INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnost Sporten a.s., největší český výrobce lyží, dodá letos na tuzemský trh až o 20 procent více vlastní produkce, než tomu bylo vloni. To je v příkrém rozporu s celosvětovými trendy, kde poptávka po lyžích neustále klesá. Celkový objem výroby se proto letos sníží na 100 tisíc párů lyží. Produkce tak bude v porovnání s loňskem o více než 20 procent menší.

Za domácím úspěchem zřejmě stojí již známá kvalita, dostupnost a vzrůstající důvěra tuzemských spotřebitelů v české výrobky. Největší zájem je u nás o běžky, jichž většina v bílé stopě je značky Sporten. Vloni dosáhla společnost obratu 187 miliónů a zisku necelých 10 miliónů korun. Vzhledem k nižší poptávce v zahraničí, kam jde přes 80 procent produkce, lze letos očekávat hospodářský výsledek okolo nuly.
Celosvětový pokles poptávky po lyžích je způsoben několika důvody. Nízkou kupní náladou lidí, menším počtem dní, kdy uživatelé lyžují, vysokou technologickou kvalitou lyží i jejich životností a rozmachem půjčoven. Dle průzkumu největších prodejců lyží jsou ve světě na svazích čtvery lyže z půjčovny na jedny vlastní.
I pro letošní sezónu připravil Sporten řadu novinek a nových designů, které se přizpůsobují potřebám aktivních sportovců i občas se pohybujícím laikům. Jejich přehled naleznete v příloze. Běžecké lyže Sporten lze zakoupit také v designovém setu s botami a holemi od českých výrobců Botas a Birki.
„Na našich lyžích závodí běžci i sdruženáři, skokani, sjezdaři, snowboardisté i freestylisté. Máme mnoho pozitivních ohlasů ze sportovního prostředí, které nám potvrzují srovnatelnost se špičkami v oboru“, zhodnotil Ján Hudák kvalitu produkce a dodal: „Také nám pomáhají hledat optimální řešení jejich sportovního nářadí, což umíme nabídnout kterémukoliv zákazníkovi“.
Většina produkce Sporten jde na export do lyžařsky vyspělého světa, zejména na evropský, americký a japonský trh. Lyže jsou vyráběny pro vlastníky takových značek, jako je například Alpina, Asnes, Decathlon, OneWay a Rossignol, snowboardy pod značkou Goodboards, freeski lyže pod značkou Mountainwave a nově dodává výrobky i do obchodů Sport 2000. Mezi letošní výrobní úspěchy lze jistě zařadit výrobu špičkových závodních lyží pro závodní program finské firmy Karhu nebo spolupráci s rakouským týmem dálkových běžců iX-mind. Zájem o produkci Sporten ve světě jednoznačně potvrzuje úctu ke kvalitě, znalostem a umu ve výrobě lyží.
Sporten a.s. již potřetí za sebou obdržela v rámci hodnocení CZECH TOP 100 RATING VYNIKAJÍCÍ SUPERIOR AA. Za produktivitu a efektivitu výroby získala za rok 2012 Certifikát efektivity Excellent. Je také držitelem mezinárodního TOP RATINGu od BISNODE pro rok
2013.

(tz)

Slovo ke dni

  • Obrat k přirozené stravě nebo zdravému selskému rozumu?

    Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Duben 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3