Znamenité obchodní výsledky v roce otevření 200. prodejny dm v České republice oznámila společnost dm drogerie markt s.r.o. k 30. 9. 2011: V obchodním roce 2010/2011 dm Česká republika zvýšila obrat o 9,62 % na 5,886 mld. Kč, což znamená výrazné posílení pozice na českém drogistickém trhu ve formě zvýšení podílu o 2,5 % (zdroj: Nielsen Summary Level Report Drug, 09/2010 – 08/2011 vs. 09/2009 – 08/2010).
Marketingová firma WMC zahájila nabídku pronájmu výstavních stánků 9 m2 v Českém pavilonu na Mezinárodním veletrhu Vietnam Expo 2012 v Hanoji. Zároveň WMC nabízí účast v podnikatelské misi na této jarní veletržní akci ve VSR. Exportéři tak mohou přímo oslovit perspektivní 90 milionový vietnamský trh!
JABLONEX GROUP a.s. dokončila transformaci na realitní společnost. Nabízí více než 63 000 m2 administrativních, skladovacích a výrobních prostor určených k dlouhodobému pronájmu. Menší část je určena k prodeji. Hlavním cílem JABLONEX GROUP je vytvořit v Jablonci nad Nisou podnikatelské centrum poskytující služby velkým společnostem i malým firmám z regionu. Dobře dostupné areály v centru Jablonce nad Nisou nabízejí kompletní zázemí i pro výrobní společnosti a dobré silničním napojením do Čech, Polska i Německa.
Tržby Koposu Kolín a.s. v roce 2009 dosáhly výše 652 mil. Kč. V roce 2010 byl zaznamenán vzestup na 668 mil. Kč, jednalo se o nárůst o 2,5 %. V letošním roce Kopos očekává růst tržeb o 10 %.
Podle nedávné analýzy Doing Business 2011 je Česká republika hotovým peklem pro podnikatele, alespoň co se týká administrativní zátěže při zpracování a odvodu daní. Podle světové banky zabere odvod daní v České republice až 557 hodiny, tedy tři a půl měsíce čistého času jednoho pracovníka. Podle Josefa Jaroše ze společnosti APOGEO je právě toto důvodem, proč stále více podnikatelů využívá možnosti své daňové a účetní služby outsourcovat.
Více než 60 % českých společností dlouhodobě ignoruje platné zákony, když neukládají výsledky svého hospodaření, tedy účetní závěrku a výroční zprávu, do sbírky listin obchodního rejstříku. Za rok 2010 informační povinnost doposud nesplnilo přes 80 % českých společností. Naprosto nejhorší přístup k plnění informačních povinností mají firmy v Praze a Středočeském kraji.
Poslední dva roky pozoruji velmi zvláštní fenomén. Týká se přítomnosti v práci. Je to jasné, po covidu se na nás řítí dynamika dosud nevídaná. Nicméně tak nějak se změnil rytmus svátků, volna a dovolených. Vánoční prázdniny dětem sice končí na začátku ledna, ale v mnoha firmách klíčoví lidé do pracovního rytmu vplouvají až v polovině měsíce. Pak přichází 15 dní intenzivní práce. Po ní, od počátku jarních prázdnin, lidé rotují po horách a za stůl usedají přerušovaně až do konce března. Velikonoce odstartují další dovolenkový turnus. A květnové svátky mnozí využijí na odpočinkovou víc než týdenní šňůru. Od poloviny června se dostáváme na vlnu letních dovolených, která ustává až s půlkou září. Až potom se do půlky prosince rozjedou naplno kolečka pracovní aktivity, protože rok se pomalu s tím další schází. A pak je vánoční rádiový klid....
Získat patent na unikátní technologii zpracování listí stromů k výrobě ultra tenkých izolačních desek, díky nimž nebude třeba v objektech topit, nebo na využití kopřivy tak, že se znásobí její blahodárné účinky na poškozené kolenní klouby, to by jistě bylo terno. Ukázalo by se, že myšlenek, které dobře poslouží lidstvu, není nikdy dost, a že jsou, převedeny do praxe, stále vítané.
Pokračování ...