Zpětný odběr výrobků jako jeden ze způsobů prevence vzniku odpadu. To bylo hlavním tématem pátého ročníku Semináře nejen pro Zelené firmy, který se uskutečnil 23. října v prostorách Agronomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně. Odborníci se v rámci semináře zaměřili na problematiku opětovného použití odpadu, a také na jeho další využití. Semináře se zúčastnilo 60 zájemců. Kromě samotných firem i odborná veřejnost a studenti.
Nárůstem obratu o 4,64 % na 6,815 miliard korun potvrdila dm v České republice v právě uplynulém obchodním roce (1. říjen 2013 až 30. září 2014) pozitivní růst, získala další tržní podíly a navázala tak na úspěchy předchozích let. Velmi dobrých výsledků dosáhla dm nejen díky mírně rostoucímu celkovému počtu prodejen (navýšení o 1,85 % nebo o 4 prodejny na 220 prodejních míst), ale také díky optimalizaci své prodejní sítě (otevření 15 nových prodejen a regenerace 4 stávajících prodejen). Snímek z dm rodinného běhu
Nejvyšší juniorská soutěž v ledním hokeji ponese v nejbližších sezónách název DHL extraliga juniorů. Český svaz ledního hokeje a společnost DHL Express (Czech Republic) s. r. o. se dohodly na tříleté spolupráci s platností do konce dubna 2017. Název titulárního partnera se objeví v oficiálním názvu soutěže, jeho obchodní značka potom na helmách všech účastnických mužstev.
Index očekávání firem ukázal, že letos většina firem nebude do svého podnikání investovat více než v minulém roce. To je hlavní důvod poklesu celkové hodnoty Indexu očekávání firem, který ČSOB sleduje již rok. Nálada podnikatelů je nicméně pořád mírně optimistická. Polovina firem očekává ve čtvrtém čtvrtletí vyšší poptávku a téměř pětina podniků plánuje svůj byznys rozšířit. I když se současnou ekonomickou situací stále převládá mezi podnikateli nespokojenost, budoucnost své firmy v příštím roce vidí skoro tři čtvrtiny z nich pozitivně.
Řeč bude o něčem, co se i naše redakce snaží již po řadu let posunovat kupředu, protože je to moderní, bezpečné, ekonomicky výhodné, a zvláště to napomáhá zlepšovat ovzduší v našich městech a obcích – je to širší využívání stlačeného zemního plynu (CNG) v dopravě. Nic zásadního mu již nebrání. Moderní technologie jsou zcela dostupné, výběr CNG modelů vozidel různých značek se vyšplhal přes osmdesátku, plnicích stanic postupně přibývá... Avšak začátky nebyly vždycky jednoduché. Hovořil jsem o tom s ředitelem marketingu společnosti VEMEX, s. r. o., Ing. Hugo Kysilkou:
Trh s novým bydlením se během krize úplně zadrhl, stavbaři a developeři počítali ztráty a hledali, kudy vede cesta z bludného kruhu ven. Ze situace těžil zákazník. Uplynulo pár let a prostředí se radikálně změnilo. Zájemce o byt zůstává „pánem“, developeři však už přicházejí s novými projekty, opět se staví. O více informací jsme si zašli za odborníky. O rozhovor jsme požádali Martina Vachka, obchodního a marketingového ředitele Daramis Group.
Není to tak dávno, co vyšla souhrnná zpráva pod hlavičkou OSN upozorňující na nebezpečí vysoce zpracovaných potravin. A čím že jsou nebezpečné? Mají souvislost s výskytem a rozvojem některých chorob včetně těch obávaných civilizačních a duševních. O posledně jmenovaných se dokonce hovoří čím dál častěji jako o epidemii. Není se co divit. Evoluce člověku trvala léta. Jak by mohlo být lidské zažívání zvyklé na látky nebo technologické zpracování surovin, které není starší než století? Zažili jsme boom ztužených tuků, tuků na smažení, průmyslových cukrovinek obohacených o kukuřičný sirup, glukózovo-fruktózový sirup, modifikované škroby, emulgátory, sladidla, přídavky mléčných bílkovin, hrachového proteinu…Ve výčtu by se dalo pokračovat. Otázka tedy zní, když je možné restrikcemi potírat kde co, nebylo by nasnadě také něco zvýhodnit? Třeba...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...