republice

MasterCard je na zavedení technologie PayPass do České republiky zcela připraven. V současnosti koordinuje společnost MasterCard sérii projektů pro implementaci technologie PayPass v jednotlivých bankách v letech 2011 – 2012. Každá banka rozpracovává vlastní strategii následného zavádění technologie na český trh.

Banky, které plánují brzké zavedení technologie na trh, rozpracovávají plány rozmístění terminálů v českých obchodech. Společnost MasterCard tyto strategie podporuje tak, aby bylo rozmístění terminálů co nejefektivnější. „V první fázi se soustředíme především na místa, kde jsou již lidé zvyklí platit platebními kartami. Věříme, že v těchto místech si rychle osvojí i platby prostřednictvím technologie PayPass. Obchodníci, kteří by rádi akceptovali platby prostřednictvím této technologie, se mohou obracet na svoje banky, popř. přímo na MasterCard," řekl Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.

Bezkontaktní technologie MasterCard PayPass funguje v 36 zemích světa, ve kterých se může pomocí technologie PayPass zaplatit u 276 000 obchodníků. V oběhu je přes 88 miliónů platebních PayPass nosičů. V Evropě tuto bezkontaktní technologii představila společnost MasterCard jako první a nyní již funguje v řadě zemí, např. v Turecku, ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Švýcarsku, Itálii, Polsku a dalších zemích.

***

O společnosti MasterCard Europe

Společnost MasterCard Europe je subjekt odpovědný za řízení obchodní činnosti MasterCard Worldwide v Evropě. MasterCard Europe, se sídlem v belgickém Waterloo, spolupracuje s 51 evropskými zeměmi, které jsou administrativně rozděleny do tří zákaznických oblastí. Tyto oblasti zahrnují jednotný evropský platební prostor (SEPA), vyspělé trhy a rozvojové trhy Evropy, které sahají až k východním hranicím Ruska. Díky své síti místních zastoupení dokáže MasterCard Europe naplňovat rozličné potřeby zákazníků na nejrůznějších trzích po celé Evropě a umožňuje tak lidem obchodovat jejich vlastním způsobem a v jejich vlastním jazyce.

MasterCard přispívá k rozvoji globálního obchodování tím, že poskytuje životně důležité ekonomické spojení mezi finančními institucemi, podniky, držiteli karet a obchodníky na celém světě. Jakožto poskytovatel licencí, zpracovatel a poradce společnost MasterCard rozvíjí a uvádí na trh platební řešení, zpracovává každoročně více než 18 miliard plateb a poskytuje špičkové analytické a poradenské služby zákazníkům z řad finančních institucí a obchodníků. Prostřednictvím svého portfolia značek, mezi něž patří MasterCard®, Maestro® a Cirrus®, slouží MasterCard Worldwide spotřebitelům i podnikům ve více než 210 zemích a územích. Další informace naleznete na www.mastercardworldwide.com.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3