INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Firmy během hospodářské krize využívají stále více možnosti některé služby outsourcovat. Jedním z důvodů je tlak na snižování nákladů, které například outsourcing účetnictví a právních služeb významně redukuje. „Dle našich statistik sníží firmy své náklady outsourcováním služeb v průměru až o třetinu, navíc získají vysokou profesionalitu zpracování podkladů a důležité informace o vývoji firmy zůstávají bezpečně uložené," řekl Roman Heřmánek, Manažer Accounting&Payroll poradenské skupiny APOGEO.

Outsourcing služeb je dnes zcela standardní záležitost a v rámci pokračující hospodářské krize lze očekávat posílení tohoto trendu. „Poptávka po externí správě v oblasti účetnictví se meziročně zvyšuje, za posledních pět let v průměru o cca deset procent. Společnosti se potýkají s problémem neprofesionálně vedeného účetnictví a tyto problémy mohou mít vliv na celkový firemní rozvoj," doplnil manažer účetního oddělení Roman Heřmánek.

Výhody outsourcingu jsou jednoznačné: firmy mohou tímto způsobem snížit provozní náklady, a přitom často zvýšit kvalitu realizace důležitých vedlejších činností firmy. „Outsourcing ovšem nepřináší pouze úspory nákladů, ale i uvolnění vlastních zdrojů a přístup k novým technologiím, informacím a znalostem, které jsou obvykle spojeny s příchodem specializovaných dodavatelských firem," doplnil Roman Heřmánek. Základem outsourcingu je přenechat nevýdělečné činnosti ve firmě specializované externí společnosti a zaměřit se plně na hlavní činnosti podnikání – to platí také v oblasti účetnictví.

(tz)

Slovo ke dni

  • Doba byrokratická

    Prý umožňuje lepší fungování státu. V něčem možná ano. Rozhodně má aparát, který může zabezpečit lepší kontrolu. Ale umožňuje i snazší podnikání? Tady už je to na pováženou. Hlasy lidí z businessu zní unisono. Podnikatelské prostředí v České republice potřebuje výrazné zlepšení. A opravdu se nenechme ukolébat tím, že vloni vzniklo meziročně nejvíce firem od dob pandemie. Bohužel úřednický aparát neroste jen proto, aby byly úkoly státu zvládány rychleji a kvalitněji, ale protože těch úředních povinností přibývá i s ohledem na požadavky EU. A tak nevznikají nová a nová úřednická místa zdaleka jen na straně státu. Podniky si stále častěji musí najímat externí dodavatele, kteří by pro ně onu byrokratickou část businessu dokázali zpracovat na klíč. Případně staví vlastní oddělení, které musejí tuto agendu zvládnout. Administrativa tak...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3