INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Polymer Institut Brno (PIB), který patří do skupiny Unipetrol, má za sebou nejúspěšnější rok ve své historii, co se objemu produkce týče.  Tržby z výroby v roce 2012 dosáhly 165 milionů korun, což je 15,5 % meziroční nárůst. K lepším výsledkům přispělo zejména zprovoznění nové granulační linky na výrobu širokého spektra koncentrátů aditiv. Polymer Institut Brno nyní disponuje efektivnější výrobou, širším produktovým portfoliem a navýšením kapacity o zhruba 40 %.

„V loňském roce bylo vyrobeno 1150 tun koncentrátů, což je nejvíce v historii firmy,“ řekl Karel Šula, vedoucí odboru marketingu a obchodu Polymer Institutu Brno. „Také výroba barevných koncentrátů v posledních dvou letech zaznamenala významný růst díky průniku do sortimentu umělých trav. V loňském roce bylo jen pro tento účel vyrobeno 150 tun barevných koncentrátů a celkový  objem  výroby barevných koncentrátů dosáhl  375 tun,“ dodal Karel Šula.  

UV stabilizátory poskytují materiálům, jako jsou například folie, pásky, vlákna a další výrobky, ochranu proti ultrafialovému záření. Druhým nejvýznamnějším produktem jsou barevné koncentráty pro řadu polymerů jako jsou např. PP, PE, PC, ABS, San a další. Barevné koncentráty z produkce Polymer Institutu Brno jsou laděny na zakázku podle zákaznických vzorů, barevných stupnic Panthone a RAL, případně dle jiných požadavků zákazníka. Významnou součást produkce institutu pak tvoří také retardéry hoření (75 t/rok), které nacházejí své uplatnění převážně v elektrotechnickém průmyslu, a thermostabilizační koncentrát  Makrostab Thermo (86 t/rok).

Investice do nové granulační linky v loňském roce dosáhla hodnoty 12 milionů korun. Linka je tvořena dvoušnekovým extruderem s výkonem až 300 kg/h (záleží na typu zpracovávaného materiálu), má patery dávkovací váhy, je vybavena podvodní granulací a čerpadlem s kontinuální filtrací taveniny, což umožňuje vyrábět koncentráty pro náročnější aplikace, jako jsou vlákna nebo netkané textilie. Vyrobený granulát je dopravován podtlakovou pneumatickou dopravou do zásobníku produktu a dále pytlován na poloautomatické váze.

UNIPETROL, a.s., ovládá společnosti, které působí v petrochemickém průmyslu v České republice. V roce 2005 se stal Unipetrol součástí skupiny PKN Orlen, která je největším zpracovatelem ropy ve střední Evropě. Skupina Unipetrol se zaměřuje především na zpracování ropy, distribuci pohonných hmot a na petrochemickou výrobu.  Ve všech těchto oblastech patří k významným hráčům v České republice i na středoevropském trhu. Skupina Unipetrol je v České republice jedna z největších z hlediska obratu a zaměstnává téměř 4000 lidí.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3