Stabilizace trhu s elektřinou v roce 2014 sice přinesla menší přesuny zákazníků mezi jednotlivými dodavateli než v předchozích letech, ale přesto se největší hráči utkali o více než 330 tisíc odběrných míst. Hned za takzvanou velkou čtyřkou (ČEZ, E ON, RWE a PRE) se zařadil nový lídr mezi alternativními dodavateli CENTROPOL ENERGY, který si ukrojil 3,22% z celého trhu.
Společnost ZVU POTEZ, významný tradiční český dodavatel zařízení a technologií pro chemický, potravinářský a energetický průmysl a člen přední průmyslové skupiny SAFICHEM GROUP, hrdě oznamuje, že dokončila realizaci pivovaru v etiopském městě Maychew Town. Hodnota zakázky dosahuje 27,6 mil. eur. Moderní pivovar společnosti Raya Breweries bude slavnostně otevřen tuto neděli za účasti vysokých představitelů České republiky.
Francouzsko-česká obchodní komora oslovila malé a střední průmyslové firmy v průzkumu zaměřeném na stav a kvalitu českého technického vzdělávání. Většina dotazovaných firem zaměstnávajících čerstvé absolventy odborných škol a učilišť naráží na jejich nedostatečnou praktickou připravenost. Již dnes pociťují firmy nedostatek některých profesí a tato situace se podle nich v budoucnu nezlepší. Hlavním důvodem, proč budou řemesla v budoucnu chybět, je nezájem mladých lidí o studium technických oborů. Situaci podle nich může pomoci zlepšit stát především větší propagací technických oborů a zvýšením jejich atraktivity. Nadpoloviční většina zaměstnavatelů organizuje vlastní doplňkové vzdělávací programy.
Za necelé dva roky 20 kamenných poboček. To je výsledek dosavadní expanze společnosti ARMEX ENERGY, která se rozhodla jít jinou cestou než ostatní dodavatelé energií. Jubilejní 20. pobočku dnes firma otevřela v Uherském Hradišti. Pobočky, které zaměstnávají již přes 50 lidí, zákazníkům nabízejí také energetické poradenství. Firma, která dodává elektřinu a zemní plyn více než 33.000 zákazníků, má v plánu otevírat další pobočky po celé České republice. Jen letos jich bude zhruba deset.
Přes dva tisíce velkých firem v Česku bude muset od prosince roku 2015 zpracovávat každé čtyři roky energetický audit. „Novou povinnost jim má ukládat novela zákona o hospodaření energií, kterou aktuálně projednávají poslanci. Smyslem novely je ukázat podnikatelům možnosti pro energeticky úsporná řešení, která povedou nejen ke snížení výdajů vynakládaných za energie, ale budou rovněž šetrná k životnímu prostředí. V návrhu se však počítá i s alternativou – místo pravidelných energetických auditů mohou firmy zavést do praxe příslušné normy ISO 50001 - Systém managementu hospodaření s energií nebo ISO 14001 - Systém environmentálního řízení,“ říká Jakub Kejval, generální ředitel certifikační společnosti Bureau Veritas.
Energetická společnost E.ON nově spolupracuje s pojišťovnou Kooperativa, která nabízí zákazníkům E.ON výrazné slevy na pojištění. Domácnosti například ušetří 30 % na pojištění domácnosti, bytu nebo rodinného domu a odpovědnosti občanů. Pro podnikatele je pak připravena sleva 20 % na pojištění jejich majetku a odpovědnosti.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...